Uit elkaar,hoe en wat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Windows, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Vreemd! Normaal gesproken wordt alimentatie ook gezien als inkomen, en houden ze dat dus ook in. Als jij dus 300 euro in de maand aan alimentatie ontvangt, vult de bijstand nog 550 euro aan.

Daarom vond ik het al vreemd hier te lezen, dan een uitkering 1125 is, en daar bovenop nog de toeslagen komen. Want naar mijn weten, is dat al incl de toeslagen.

Ik heb in 2004 een alleenstaande ouder uitkering gehad, maar in Brabant waar ik toen woonde. Daar werd toen de alimentatie ingekort. Alleen de hoogte van de uitkering weet ik niet meer precies, dacht iets van 1000 euro per maand, incl toeslagen.

Woon nu in Amersfoort en weet dat het per regio verschillend is, maar 1125 euro en daar bovenop nog de toeslagen etc, lijkt mij sterk.

2. noukie89

noukie89 Niet meer actief

je krijgt gewoon bijstand hoor zowieso 873 euro daar gaat je loon nog wel van af en je kan een toeslag krijgen dit bepalen ze bij je aanvraag
    en daarover kun je bij de belastingdienst nog toeslagen krijgen als huurtoeslag en zorgtoeslag

3. Opening

Opening Niet meer actief

Naar mijn idee krijg je je toeslagen ook nog bovenop je uitkering. Het is dus volgens mij niet zo 1125 euro inclusief huurtoeslag e.d.

4. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Huurtoeslag heb ik niet meegerekend idd, die komt er dan nog wel bovenop.

Maar de toeslagen zoals alleenstaande ouderkorting, combinatiekorting en kindergebonden budget etc, die worden wel gekort op je uitkering. Dat ziet de sociale dienst ook als inkomsten, blijkt uit de informatie die ik heb opgezocht.

Dus die 1125 euro is incl toeslagen, excl huurtoeslag.

5. Opening

Opening Niet meer actief

Zorgtoeslag moet er ook nog bij en kindergebonden budget wordt volgens mij ook niet als inkomen gezien hoor

6. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Nou dames hier ben ik weer,het is allemaal erg snel gegaan.
    Ex heeft een woning gevonden,hij bleef al die tijd maar op de 1e plaats staan.
    Het is in de buurt,dus ook makkelijker voor de kinderen.
    A.S dinsdag heb ik een intakegesprek voor mijn bijstandsaanvraag.
    Heb verder vandaag weer 3 afwijzingen van sollicitaties gehad dus wat dat betreft weer een domper.
    Gisteren is mijn loon gestort maar de ziektekostenverz.is er al afgeschreven.
    Na dit weekend ga ik alles regelen om straks weer alles op de rit te krijgen.

7. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Dankje!

Het is idd niet makkelijk om je gevoelens te onderdrukken bij zo iets.
    De afgelopen week hebben we nog heel veel gepraat met elkaar hoor,maar er is gewoon niets meer,hoeveel ik ook nog van hem houd maar de kinderen in deze situatie laten opgroeien zie ik ook niet zitten.
    En daarbij zijn we al eens uit elkaar geweest maar toen hebben we het elkaar niet bepaald makkelijk gemaakt.
    Dit keer wil ik het anders doen,want hij is over het algemeen altijd goed voor me geweest.
    Ze zeggen ook niet voor niets:je kan niet met,maar ook niet zonder elkaar;)

Deel Deze Pagina