zit even met een loyaliteitsprobleempje, namelijk het volgende. De oma van mijn man woont op 1,5 uur rijden bij ons vandaan, ze is jarig geweest en omdat we er bijna nooit heen gaan, heeft mijn schoonmoeder erop aangedrongen dat we nu een keer die kant op gaan. We moeten vantevoren ook nog mijn schoonmoeder ophalen wat allemaal ophoudt. Ze heeft, wel in overleg met mijn man hoor, een afspraak gemaakt voor aanstaande zondag en ze wil dat mijn zoon van 18 maanden ook mee gaat. Af en toe dan moeten dit soort dingen nu eenmaal, ik weet het, zelf heb ik niets met die vrouw maar ja... Ik zit zelf sinds 2 weken thuis wegens ernstige bekkenklachten dus ik twijfel of die heen en terugreis wel zo slim zijn. Aan de andere kant ga ik die week ook weer ergens heen wat 1 uurtje rijden hier vandaan is met Juliën. Dus helemaal eerlijk is het niet om niet mee te gaan vanwege de afstand.... Maar ik zie er gewoon zo erg tegenop, ook omdat ik snel autoziek ben nu ik zwanger ben en me dan de hele dag slecht en misselijk voel. Verder heeft mijn zoon er de schurft aan om 2x per dag zo lang in de auto te zitten. Moet ik dan toch maar gaan? Als ik niet ga weet ik zeker dat ik scheve gezichten krijg.
Vind een beetje dat je excuses zoekt om niet heen te gaan. Als je naar het ene toe kan, kan het ook naar de andere. Het is wel netjes om even heen te gaan. Hoe zo'n grote moeite is het nou? Je kan ook zolang in de auto zitten voor het andere toch. Even wat vaker stoppen e.d. En naderhand ben je ook er weer vanaf en heb je geen scheve gezichtten.
Rnate, daar heb je ook gelijk in. Alleen is het wel nog 2x zover reizen inc mijn sm ophalen. Even 1 uur heen en terug rijden vind ik anders dan waarschijnlijk 2 uur heen en 2 uur terug inclusief ophalen, wachten (want sm is nooit klaar). Maar daarom twijfel ik. Dat ik er totaal geen zin in heb, dat is indd niet echt een argument. Al baal ik er wel van als een stekker.
Ben ik het eigenlijk mee eens,.. heen en weer naar dat andere is ook alweer 2 uur in de auto.. Denk dat het een beetje een excuus is, misschien moet je voor jezelf erachter komen wat nou de echte reden is dat je er tegenop ziet,...maar dat is een beetje hoe ik het zie naar aanleiding van je omschrijving in ieder geval... is het misschien omdat je toch al niet zo veel hebt met die oma, dat je het er niet voor over hebt om dan de hele dag beroerd te voelen.. terwijl dat andere wat je gaat doen, het juist wel waard is,.. ?
Ik vind toch ook dat je zal moeten gaan, alhoewel ik ook altijd met tegenzin naar mijn schoonfamilie ga maar ja,...
Even wachten als sm nog niet klaar is, is misschien niet zo verkeerd. Kun jij even boeren (helpt bij mij bij wagenziekte ) en kan je zoontje even er uit en is de reis voor hem ook niet lang aan 1 stuk door...
Ik zou wel gaan. Het klinkt meer alsof je er geen zin in hebt dan dat het echt niet gaat. Het zal allemaal niet even comfortabel zijn, dat geloof ik best. Maar voor dat ene dagje kan het toch wel een keertje. Het is niet dat jullie er elke week heen moeten ofzo.
Zou je makkelijker gaan als je schoonmoeder niet meegaat omdat je dan een kortere autorit hebt. Als je gezondheid normaal is vind ik het niet vreemd als je schoonmoeder meegaat, maar als jij veel pijn krijgt omdat jullie nu een makkelijke taxi zijn zou ik dat niet doen.
@Slunea, dat is het ook hoor. Het andere geplande bezoek is iets dat ik doe voor mijn eigen plezier en wat voor mijn zoon ook heel leuk is. Met mijn schoonmoeder in de auto zitten + naar een oma gaan waar ik niets mee heb, dat is even door een hele zure appel heen bijten. Daarnaast vind ik het ook zielig voor mijn zoontje, omdat die er helemaal niks aan heeft en ook snel ziek wordt van dit soort grappen. Zijn trouwens geen verzinsels hoor. Maar telkens als wij dit soort dingen ondernemen met hem, is hij ziek of heeft hij koorts. Ik weet dat ik weer erg veel last krijg van mijn bekken en dat ik waarschijnlijk weer doodziek thuiskom van het reizen. Maar ja... Het is mijn man zijn familie en voor hem wil ik het dan wel doen.
dekn dat je er toch niet aan ontkomt, het is toch familie, en dan heb je wel bepaalde verplichtingen, hoe vervelend het is, ik herken heten dan woont mijn familie ook nog gewoon hier in de buurt, ik had alleen het voordeel dat toen ik opmezelf ging, ik nooit iets van "hun" heb gehoort kwamen niet op verjaardagen e.d en toen Dae is geboren ook niet eens een felicitatie, dus daar ben ik mooi vanaf
Dat is het dus. Zo'n loyaliteitskwestie. Als ik heel eerlijk ben weet ik dat ik het best aan kan. Al zal ik die nacht en de nacht erna weer veel pijn hebben van het reizen. Maar ja, het KAN wel. Het is niet zo dat ik excuses zoek hoor! Het is wel echt zo wat ik vertel hier. Ik ben twee weken geleden door mijn werkgever naar huis gestuurd omdat ik hardstikke kreupel ben. Daarnaast heb ik ook veel last van harde buiken enzo dus het is zeker wel de overweging waard. Maar ja, het mens is al over de 80. Mijn man gaat evengoed als ik niet meega met mijn zoon. het is meer dat die oma mij graag wil zien....
Scheve gezichten kun je alleen voorkomen door mee te gaan. Ik zou het ook wel zo netjes vinden als je mee gaat.
ik vind dat je je aanstelt !! gewoon gaan.. voor die oma is het ook hartstikke leuk om de vrouw en kind van haar kleinzoon te zien... als je voor dat andere dagje weg de pijn WEL over hebt, dan moet je dat voor die oma ook maar doen !! wel zou ik dan zeggen dat jullie de Schoonmoeder niet op gaan halen.. zo belangrijk is het ook niet dat schoonmoeder erbij is !!
@Farylaughs, nou aanstellen is een groot woord. Ik moet er wel degelijk van bijkomen als ik mee ben geweest want nogmaals, ik heb ernstige bekkeninstabiliteit. Aan de andere kant bijt ik ook even op mijn tanden om inderdaad die week voor iets anders wel een stuk te reizen (let wel, een de helft minder). Mijn schoonmoeder duld verder geen tegenspraak dus wel of niet ophalen staat niet ter discussie helaas. Het zou mss net dat beetje schelen.
Laat anders je man met kind gaan en blijf zelf thuis. Heb jij geen pijn en dan heeft de oma van je man toch nog even jullie kindje gezien en jouw man. Ik vind dat ze hier best begrip voor mogen opbrengen. En ik vind 'geen zin' overigens wel een goed argument, maar zou daar zelf dan ook eerlijk over zijn. Ik vind het wel vreemd dat je dit alleen voor je schoonmoeder op deze manier doet, mijn schoonmoeder kan wel geen tegenspraak willen, maar ik ben een volwassen vrouw die zelf haar keuzes maakt en daar heeft mijn schoonmoeder niks over te vertellen.
hm zie net dat ik niet alles gelezen heb en dus antwoorden geef waar je niks aan hebt. Man en kind alleen is dus geen optie omdat ze jou wil zien en kind wordt ziek zie ik. Lastige situatie, maar nogmaals als ik geen zin heb, pijn krijg of m'n zoon zou er ziek van worden dan zou ik gewoon niet gaan. Laat oma maar in een taxi of met schoonmoeder naar jullie toe komen.
@Rebekka, ik vind het vervelend om als zeur gezien te worden door haar en ze trekt daar dan de hele familie in mee. Ik wil dan van mijn kant toch graag mijn steentje bijdragen, maar ik denk dat het me daarom al tegenstaat om de hele dag in de auto te zitten. Want eigenlijk weet ik dat het voor niks is, ik doe het toch nooit goed genoeg in haar ogen.... Ik zou puur voor mijn man meegaan hoor.