Man (a) van beste vriendin doet in airco’s Man (b) van vriendin heeft geïnformeerd naar het kostenplaatje bij A en b laat a weten dat het niet doorgaat. Tijd later komt er een aircobedrijf met mooie aanbieding, waar b mee akkoord gaat. moet b dan nog aan a laten weten dat b een ander gekozen heeft?
Nee, behalve als het toevallig ter sprake zou komen, vind ik. Dan kan B zeggen, joh, we hebben trouwens een airco gekocht bij bedrijf x. Maar om er apart contact op voor te nemen oid, nee.
Nee dat heeft hij toch al gedaan? Als het ter sprake komt zou hij altijd nog kunnen zeggen dat er een mooie aanbieding voorbij kwam
Ik vind t ook niet nodig. Hij heeft geïnformeerd en gezegd dat hij er niet verder mee wilde. Hij is daarmee ook echt niet verplicht hem op de hoogte te houden van zijn verdere keuzes. Sowieso vind ik dat je zelf bepaald bij wie je iets afneemt. Ook al heb je vrienden of familie in dezelfde branche of product. Je bepaalt naar je smaak, voorkeur en portemonnee en niet omdat je het persé iemand moet gunnen.