Dat van die 5 jaar klopt volgens mij echt niet, tenzij ze als wanbetaler bij her bkr staan natuurlijk. Met een 'normale' annuitaire resrschuldfinanciering kan je echt een nieuwe woning kopen (afhankelijk van inkomen!). Onze restschuld staat bij het bkr en heeft echt wel impact op onze maximale hypotheek. De bank kijkt naar je inkomen en je lasten. Gelukkig willen we goedkoper gaan wonen, dus dat scheelt. Onze vaste lasten zijn zelfs met restschuld lager door voorheen dankzij de lagere rente Weet wel dat ik hele verschillende verhalen hoor. Wii zijn bij 2 adviseurs weggestuurd omdat ons verhaal kansloos zou zijn.... Zelfs bij onze eigen bank wilden ze ons niet helpen. .
Totaal niet waar. Dit wordt zelfs steeds vaker gedaan tegenwoordig maar je moet het wel kunnen DRAGEN qua maandlasten. Daar draait het allemaal om.
Klopt, de notaris heeft een gedeelte afgelost en wat niet afgelost kon worden is omgezet naar een restschuldfinanciering.
Nou nee hoor, ik kijk toch ook echt naar het belang van de klanten i.c.m. met de belangen van mijn werkgever. En ik weet dat heel veel collega's van mij dat ook doen. Lekker makkelijk alles over één kam scheren.
Hoi hoi!!ben ik weer! Thanks voor al jullie reacties. Momenteel hakken we nog geen knoop door, eerst rust creëeren en daarbij flink sparen. Iets wat momenteel goed mogelijk is. Daarbij zijn we druk bezig het huis aan het opknappen. Mijn openingsbericht was lichtelijk in paniek Verkoop is simpelweg niet aan de orde, misschien wel hier in de buurt een kamer huren bij woonboerederij, kosten daarvan vallen reuze mee en dan birdnesting toepassen voor de kids. Er staat een gesprek gepland met wat precies onze opties zijn en dan gaan we dat heel rustig bekijken.