Hi dames, Ik begrijp dat er op dit moment veel grenscontroles zijn in Belgie. Is dit overal zo? Ik wil morgen naar mijn tante in Turnhout en ik rijd meestal via de a76 naar Belgie (ga eerst mijn andere nichtje ophalen en die woont in de buurt van Sittard) maar vraag me af of ik ergens rekening mee moet houden? Paspoort mee en extra reistijd? Iemand een idee?
Bij ons (zandvliet) staan extra's politieauto's en agenten. Maar wat ik ervan zag houden ze niet iedereen standaard aan. Maar weet niet of dat bij elke overgang zo is.
Een collega van mijn partner wordt alleen gecontroleerd als hij Nederland in komt. Alles moet via 1 rijstrook en elke auto wordt bekeken op gezichtsherkenning. Naar België toe niet. Zou in ieder geval je paspoort meenemen en wat extra tijd nemen.
er zijn politiefuiken maar niet iedereen wordt eruit getrokken. Ik zou zelf eventueel op een half uur extra rekenen voor het geval dat!
Zoals ik heb gehoord van mijn man die al twee keer heen en weer heeft gereisd is er controle als je belgie uit gaat! Van Nederland naar belgie geen controles en nog geen grote files ofzo.
Van Terneuzen naar Zelzate was er geen controle. Wij moesten naar UZ Gent vandaag en reden zo de grens over.
Mijn man is vandaag in Baarle nassau geweest maar kon zowel heen als terug gewoon doorrijden dus geen controles.
Nou, ik weet niet hoe iedereen dat heeft, maar ik neem echt nooit mijn ID kaart mee. Ook niet als ik over de grens ga..... Ik heb wel altijd mijn rijbewijs bij me, die is in Nederland wel geldig natuurlijk als legitimatie, maar in het buitenland niet.
Nou nee hoor. Turnhout is 2 uurtjes rijden dus dan neem ik alleen mijn rijbewijs mee. Mijn nichtje woont in Sittard en die gaat heel vaak naar Belgie en Duitsland en die neemt nooit iets mee hoor....
Als je naar het buitenland gaat, heb je een geldig reisdocument nodig. Dus id-kaart of paspoort. Leer is hier ook 2 uur vandaan en als we erheen gaan, altijd id mee.
Ik neem aan dat je vanuit Sittard in Maasmechelen de grens overgaat? Van Nederland naar Belgie is geen controle maar omgedraaid daar wel.
Ik woon aan de Belgische grens (maar wel in Nederland). Controles zijn inderdaad alleen als je België uit rijdt. Niet als je België in rijdt. Maar dan nog lang niet overal hoor. Vooral de grotere grens gebieden zeg maar. Hier zijn er veel polderweggetjes en boeren gehuchten, daar ga je zo de grens over zonder ook maar iets of iemand van controle te zien! Heb ook niet het idee dat het zo echt nut heeft, maar goed..
Ik heb gewoon standaard mijn IDkaart bij me, okay ik reis ook dagelijks over de grens (D-NL-D) en heb in de zeven jaar dat we nu in D wonen misschien tien keer controle gehad... en op de één of andere manier nooit waar mn kinderen bij waren Maar inderdaad ik begrijp niet dat je je paspoort/ID niet bij je hebt wanneer je de grens over gaat. En al helemaal niet in deze heftige tijden.
ja maar da's geen "België" wat dat betreft.... Dat is gewoon een stukje België in Nederland. Dus heb je sowieso geen grenscontroles. Enne.... Nassau is trouwens het Nederlandse deel... Hertog is België