Grenscontroles Belgie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Khlo, 24 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Ik begrijp dat er op dit moment veel grenscontroles zijn in Belgie. Is dit overal zo? Ik wil morgen naar mijn tante in Turnhout en ik rijd meestal via de a76 naar Belgie (ga eerst mijn andere nichtje ophalen en die woont in de buurt van Sittard) maar vraag me af of ik ergens rekening mee moet houden? Paspoort mee en extra reistijd?

Iemand een idee?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Bij ons (zandvliet) staan extra's politieauto's en agenten. Maar wat ik ervan zag houden ze niet iedereen standaard aan.
    Maar weet niet of dat bij elke overgang zo is.

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Een collega van mijn partner wordt alleen gecontroleerd als hij Nederland in komt. Alles moet via 1 rijstrook en elke auto wordt bekeken op gezichtsherkenning. Naar België toe niet. Zou in ieder geval je paspoort meenemen en wat extra tijd nemen.

4. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    er zijn politiefuiken maar niet iedereen wordt eruit getrokken. Ik zou zelf eventueel op een half uur extra rekenen voor het geval dat!

5. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ja hier ook paspoort controle

6. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Zoals ik heb gehoord van mijn man die al twee keer heen en weer heeft gereisd is er controle als je belgie uit gaat! Van Nederland naar belgie geen controles en nog geen grote files ofzo.

7. Peppa

Peppa Actief lid

14 aug 2015
    155
    0
    16
    Essen-Roosendaal niks geen controle...

8. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Van Terneuzen naar Zelzate was er geen controle. Wij moesten naar UZ Gent vandaag en reden zo de grens over.

9. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Paspoort neem je toch altijd mee neem ik aan!?

10. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Grens Breda geen controle! Ben er gisteren geweest

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn man is vandaag in Baarle nassau geweest maar kon zowel heen als terug gewoon doorrijden dus geen controles.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, ik weet niet hoe iedereen dat heeft, maar ik neem echt nooit mijn ID kaart mee. Ook niet als ik over de grens ga.....:) Ik heb wel altijd mijn rijbewijs bij me, die is in Nederland wel geldig natuurlijk als legitimatie, maar in het buitenland niet.

13. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou nee hoor. Turnhout is 2 uurtjes rijden dus dan neem ik alleen mijn rijbewijs mee. Mijn nichtje woont in Sittard en die gaat heel vaak naar Belgie en Duitsland en die neemt nooit iets mee hoor....

14. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Als je naar het buitenland gaat, heb je een geldig reisdocument nodig. Dus id-kaart of paspoort.

Leer is hier ook 2 uur vandaan en als we erheen gaan, altijd id mee.

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik neem aan dat je vanuit Sittard in Maasmechelen de grens overgaat? Van Nederland naar Belgie is geen controle maar omgedraaid daar wel.

16. beebj

beebj Niet meer actief

Ik woon aan de Belgische grens (maar wel in Nederland). Controles zijn inderdaad alleen als je België uit rijdt. Niet als je België in rijdt. Maar dan nog lang niet overal hoor. Vooral de grotere grens gebieden zeg maar. Hier zijn er veel polderweggetjes en boeren gehuchten, daar ga je zo de grens over zonder ook maar iets of iemand van controle te zien! Heb ook niet het idee dat het zo echt nut heeft, maar goed..

17. littleway

littleway Actief lid

16 okt 2014
    120
    1
    18
    NULL
    NULL
    Je moet altijd jezelf altijd kunnen legitimeren.

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Bij maasmechelen waren gisteren controles. Van België naar Nederland, andersom niet.

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb gewoon standaard mijn IDkaart bij me, okay ik reis ook dagelijks over de grens (D-NL-D) en heb in de zeven jaar dat we nu in D wonen misschien tien keer controle gehad... en op de één of andere manier nooit waar mn kinderen bij waren ;)

Maar inderdaad ik begrijp niet dat je je paspoort/ID niet bij je hebt wanneer je de grens over gaat. En al helemaal niet in deze heftige tijden.

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    ja maar da's geen "België" wat dat betreft.... Dat is gewoon een stukje België in Nederland. Dus heb je sowieso geen grenscontroles.

Enne.... Nassau is trouwens het Nederlandse deel... Hertog is België :D

Deel Deze Pagina