Uit elkaar, waar beginnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door riga01, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Als je tijdelijk een onderkomen zoekt, zou je antikraak kunnen overwegen. Daar zitten ook heel nette panden tussen, bijvoorbeeld koophuizen in de verkoop die ze niet leeg willen laten staan.
    Van daaruit zou je verder kunnen zoeken naar een betaalbaar huurhuisje ipv bij je ouders te zitten.

2. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Iets anders om te overwegen: een woongroep voor alleenstaande ouders (meestal moeders). Je moet even googlen en het is nog steeds niet ideaal, maar aan de andere kant lijkt het mij beter dan bij je ouders. Wie weet kan je elkaar helpen en vind je de sociale contacten juist fijn.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik en mijn ex zijn sinds september uit elkaar. Wij hebben een koophuis en ik sta nog geen jaar ingeschreven bij de woningstichting.
    Ik zit inmiddels midden in een urgentieaanvraag. En ik denk dat ik hem ook ga krijgen.
    Dat komt mede omdat ik grotendeels de zorg draag voor mijn kinderen.
    Hier is het zo dat je minimaal 4 dagen per weekvoor je kind(eren) zorgen.
    Tevens moet je ex afstand doen van een eventuele urgentieaanvraag.
    Ook moet er een ouderschapsplan klaar zijn.
    Mijn advies is te gaan lezen op de site van de woningstichting. Daar staan aanwijzingen hoe en wat betreft urgentie.
    Mijn ervaring is tot nu toe niet negatief. wat betreft de mogelijkheden tot urgentie. Ik hoor waarschijnlijk volgende week of ik urgentie krijg. Dan heb ik 4 maanden te tijd op een geschikte woning te reageren. ( geen bemiddeling dus hier)

Sterkte!

4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Volgens mij mag je niet antikraak wonen als je kinderen hebt.

5. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie moeten een ouderschapsplan opstellen, dat is bij de wet verplicht als er minderjarige kinderen in het spel zijn.

Woning: je zou via de leegstandswet kunnen huren
    Huren via een makelaar ( als je goed zoekt kun je een woning binnen de sociale huurgrens vinden)

Kijken op welke toeslagen je recht hebt

Deel Deze Pagina