Klopt dit bij jullie?

Discussion in 'De lounge' started by Marieke1983, Apr 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

Al eeuwen heb ik een soort van discussie met mijn schoonmoeder. zij zegt dat wij nooit een dochter zullen krijgen, omdat de broers van mijn schoonvader (die ook 2 zussen heeft trouwens) alleen maar jongens hebben verwekt. mijn vriend heeft geen broer of zus.
    het is idd misschien zo dat wanneer een man alleen maar broers heeft, de kans op een jongen groter is, en andersom. (laatst onderzoek naar gedaan in GB) maar ik geloof niet dat het zo zwart/wit is als mijn schoonmoeder denkt.

aangezien ze wel heel graag ooit een kleindochter wil, is mijn vraag, kunnen we idd moeilijk een meisje krijgen?

hoe zit dit bij jullie? is het inderdaad zo dat als een man alleen/ voornamelijk broers/zussen heeft, hij vooral zoons/dochters verwekt?

groetjes Marieke

2. Champy

Champy Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    2,533
    0
    0
    N.V.T.
    Als ik kijk naar mijn vader niet! Want hij heeft 2 broers, geen zussen en zijn 1ste kind was moi! Een dochter dus!

3. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    50/50 hoor!
    en sokken uit in bed

4. danip

danip Niet meer actief

Broodje monkey ;)

Mijn vader heeft alleen maar zussen, maar heeft zelf wel een zoon. Of gaat het alleen om meisjes?

5. Champy

Champy Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    2,533
    0
    0
    N.V.T.
    Oh en na mij kwamen er nog 2 jongens! Dus allebei!

6. Marieke1983

nee, ook voor jongens.

7. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    als ik kijk naar mijn moeder, mijn tante en oom dan hebben ze allemaal eerst een dochter gekregen, mijn moeder eerst 2 meisjes, daarna een jongen en toen nog een meisje... mijn tante heeft 1 meisje... mijn oom een meisje en een jongen....

ikzelf heb 2 mooie dochters gekregen, mijn zus ook...
    ze zeggen dus in onze familie de meeste kans is op eerst 2 meiden... klopt wel bij mijn moeder, zus en mij...

8. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

Sep 23, 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Uhm nee?
    Mijn vader heeft 5 broers en 2 zussen, zij hebben allemaal zoons.
    M'n papa heeft 3 meiden, dus bij ons klopt het niet

9. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

heel simpel: vrouwen hebben XX chromosomen. Mannen XY.
    De baby krijgt van de moeder altijd een X en van de vader een X of een Y. En X=meisje, een Y=jongen
    Dus tenzij jouw vent één of ander heel bijzonder zeldzaam YY exemplaar is, hebben jullie gewoon dezelfde kans om een meisje te krijgen als ieder ander.

10. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Mijn vader heeft alleen maar zussen (3) en zijn eerste kind was mijn broer daarna kwam ik en mijn zusje.

11. caroline16

caroline16 Niet meer actief

mijn vriend heeft alleen een broer,
    zijn vader ook, en zijn moeder ook
    en toch hebben we een dochter ;)

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik kan het me niet voorstellen :)
    Maar ik kan het me wel voorstellen dat je je dood ergert aan je sm als ze zulke dingen zegt.
    Maar ik geloof nooit dat ze gelijk heeft hoor, das echt toeval.

13. Marieke1983

ergeren is niet helemaal het goede woord... mijn sm zou gewoon echt heel graag een kleindochter willen. ze wilde vroeger al graag een meisje maar heeft 2 zoons gekregen. (van 2 verschillende vaders)

ik hoop wel dat je gelijk hebt, want zelf zou ik een meisje erbij ook geweldig vinden :D

14. music4life

music4life Niet meer actief

grappig het antwoord is nee!!!
    aan mn man zijn kant!?

geen 1 meid..
    mijn schoonouders hebben geen meiden,, de vader en moeder van mn schoonvader hebben geen meiden,5 jongens,de vader en moeder van mn schoonmoeder hebben 1 meid,,das dan mn schoonmoeder,,

en wij een meissie

15. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,647
    0
    36
    Overijssel
    Mijn man heeft 2 broers, en zijn broers hebben alleen maar meisjes, wij zijn de enige met een jongen erbij.

16. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    mijn vader 2 broers, 1 zus en mijn moeder 4 zussen 1 broer alle kinderen van mijn moeders en vaders kant zijn mannelijk behalve 1 nicht van mij en mijn zus en ik :D

17. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Mijn vriend heeft alleen broers. Allemaal kinderen waarvan hij en 1 broer een dochter, andere wel een zoon.
    Mijn vader heeft alleen maar dochters gekregen en dus een kleindochter.
    Wel is het bij onze fam. van mn moeders kant opvallend, dat de meiden eerst worden geboren en daarna een broertje. Tot nu toe nog bij allemaal.

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oh ik las het niet goed, ik dacht dat ze het een beetje belerend zei :)

19. namya

namya Niet meer actief

mijn man heeft heel veel broers en maar 1 zus....ik heb met hem een zoon gekregen maar zijn broer (mijn zwager) bijvoorbeeld heeft eerst drie dochters en toen een zoon gekregen

dusse kan best wel hoor

20. adi

adi Niet meer actief

Het gaat niet om jouw kant van de familie. vader 'bepaalt' het geslacht van het kind, niet de moeder.

Wat zou de wereld beter uitzien als deze wetenschap in sommige culturen door zou dringen, er zijn nog genoeg vrouwen in de wereld die gestraft of gedumpt worden omdat ze geen zoon kunnen baren :(

Maar ontopic: MIjn schoonvader komt uit een gezin van 4 jongens, hij heeft vervolgens 3 zonen gekregen, en zijn zoon (mijn man) heeft nu toch 2 dochters verwekt ;)

Share This Page