Wij gaan vanavond een avondje uit en willen gaan eten bij een pizzeria. Nu vind ik 2 pizza's erg lekker; Quattro formaggi en een pizza die niet bij elke Italiaan verkrijgbaar is hij heet ook overal anders o.a di Parma of Crudo. De pizzeria waar wij vanavond heen gaan heeft de laatste dus op het menu staan en wanneer deze op het menu staat bij een Italiaan dan is de keus tussen die 2 erg makkelijk gemaakt. Nu weet ik alleen niet hoe rauw de ham nog is op deze pizza? Er zit o.a. rucola, parmezaanse kaas en rauwe ham op. Ik weet dus niet of de ham goed in de oven mee verhit wordt of dat dit net zo als de rucola later op de pizza gedaan wordt. Iemand die dit weet?
De rauwe ham wordt niet meegebakken, die wordt er later samen met de rucola overheen gedaan volgens mij.
zolang het meegaat is er niks aan de hand... Even vragen en anders even zoegen voor een tweede optie!
Rauwe ham mag je gewoon eten. Is niet echt rauw. Door bewerkingsproces zijn de listeriabacterien er ook uit.
Waarom staat er dan bij de lijst van het voedingscentrum nog steeds dat rauwe ham niet mag? Je kan vragen dat ze de ham mee in de oven laten gaan, dan wordt hij genoeg verhit om toxoplasmose te bestrijden. Listeria was dacht ik niet het probleem bij ham.
Die rauwe ham wordt nooit meegebakken en pas later (net als de rucola ) toegevoegd. Parma is rauw en werd bij mij afgeraden ondanks het "pekel"proces. Quattro formaggi kan je gewoon eten. Mocht daar een rauwmelkse kaas in zitten dan wordt deze sowieso meegebakken, dus is het gevaar al gestorven voor het bij jou aankomt.
Het voedingscentrum is echt niet bindend. Rauwe ham mag inderdaad gewoon, bacterie is al gedood. Het vlees is bewerkt en dan mag het dus gewoon.
Volg je gevoel. De één zegt geen rauwe ham, de ander zegt dat het wel kan. Als jij je er toch niet lekker bij voelt, dan ga je toch voor die andere lekkere pizza? Die kazen gaan de oven in en daarbij weet je dus zeker dat het niet schadelijk is. Die hampizza smaakt over een maand of wat nog even lekker
Ik heb gevraagd of ze de ham mee de oven in deden, voor mij voelde dat prettiger. Het eten tijdens de zwangerschap is altijd een gedoe en ik voelde me daar prettiger bij, daar gaat het om.
Tijdje erg lage bloeddruk gehad en vk heeft me toen aangeraden goed zout te eten, onder andere rauwe ham!