Hallo! Ik heb een vraag, ik heb vandaag een echo gehad en daar kwam uit dat ons ukje nu al 3 kilo weegt en ik ben nu 34 weken zwanger. Het blijkt dus een grote baby te zijn. Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe zwaar was baby bij geboorte? Alvast bedankt!!
Van wat ik om mij heen hoor, is een dergelijke schatting niet altijd even accuraat. Hier werd geen uitspraak gedaan over gewicht, alleen dat ze niet klein zouden zijn. Die van mij waren uiteindelijk 3815 (41+1) en 3930 (38+6) bij geboorte.
Yep hier werd meneer ook groot en zwaar geschat... Hij woog bij geboorte 4140 gram en ik was pas 38,2 weken...
Bij mij hebben ze nu gezegd dat de beeb nu 3 kilo weegt dat hebben ze bij jullie nooit vermeld na een echo?
Jawel.... Maar weet even niet meer precies hoeveel... En met hoeveel weken. Ik kreeg ook extra echo's hiervoor nog... Anders moet je eens in mijn geschieden kijken
Op 12 Jan schreef ik dit... Ze zeggen dat ze nog tot op het eind kunnen draaien maar het wordt toch steeds moeilijker als ze groot zijn? Hier werd meneer donderdag 3495 gram geschat. De groeilijn waar ze mee meten op een echo hoort p50 te zijn en hij was p99,8 .. Best groot dus. Het is zijn hoofd en buikje die zo groot zijn. Vruchtwater was ook al afgenomen dus nu denk ik... Dat draaien gaat toch bijna niet meer? Wat is nog de kans dat hij gaat draaien... Dit was met 35 weken blijkbaar....
Oh Wauw dan valt mijn beeb nog mee hahahaha Hoe zwaar was jou zoontje bij geboorte en welk termijn is hij geboren?
Mijn ervaring is dat schattingen maar schattingen blijven. Hier ben ik weken bang gemaakt voor een kleine baby. Zowel door gyn als vk, op basis van voelen en veel echos. Zou maar 5 pond wegen met 40 weken. Ben 40+1 bevallen van m'n zoon, 4020 gram..
Mijn jongste zoontje liep met 32 weken 4.6 weken voor op groei. Ben ervoor ingeleid en met 38.1 woog hij 3760 Gr. Had vandaag ook n groei echo en deze beeb loopt precies met hoofdje beentjes en buik op de bovenste groei lijn. Met 32 weken n nieuwe groei echo omdat ze m'n zoontje zo ontzettend groot vonden ook met geboortegewicht en ze denken dat m'n dochtertje dat ook gaat doen. We shall see
Begrijp me niet verkeerd hoor ik ben niet bang. Ik heb al een dochter en ik weet waar toe je lichaam in staat is. Ik vraag me gewoon af hoe groot ik de baby kan verwachten.
ik heb veel groei echo's gehad en schattingen en ze klopte eigenlijk helemaal. de middelste was heel erg klein tot 36 weken en toen groeide ze in een 300 gram per week en werd de toch nog gemiddeld geboren. als je er vanuit gaat dat ze vanaf 34 weken ongeveer 150/200 gram groeien gemiddeld is 4 kilo denk ik wel te verwachten met 40 weken
Mijn zoontje woog op 32 weken 2600gram (liep 5 wekn voor op groei), woog op 39.4weken 4315gram Grote jongen dus!
Bij mij rekenden ze ook meteen t geboorte gewicht uit bij 40 weken toen met echo van 32 weken. Weet niet meer hoeveel dat was geschat hoor.
Hij woog 4140 bij 38 weken babylove Als ik tot 40 weken had doorgelopen jeetje hahaha. Nu wist ik wel al dat er een kzsnede zat aan te komen
Mijn dochter is geboren met 36+5 en woog 3370 gram.. Bij mij hebben ze destijds echter nooit een schatting gedaan, maar denk dat ze bij 40 weken ook redelijk groot was geweest. Nu had ik vorige week donderdag een groei echo en toen werd hij geschat op 1800 gram bij 31+4