Mand met rozen uit voortuin gestolen

Discussie in 'De lounge' gestart door Kristientje, 10 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik had een rieten mand met rozenplantjes in mijn voortuin. Mooi, vond ik zelf. Blijkbaar vond iemand anders het ook mooi, want plots stond die niet meer in onze tuin.

Ben in de buurt gaan rondkijken, misschien was het een flauwe grap, maar hij is nergens te bekennen. :x

Nu wil ik graag weer een nieuwe mand in de tuin zetten, vind het maar leeg zo, maar dan vastgemaakt. Iemand tips hoe je dit kan doen? Liever geen ketting, want kan het nergens aan vastmaken. In het tuincentrum konden ze mij niet helpen.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Wat vervelend... en waardeloos. Blijf van iemand zijn spullen af...

Lijkt me wel lastig worden als je het niet ergens aan kunt vastmaken...dan blijft alleen met een haak in de grond misschien over. Maar dan moet je al met beton werken volgens mij.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Draadje met 220 erin?;)

Stelletje ..:x

Nee ik zou het verder niet weten, behalve idd met zon betonhaak.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Of als het een heel grote mand is iets heel zwaars onderin?

IK snap dat ook nooit hé.. vorig jaar hebben ze bij de buren alle plantjes uit de potjes meegenomen. Had ze een kaartje erbij gedaan met "als je de plantjes jat neem dan ook de potjes mee" daar moest ik dan stiekem om grinniken.
    Oneerlijk hé.. maak je iets moois. Voelt een of andere ... zich goed genoeg om te te stelen.. waardeloos..

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Als je het niet vastzet dan nemen mensen het mee. Heel triest.

Mijn moeder had ook potten met bloemen staan: allemaal weg.
    Daarna ging ze over op zwaardere potten met bloemen: ook weg
    Daarna ging ze over op hele zware potten met bloemenstruiken: ook weg
    En toen ging ze over op betonnen bakken met grote struiken zonder bloemen: Dat bleef staan, en staat er nog.

6. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Echt waardeloos ja :x vraag me echt af waarom iemand zoiets nou steelt. Of alleen de plantjes, helemaal raar. Hoe neem je zoiets mee?

@Bubblez Ik was van plan een nieuwe mand te zetten met een kaartje "laat je deze staan? wij vinden hem ook mooi" maar mijn man vindt dat ik het dan uitlok :p

En shampooL, wat vervelend voor je moeder zeg, steeds opnieuw gestolen! :$

Ik heb nog een rieten mand staan die ik zou kunnen gebruiken. Zou een gebogen stuk ijzer door de onderkant prikken voldoende afschrikken?

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je zou bijna geneigd zijn de mand te omwikkelen met prikkeldraad. Wordt dan lastig vasthouden en meenemen.
    Maar staat niet mooi.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denk dat een briefje het idd ook uitlokt.

Mijn idee is ook om er de mand te verzwaren. Of anders verankeren door een lange stalen pin door de bodem van de mand heen te slaan. wel met een T bovenaan, zodat de mand ook echt vast staat. Pin dan van minstens een meter of anderhalf. Je moet hem dan per se rechtop tillen om de mand met pin en al uit de grond te tillen. Is sowieso onhandig en duurt langer voor je hem hebt, dus valt meer in de smiezen. Even snel meepikken is er dan niet meer bij. Plus dan loop je nog met een mand met een pin van anderhalve meter rond. Ook onhandig en valt op. Je kunt hem niet snel in de kofferbak van je auto leggen.

9. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Hooguit dan vastmaken in de grond.. Zielige figuren... Bij ons zijn een jaar of 2 geleden de voortuinlampjes gejat.. Vond ik ook ZO gek..:S

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja onderin verzwaren met bakstenen ook poes voor de drainage!

11. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Oh ja, dat hebben mijn ouders vroeger ook meegemaakt.
    En ook losse plantjes uit de tuin. Dat waren kennelijk geliefde plantjes voor Kerststukjes, met van die rode besjes eraan. Die werden ook gejat. :x

12. Hestia12

Hestia12 Actief lid

14 jan 2014
    292
    49
    28
    NULL
    NULL
    En een paar tegels weghalen en rechtstreeks in de aarde planten?

13. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    wij hebben hier een ring in de grond vierkant gat in de grond een hele lange bout pakken daar meerdere grote revetten omheen (verschillende maten)
    cement/ betond in storten even die lange bout met ring eraan vast houden zodat hij recht blijft staan en droge maar.
    en dan kun je er een klein kettinkje doorheen doen ofzo hier heeft er een quat aangestaan.

14. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Vroeger zijn de tuinborders eens gejat. Die krengen zijn loodzwaar.
    En plantenbakken en onze tuinkussentjes zijn gejat. Ook sneu, ze waren cheap van de action, oud en vol kattenharen van onze kat.
    Hier in de buurt zijn al meerdere dingen gejat, zoals beeldjes uit de tuin en een tuinsetje. Die staat bij ons vast aan de muur met een kettingslot. Net als bij de rest van de straat trouwens.

Tegenwoordig zet ik zelfs mij fiets nog op een extra slot als ik hem 2 uurtjes in de voortuin laat staan.
    Ik vind het zo triest dat je andermans spullen moet grijpen, omdat je zelf te beroerd bent om ervoor te werken of dingen voor op te geven.

15. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit is echt TE erg...

Deel Deze Pagina