Hallo iedereen! Ben mijn donkere meubels zooooo beu! Je ziet er zo snel het stof opliggen en het haar van mijn kat. Dit weekend gaan we eens kijken om nieuwe te kopen. We gaan naar de beige kant gaan. Ook heb ik dat mijn stoelen, die van een soort dun leer zijn ofzo, allemaal gaatjes hebben door mijn kat. Ze krabt er niet aan, maar mijn hondje zit vaak achter de kat om te spelen en doordat zij dat niet leuk vind springt ze snel ergens op. Doordat ze dus opgejaagt is springt ze tegen mijn stoelen aan en zet ze haar nagel voor de grip. Wie heeft ook katten en welke stoelen hebben jullie? Welke stoelen schaf ik best aan? De beste oplossing zou natuurlijk zijn dat mijn hondje afleert van de kat op te jagen! Maar probeer het hem al jaren af te leren en het lukt niet. Hij wil eigenlijk gewoon spelen met haar, maar dat vind zij natuurlijk niet leuk.
Als je het al jaren probeert af te leren corrigeer je dus niet voldoende in de ogen van de hond. Maar om terug te komen op je vraag... ik zou voor een stoffen stoel gaan en dan het liefste eentje die wat groffer qua structuur is. Daar zie je het minder snel op.
houten stoelen..... hier ook zon ramp hoor, echt geen idee want ook bij de groffe dingen komen er haakjes aan.
Stoelen met een suede achtige stof. Leer komen nageltjes in, grove stof is aantrekken om te krabben en blijven ze makkelijk in hangen met hun nageltjes zodat ze lussen erin trekken
Hier 3 katten en 2 honden. Hier word door 1 van de katten ook gespeeld met 1 van de honden, alleen jaagt de kat op de hond Wij hebben nu nog stoffen eetkamerstoelen en daar zie je niks aan, op onze hoekbank (leer) wel maar ja dat hou je met huisdieren.
Ik zou absoluut niet gaan voor een grove structuur. Wij hebben een bank met grove structuur. Maar wij hebben allemaal haken in de bank. Onze kat krabt er niet aan, maar blijft tijdens het lopen wel eens haken.
Kansloos, hoe dan ook.. ik zou voor hout of plastic gaan Onze eetkamerstoelen zijn van stof en die zijn helemaal gehavend aan de bovenkant. Weinig aan te doen, het blijven katten. Je kan opvoeden wat je wilt, maar elke kattenhouder weet dat t weinig zin heeft. Zorg iig voor ene mooie nieuwe krappaal of krabplank, dan vinden ze de nieuwe stoelen hopelijk minder interessant Wij hebben sinds enkele maanden een stoffen bank, beige met een hele fijne stevige stof, hier komen amper haakjes aan. Echt super. En door de beige kleur zie je het kattenhaar amper (Witte en bruin geblokte kat)
Bij ons is dat ook kansloos! Ik zou dan voor houten stoelen gaan. En wil je wel een stofje, dan van die overtrekken die de Ikea ook heeft! Katten zoeken vaak 1 stoel uit om te krabben, dan maar wat vaker de hoes vervangen.
Wij hadden een stoffen ank, zat na twee jaar onder de haaltjes en haren (zwarte bank, zwart witte poezen). Toen wij gingen verhuizen besloten wij om een leren bank te nemen, in ider geval makkelijk af te nemen qua haren. Maar ook hier zie je de krassen op (ze krabbend standaard in een hoek). Geloof mij, we hebben 3 krabpalen maar die vinden ze niet interessant, de meubels wel. Hebben het met water geprobeerd etc. Helpt niet. Dus accepteren we het maar gewoon In de eetkamer hebben wij een houten bank, en drie nepleren stoelen. Die nepleren stoelen doen het als enige nog steeds goed (kleur wit). Ze krabben er niet aan. Wij hadden een houten kistje als tafel, die gebruikte ze (nou ja een daarvan) als krabpaal, nu staat de tv erop en doet ze het niet meer. Off-topic: Ze hebben nu een nieuw project, ik was ze vandaag kwijt?! Lagen ze achter en onder de kerstboom verstopt en te slapen.
Wij hadden stoffen stoelen, duurde een jaar voor ze tot op de draad versleten waren. Ze wisten dondersgoed dat ze er niet in mochten klimmen, maar 's nachts of als we van huis waren.. tja. Nu hebben we houten stoelen van de Ikea en nu klimmen ze via de vensterbank (zonder klauwen)