uit eten geweest alles was rauw wat te doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ssaarr, 14 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Maak je toch niet zo druk. Wij wonen in een veilig land qua voedsel dus de kans dat je wat oploopt is niet zo groot.
    Dat panische gedoe vind ik zo overdreven, natuurlijk let je op maar in 9 maanden kan het gebeuren dat je een keer wat eet wat misschien beter is om niet te doen.
    In andere landen hebben ze al die kennis en hygiene toch niet en daar worden ook kinderen geboren.

2. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Denk dat je idd je verlos moet gaan raadplegen met je extreme panische angsten mbt oa eten. Dit is niet gezond!

Ik was m'n groenten en fruit. Eet geen rauw vlees . En soms vergeet ik t wel eens....

Je hebt meer begeleiding nodig ik denk dat je verlies van je kindje je nu zo extreem maakt,

3. Linana

Linana Niet meer actief

Zo'n beetje elk topic gaat over eten waar jouw naam bij staat ;)

Chill your cha-cha's en ga hier eens ff heel serieus over praten met je verloskundige.

Ik heb gewoon salami gegeten, zelfs een paar keer een ei wat niet volledig doorgebakken was, licht rosé vlees toen ik uit eten ging en weet ik veel wat nog meer wat op de "verboden middelen" lijst staat...
    Ik kan mij er serieus niet druk om maken en dat zou jij ook moeten gaan doen ;)

Stress is slechter dan een bak filet american voor je baby

4. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    kooka alles lekker tot prut als je dan gerust bent. Sjonge jonge...

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Don't feed the trolls... ;)

6. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Tip van Flip: laat dit topic sluiten want aardiger zal het niet worden vrees ik.

Wel grappig dat men vindt dat de boodschap bij jou schijnbaar niet binnenkomt qua eten, maar ik geloof dat hier bij velen de boodschap ook niet helemaal binnenkomt dat DE BOODSCHAP WEL DUIDELIJK IS.

:D

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    nou nou wat word ts afgezeken zeg..

@Ts meid niet zo druk maken komt allemaal goed :) een keertje iets eten wat op de verboden lijst staat is echt geen grote ramp, ik nam hapjes van de filet american broodjes van mijn man. Gebeurd echt niks..

Praat er anders over met je vk of gyn? misschien dat die je gerust kunnen stellen?

8. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Meid wat vervelen voor je dat je zoveel over je eten stresst. Je kunt twee dingen doen: alles helemaal doodkoken en doodbakken zodat je alles kan eten.
    Of je houdt je aan: geen alcohol, niet roken en geen kattenpoep eten. De rest kan echt geen kwaad zolang je je gezonde verstand gebruikt. En al drink en rook je wel en zou je kattenpoep binnenkrijgen, of listeria of toxoplasmose (en die kans is al heel klein), dan alsnog is de kans dat het bij je kindje terechtkomt erg klein, en de kans dat het kwaad kan vervolgens nog kleiner. In Nederland zou je echt je best moeten doen om iets verkeerds te eten.

Eigenlijk moet je gewoon alles doen en laten zoals je ook zou doen als je niet zwanger bent, behalve alcohol en roken. Dat maakt je zwangerschap echt een stuk relaxter.

9. Username

Username Niet meer actief

Praten met de verloskundige? Een doorverwijzing naar een psychotherapeut lijkt me handiger. Dat is niet onaardig bedoeld, ik denk echt dat jij hulp nodig hebt.

10. Nou, inderdaad zeg, het is jammer dat ZP het enige woord wat ik kan bedenken voor dit soort vrouwen censureert. Zijn de angsten van TS overdreven? Yup, voor iedereen die ze zelf niet ervaart wel. Trek ik ook m'n wenkbrauwen wel eens op bij het zoveelste topic over eten? Ja. Maar om iemand nu zo belachelijk te maken.. Je kunt iemand ook op een áárdige manier proberen duidelijk te maken dat hulp zoeken misschien een betere optie is. Als iemand constant hoort hoe gestoord ze wel niet is en hoe overdreven ze doet, heeft dat echt geen positieve invloed. Wat een inlevingsvermogen van sommigen zeg. Shit hee.

11. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    #51 Maagd, 15 jun 2014
    Laatst bewerkt: 15 jun 2014
    Je kindje gaat echt niet dood van 1 keer rauw vlees eten. Rauw vlees is op zich niet erg het gaat om de bacterie die erop KAN zitten. ALS die erop zit KUN jij of je kindje daar ziek van worden... ALS en KAN dus. Het is natuurlijk beter om te vermijden maar er zijn genoeg vrouwen die weten tot 12 weken niet eens dat ze zwanger zijn, drinken tot die tijd alcohol en eten nog filet american of rauwe groente/salade. Nee niet te druk om maken en als je het niet vertrouwd de VK vragen. Maar ik heb al wel gelezen dat je vaker over eten iets post.... praat sowieso eens met de vk daarover! Al die angst en stress is erger en schadelijker voor je kindje dan die ene hap 'rauwe' varkenshaas.
    Succes en niet te druk maken dus.

ps. Heb je het vlees terug gegeven aan de ober om het alsnog te laten doorbakken? Erg slordig dat ze jou vlees hebben verward met die van iemand anders aan tafel.

12. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland

Deel Deze Pagina