Ergernis op vakantiebestemming

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Angel1980, 24 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Laat ik beginnen met dat dit één van de meest fantastische vakantie ooit is! Maar ik zou geen Nederlander zijn als ik niet iets te klagen had :p

In het heerlijke Kroatië ligt een prachtig zwembad en daar bevinden zich héél véél asociale mensen die hun bedje claimen zodra de zon haar eerste zonnestralen laat zien.. :rolleyes: Nu nadert mijn menstruatie en groeit mijn ergernis met de minuut, dus moet ik me enorm inhouden. Dan maar op de passief-agressieve manier mijn frustratie uitten; hardop tegen mijn man en kinderen roepen hoe ongelooflijk asociaal het is dat mensen bedjes 'reserveren' en ik niet snap dat ze zich niet verschrikkelijk en diep schamen voor hun gedrag. En dan zo ontzettend hopen dat het Nederlandse stel 1 meter naast ons elke letter, elk woord en elke zin heeft gehoord, en dat ze het in de kern van hun ziel hebben opgenomen, om vervolgens in schaamte weg te smelten in de hete zon :cool:

Oja, die vieze, zwetende, bierdrinkende gasten die om 10.00 uur zich al laten volgieten (geen all-inclusive!) staan ook hoog op mijn lijstje! :|

Maar verder is het echt heerlijk hier! :roflmao:

Benieuwd naar jullie verhalen :D

Zoe123 en Youtan vinden dit leuk.
  2. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Als er handdoeken liggen maar nergens mensen te bekennen zijn flikker ik zo de handdoeken weg hoor.

Anouk2005, floppie888, Troeeeelaa en 10 anderen vinden dit leuk.
  3. Angel1980

Zou ik waarschijnlijk ook hebben gedaan als er echt geen plek meer was geweest :rolleyes: Maar het is te bizar voor woorden hoe mensen zich gedragen. Wij waren om 11.00 uur bij het zwembad, voor ons 5 bedjes met handoek en bij vertrek om 15.00 uur lag er nog niemand op de bedjes :cool:

4. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn ergenis dit jaar (en die komt elk jaar wel weer terug) is gillende kinderen voor dag en dauw langs mijn tent.
    Nee mensen 7.30 is geen normale tijd op een camping om herrie te maken, nee ook niet als jouw kind al om 5.00 uur wakker is.
    Neem maatregelen, pleur ze 3 uur achter een tablet met ducktape op hun mond ofzo, maar laat ons slapen!

Zo...dat is eruit.

Fairy Tale, podiki25, Caithy en 10 anderen vinden dit leuk.
  5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik had ze weggelegd, niet omdat ik er zelf moet zitten, maar omdat ik gewoon zulke dingen doe als mensen zo’n bedje ‘reserveren’. Ik kan daar écht slecht tegen...

Madelie en Angel1980 vinden dit leuk.
  6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    ja dat is zo bij kamperen. dan heb je mensen die al vroeg uit de veren zijn. of die nog tot heel laat in de weer zijn....
    zo werd ik op vakantie wakker van mensen die midden in de nacht een tentje aan het opzetten waren, een serieus 2 persoons 1-2-3 seconde tent, en dan echt een half uur herrie erbij maken, om 3 uur snachts.
    oja en waar ik me in de regio waar wij in Frankrijk waren aan heb gestoord waren de bediening in de restaurants. zo sloom heb ik het echt nog nooit mee gemaakt. dat je een kwartier tot half uur moet wachten op de kaart en dat ze dan nog niet eens even vragen wat je wil drinken....wel lekker gegeten verder maar met 2 drukke kinderen is dat wachten niet zo relaxed.

oja en de ongeschreven parkeerregels, dat iedereen zo dicht mogelijk bij zijn kampeerplekje, of tentje moet staan. Terwijl dat niet altijd kan....uhm tja dan loop je 50 meter meer....

dat waren mijn ergste ergernissen.

Angel1980 vindt dit leuk.
  7. Angel1980

:p Het is zeker bij me opgekomen, maar ik heb geprobeerd om me niet te laten verleiden door mijn demonische gedachtes :D Gisteren wel mensen aangesproken. Ik zag dat ze weggingen (ik denk lunchen) en legde hun handoekjes netjes neer, maar namen alle tassen mee. Wij zaten 'verplicht' op het terras omdat er geen bedjes meer waren. Ik ben naar ze toegegaan en vroeg of ze weggingen. Verbaasd keken ze me aan en begonnen in het Tsjechisch (?) druk te overleggen. Ze wisten dat ze fout zaten en gaven een deel hun bedjes aan ons. En we hebben ze niet meer gezien, dus ze zijn minimaal 3 uur weggeweest o_O

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Wij zaten in een hotel bij disney. Daar kwamen dan in de avond soms grote groepen engelsen terug. Een pokke herrie op de gang. Gelukkig sliepen de kids er door heen.
    En een ergernis die vooraf al bekend was, de torenhoge prijzen daar.

Angel1980 vindt dit leuk.
  9. Angel1980

:D

Ook heel herkenbaar! Dat heb ik dit jaar inderdaad niet gemist :p

tuc vindt dit leuk.
  10. Treez

Treez Niet meer actief

Klagende toeristen. Ik doel daar overigens niet op degene die reageren in dit topic ;). Maar medekampeerders, die klagen over te kleine plekken, teveel muggen, te warm, het sanitair, personeel, uitjes te ver weg etc. Werkelijk niks is goed. Serieus hou je mond (of val mij er niet mee lastig) en geniet gewoon van je vakantie!

dds vindt dit leuk.
  11. Angel1980

Ik vat 'm niet persoonlijk :D Klagen, ook wel een bekende idd ;).

Treez vindt dit leuk.
  12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Daarom ga ik dus absoluut niet naar een handdoekje-leggen hotel of strand toe. Sowieso lijkt het me vreselijk om een halve dag op een zonnestoel te liggen.

Wij gaan altijd kamperen, ook heel goed voor de ergenissen. Mijn jongste was helaas regelmatig wakker 's nachts en 's ochtends vroeg, fijn die 4 doorkomende kiezen... Maar ik heb mijn uitsterste best gedaan om hem tot 7.30 uur stil te houden, zelfs door om half zeven in mijn pyjama met de buggy te gaan wandelen.

Ik erger me aan mensen die hun haren niet wegspoelen uit de wasbak, die etensresten niet opruimen na het afwassen en die hun honden niet aanlijnen op de plek. Met een kruipende dreumes wik ik dat die rotbeesten van mijn campingplek weg blijven.

lies276 en Angel1980 vinden dit leuk.
  13. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij zijn naar 1 van de waddeneilanden op vakantie geweest. Grootste ergenis was eigenlijk de reis met de veerboot. We hadden de auto mee en die staan best strak op elkaar geparkeerd aan boord. Reisgenoten moeten gewoon via de loopbrug aan boord en degene die de auto parkeert via autodek. Bij aankomst wordt omgeroepen dat je naar je auto kan en dan kiezen reisgenoten ervoor om voor het gemak toch maar ook meteen naar de auto te gaan, ipv weer via de loopbrug. Er is serieus geen ruimte om met zijn allen in te stappen. Met als gevolg dat mensen flink langs de auto's gaan duwen om erbij te kunnen en lekker langs je auto schuren met tassen en spullen. Of deuren tegen andere auto's gooien. Dit gebeurde ook bij onze auto, waardoor de spiegel bijna afbrak en er (bleek later) flinke krassen opkwamen. Mijn man zag het gebeuren en is flink boos geworden. Gewoon asociaal hoe mensen met andermans spullen omgaan.

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Maar hoe weet je dat er geen mensen bij horen ?

Wij zijn met een gezin van 6, 2 volwassenen en 3 kinderen , i.p.v. 6 bedjes nemen wij er altijd maar 3 zodat er 2 op elk bedje kunnen.

Maar er zit hier en daar een uurtje tussen dat wij gewoon heerlijk even zwemmen, van de glijbanen gaan of de wildwaterbaan pakken met de kinderen,

Ik vind dat ik best af en toe even een uurtje niet bij mijn spullen hoef te zijn zodat ik zwemmen met mijn kindEren, maar ook dat ik daarvoor of daarna weer fijn plaats kan nemen op het bedje om ze vervolgens in de gaten te houden.

15. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Omdat als je sochtends bij het zwembad aankomt rond 10 uur en er liggen 8 mensen in het zwembad, maar alle bedjes zijn bezet, ik niet geloof dat die mensen allemaal net even naar de wc zijn ofzo.

Hier is er ook echt niet altijd iemand bij de bedjes, maar je ziet snel genoeg welke wel en niet gebruikt worden.

Hopsatee vindt dit leuk.
  16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij zijn momenteel op vakantie en ik ben echt bijna in staat om elke minuut mn tas in te pakken en naar huis te gaan.

Er is gewoon in de omgeving heel weinig te doen.
    Ik heb veel pijn en harde buiken
    De dingen op t park zijn "pas" om 10 uur open, slaapjes tijd voor zoon.
    Etensgelegenheden gaan pas om 17.30 en 18.30 open, te laat voor onze zoon dus ik kook elke avond.
    Het is een pleuris eind heuvel op en af naar de dome vanaf ons huisje
    Het zwembad is niet zo denderend
    Ik heb voetschimmel opgelopen
    Zoon een ontstoken oog
    Tuin is niet omheind dus zoon kan niet lekker los spelen
    Beneden geen traphek dus steeds opletten

Ach ik kan wel doorgaan. Ik ontspan gewoon niet hier en twijfel of ik wel wil blijven tot maandag :p

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mensen die hun kinderen ‘s avonds laat of ‘s ochtends vroeg buiten lieten spelen met een hoop gegil, ballen die tegen de stacaravan knalden etc.
    Een paar keer iemand aangesproken, o.a. iemand die hun hond steeds los over de camping liet struinen en we dat beest steeds in ons ‘tuintje’ hadden. Hij zat daar ook gewoon te schijten.

Handdoeken heb ik er ook wel eens afgehaald. De laatste vakanties is het niet nodig geweest, plek zat.

18. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Denk dat mijn man een hartaanval zou krijgen. Hoe reageerden die mensen?

Ik erger me aan de Duitse autowegen, vooral de stukken waar je zo hard mag als je wil. Levensgevaarlijke taferelen zie ik daar elk jaar.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Die Fransen vind ik nog erger. Kunnen echt niet rijden. En we zijn weer een kras in de auto rijker na de vakantie.

20. Angel1980

Dat is inderdaad heel erg onbeschoft en aso-sociaal..

Kolibrie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina