We gaan binnenkort nog even naar Zuid Frankrijk, Cote D'azur. Accommodatie is geboekt. Ik ben op zoek naar wat tips wat leuk is om te doen, welk plaatsje we echt moeten bezoeken etc. We zitten vlakbij Frejus.
Een heel gaaf park is Le Bois des Lutins: http://www.leboisdeslutins.com/ENGLISH-06/contact-eng.html Mijn zoontje van 3 jaar heeft zich daar uren lang vermaakt. Nice is een fijne stad. Als je naar boven naar het kasteel gaat, kan je ook de lift pakken. Bovenaan is een speeltuin voor de kinderen en mooi uitzicht voor de ouders.
Wij gaan komende week ook! Vanuit St Maxime of St. raphaƫl de boot pakken naar St. Tropez is ook ons plan! Lekker beetje struinen daar, en voor de kids is het boottochtje een ervaring! Tips hierboven nemen wij ook mee! Leuk!
Markt in St. Tropez is leuk. Dagje Monaco is ook een aanrader. Is een goed uur rijden daarvandaan. Als je naar Cannes wil pak dan de route langs de kust. Die is heel mooi. Verder heb je in de buurt pottenbakkerstadje en Gassin, parfumstad. Je moet er van houden. En natuurlijk du vin Mocht je interesse hebben waar je wijn het beste kan halen zoek ik ze op. Verblijf je in St. Aygulf? Weet eventueel nog een hele mooie accommodatie eventueel voor de volgende keer of het moet dezelfde zijn
Dagje Monaco Dagje Cannes Dagje Nice St Tropez vond ik zelf een tegenvaller. Maar dat komt denk ik meer omdat het file-rijden was erheen. Er is daar ergens een middeleeuws stadje, dat vond ik ook erg bijzonder! Roquebrune-Cap-Marin. Supermooi. En st. Paul Du Vence ook mooi. Antibes vond ik ook de moeite waard.
In Antibes is er een heel fijn strandje in de stad zelf. Dat ligt uit mijn hoofd tussen de haven en het museum van Picasso. Je moet dan door een grote poort door en niet veel toeristen kennen daar de weg.
Nice kan ik aanraden! En via daar een halfuur met de trein naar Monaco, ook echt een land die je moet zien