Hoi allemaal, Misschien dat wij volgend jaar op vakantie willen gaan naar Griekenland met onze kindjes. Maar welk eiland? En waar is het leuk en geschikt voor kindjes? Onze kids zijn dan ongeveer 1 en 3 jaar. Is er misschien een hotel of een huisje of wat dan ook wat leuk en geschikt is? Waar we leuke dingen kunnen doen met ons oudste zoontje. Ben benieuwd of hier mensen zijn met tips en ervaringen. Brand maar los!
Leeda’s village - Zakynthos. Daar krijg je geen seconde spijt van!! Wij zijn inmiddels 3x geweest en willen zo weer terug.
Hoi dank voor je berichtje! Zo 3x er al geweest, nou dat zegt dan zeker wel wat. Zou je er misschien wat meer over willen vertellen? Bijvoorbeeld wat daar in de buurt misschien erg leuk is om naar toe te gaan of te ondernemen?
Deze heb ik vaker voorbij zien komen. Ik ben Griekenland fan en ik vind deze er heel leuk uit zien en zou graag een keer gaan! Maar ik vraag me wel af waarom deze met kleine kids? Wat is er zo leuk voor hen?
Omdat de sfeer super goed is! Je kunt iedere avond heeeeerlijk mee eten voor een prikkie, terwijl de kindjes dichtbij (net babyfoon liggen te slapen) en je zelf lekker uitgebreid aan het eten en eventueel borrelen bent. De kindjes worden daarnaast geadoreerd en alles is goed en prima. Super relaxt en fijn. Zwembad vermaken ze zich heerlijk. De koffie is daarnaast heerlijk en ook de ontbijtjes zijn top (als je die wilt) en ook bezorgen ze eten bij je huisje als je dat liever hebt. Alles kan gewoon en jk vind t ultieme luxe. Wij gingen zelf dagelijks op zoek naar leuke strandjes / uitstapjes in de ochtend en dan op locatie lunchen en ‘S avonds bij Leeda’s eten. Leuke uitstapjes zijn: alle gave strandjes, shipwreck beach, zo vroeg mogelijk voor de drukte naar cameo island (wow!), turtle tour, tour naar de bergen, olijfolie fabriek is ook leuk, bootje huren en naar de grotten varen in Keri…. Uuuhhh….. alles is vrij dichtbij en je hebt het auto, dus lekker het eiland over crossen. Wij waren ivm kids vaak al rond 9 op pad.
Ohh nu wil ik daar naartoe!! Haha klinkt super. Sorry voor het kapen van jouw topic ts! Ik heb zelf geen concrete adressen die leuk zijn voor kleine kids. Grieken zijn over het algemeen gek op kinderen, wat dat betreft kun je overal naartoe. Ik ben zelf ook op zoek, dus ik volg
Wij hebben een aantal keer met eliza was here vakantie in griekenland gevierd. Op de peloponesos Zuid west kant en op west kreta, tussen rethimnon en chania. Was beide erg leuk. Fijne huizen/villas op een kleinschalig park met vaak maar 10 huizen, eigen vervoer. We zijn ook weleens gaan eilandhoppen toen waren onze jongens 20 maanden en bijna 4 was echt helemaal fantastisch. Meerdere eilanden, oa kefalonie en zakynthos. Prachtig. wat wil je met je vakantie beleven. Ga je voor vermaakt worden? Voor gemak? Wil je all in? Wil je dat de kinderen kunnen spelen met andere? Dan zijn mijn tips niet geschikt. Wij doen alles altijd zelf. Koken zelf. Rijden hele eilanden over naar strandjes en baaitjes, oude dorpen, wandelingen, huren een boot, gaan op excursie etc. Zitten nooit een volle dag in het huis/hotel of op de camping. Zijn altijd bezig met dingen. wat wij met die leeftijd vaak deden was een uitgebreide lunch. Waarbij de jongste vaak nog sliep in de buggy. En savonds nog een kleine maaltijd. In het huisje, zodat de kinderen konden slapen.
Het is heel moeilijk om te zeggen wat leuk is voor een ander. Het hangt zeker af van de periode waarin je op vakantie wil gaan. Zelf zou ik Chersonissos, Malia e.d op Kreta vermijden in de schoolvakanties omdat er dan veel helahola toerisme is. Er zijn leuke hotels met appartementen maar als er gasten zijn die tot 3 uur 's nachts bij het zwembad zitten kan zelfs het mooiste hotel een nachtmerrie worden. Als je tien dagen gaat is t de zee, het strand en eventueel een zwembad meestal genoeg voor kleinere kinderen, maar als je drie weken gaat wil je waarschijnlijk ook wat anders gaan doen. Fijne stranden met een ondiepe zee in het begin voor kleine kinderen zijn er hier bij Stavros, Marathi (schiereiland Chania), Agioi Apostoli (westen van Chania).Bij Agia Galini (ten zuiden van Heraklion) is de zee meestal rustig. Het strand ten westen van Rethymnon is niet geschikt voor zwemmen als er een noordenwind staat en er zijn ook vaak gevaarlijke stromingen. Het voordeel van Kreta is dat het een groot eiland is en als je een auto huurt er altijd wel iets te zien is. Kos heeft ook veel plekjes waar het leuk kan zijn. Vroeger gingen we altijd naar https://www.captain-pavlos.gr/ Een simpel complex dat we heel gezellig vonden, maar het is al meer dan 15 jaar geleden dat we daar waren. Het ligt vlak aan zee, maar als ik het me goed kan herinneren was de zee daar soms wat wild en gingen we op de fiets na Tigaki (fietsen kan je overal huren op Kos) en het is een eiland waar de automobilisten over het algemeen goed rekening houden met fietsers. Kos stad is erg druk en lawaaiig in de zomer, met helaas veel dronken toeristen. Naar Mykonos en Santorini zou ik nog niet gaan als het gratis was. Over Karpathos heb ik veel goede verhalen gehoord maar ben er zelf niet geweest.
Karpathos is een heerlijk eiland. En we zijn net terug van Chalkidiki, daar zijn we al 2 x geweest, in Anthemus Beach Hotel. Wij reizen via Duitsland en gaan dan ook met een Duitse reisorganisatie.