Hoi allemaal! Ik wil er dit weekend lekker een dagje op uit met zoon en een museum bezoeken. Ik woon zelf in het oosten van het land en hier zijn vooral kleine musea. Wie heeft er tips voor leuke musea waar je wel een tijdje zoet bent, maar wat ook goed bereikbaar is met het ov? Het liefst iets dat ook een beetje leuk is voor volwassenen maar waar kids zich ook een beetje kunnen vermaken?
Naturalis is zeker leuk voor jullie beiden, maar wellicht te ver? Het ligt naast leiden station dus met openbaar vervoer ideaal.
Universiteitsmuseum utrecht (in het centrum, zowel vanaf centraal station als vanaf vaartsche rijn makkelijk bereikbaar) Nemo amsterdam Scheepvaartmuseum amsterdam (Beide dichtbij het centraal station) discoverymuseum kerkrade(naast station) in rotterdam heb je een maritiem museum maar ook een wereldmuseum zijn allebei ook leuk (met trein en metro bereikbaar) als je helemaal ver weg wilt kun je nog naar den helder, daar is een marine museum, die is ook wel een dagje uit waard. geofort is ook leuk maar relatief slecht bereikbaar. Openluchtmuseum is ook leuk maar moet je ook met trein en bus Nationaal militair museum in soest is ook met trein/bus wel bereikbaar
Nemo Amsterdam En wij vonden Geofort ook heel leuk, maar ik denk niet bereikbaar met OV, en de speeltuin is best leuk, maar buiten, dus niet ideaal net dit weer Oh, lees nu de reactie boven me, die hetzelfde zegt over geofort
Ik weet niet hoever je wilt reizen, maar wij vinden het Museon in Den Haag erg leuk, zeker in combinatie met het Omniversum. Ook leuk en weer eens anders dan anders is Corpus in Leiden. Andere leuke musea: Archeon Maritiem Museum Natuurmuseum Brabant Natuurhistorisch Museum Leeuwarden Aviodrome Naturalis
Wij zijn pas in het kinderboekenmuseum in Den Haag geweest en dat vonden we echt zo leuk, ook voor oudere kinderen. Vlak naast een station ligt ook Natuurmuseum Brabant in Tilburg, ook super leuk.