Hoi! Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met mijn topic wil bereiken, maar wil het voorval wel even delen .. Mijn man gaat elk jaar met zijn vrienden een weekend naar Barcelona, in april weer. Wat ik daar zo vervelend aan vind is dat ik VIND dat hij ons (het gezin) wel eens op een weekendje weg mag trakteren. Ik vind het egoïstisch van hem dat hij alleen voor zichzelf 400 euro uitgeeft. Wij kunnen als gezin daarvan een weekendje Texel doen! Hij gaat nu al 4 jaar naar Barcelona, dus heeft hij volgens mij wel "alles" gezien. Ik ben geen vrouw die dit gaat verbieden:x maar toch merk ik dat ik het wel heel vervelend vind .
Gaat hij alleen over het geld dan? Ik zou dan gewoon ook een weekendje voor het gezin plannen. Gaat het financieel niet allebei lukken, dan maar om en om, maar eigenlijk vind ik dat het gezin voor moet gaan en als ruimte voor is dat dan 1 van beide alleen weggaat.
Dan boek jij als " verrassing" toch een weekendje weg voor jullie gezin? Als hij zoiets leuk vind en nodig heeft. Kun jij toch aangeven dat jij het" weekendje weg samen" nodig hebt. Jou belangen wegen, mag ik hopen even zwaar. Gaat hij hier niet mee akkoord, dan moeten jullie eens goed praten met elkaar!
De vraag is; is jullie geld op nadat hij die 400 euro voor barcelona gebruikt? Zo nee, dan is het onverstandig om je kont in de crib te gooien. Gun die man ook een verzetje.. Zo ja, dan zeker een gesprek met hem aan gaan over dat je graag samen weg wilt. Hoe leggen jullie het geld bij elkaar voor deze trip? Als hij nou het hele jaar kleine beetjes spaart, dan voelen julllie het niet in je portomonee... Mijn vent wil graag elk jaar een seizoenskaart voor Ajax, en die zijn ook best prijzig, maar we leggen elke maand wat apart daarvoor.
Tja ik zou mijn man dat wel gunnen, maar waarom boek jezelf niet een weekend weg dan met de kids en je man? Of is het na die 400 op? Dan zou ik het niet leuk vinden, dan had ik voorgesteld om het om en om te doen.
ok. misschien wat meer informatie Wij hebben 3 rekeningen. Gezamenlijk, 1 van mijn man en 1 van mij. Hij betaald het weekend weg van "zijn" geld. De vakantie in de zomer van onze "gezamenlijke" rekening. Tja, als ik het zo lees, vind ik mezelf ook een zeur maar toch voel ik me niet zo.
Ik zou het alleen vervelend vinden als er geen vakantie met eigen gezin wordt gevierd. Zowel, dan zou ik er geen moeite mee hebben en vind ik dat zoiets moet kunnen.
Maar dat is toch juist goed zijn weekend betaald hij van zijn geld, de gezamenlijke vakantie van de gezamenlijke rekening of speelt er meer
Eigen rekening is eigen rekening. Mijn vriend mag doen en laten wat hij wilt met ZIJN geld. Gezamelijk is gezamelijk, eigen is eigen. Daarom hebben wij dat ook zo geregeld.. Wat nou als jij die hele mooie dure handtas ziet en dolgraag wilt kopen van je eigen geld? Dan doe je dat toch ook gewoon? Denk dat t de hormoontjes zijn meis
Tja, ik zou er op die manier ook geen probleem van maken eigenlijk. zodra hij terug is (oké, mag ook het weekend daarop) zou ik zeggen: hee, ik ben met mijn vriendin shoppen in Londen! Doeggg. IK vind ( <--- ik, dus jij mag wat anders vinden ) het zo'n ontzettend gedoe om met mijn zoontje en partner een weekend weg te gaan omdat het een godsgruwelijke volksverhuizing lijkt te zijn waarbij ik verantwoordelijk ben voor alle spullen en bagage die mee gaan en wanneer er iets cruciaals wordt vergeten ik daarvoor verantwoordelijk ben. En ik zou het liefst al die tijd, energie en overige moeite doen voor 2 weken weg of langer, en niet voor een weekendje. Hij gaat een weekendje weg en laat jou zitten met de kinderen, jij gaat een weekendje weg en laat hem zitten met de kinderen, jullie hebben een gezamenlijke vakantie met zijn allen... Straks nog de kinderen een weekendje naar opa/oma of wat ook en dan is de cirkel compleet Dan heeft iedereen iets leuks voor zichzelf.
Eerder toen ik meer geld verdiende dan hij, trakteerde ik hem op leuke dingen. Nu verdient hij meer. De eerste keren dacht ik ook; leuk joh, vooral doen, maar nu niet. Ik wil getrakteerd worden .
ik kan me voorstellen dat het gevoel dat je erbij hebt niet fijn is. Ondanks dat hij alles van zijn eigen geld betaald. Kan het niet zijn dat het je niet zozeer gaat om dat hij met vrienden naar Barcelona is, maar puur om de KEUZE waaraan hij zijn eigen geld opmaakt: wel 400 euro eigen geld voor vrienden, niet 400 'willen' besteden aan gezin? Misschien een beetje angst dat hij vrienden belangrijker vindt dan gezin? Ik denk dat je je echt niet zorgen hoeft te maken: iedere hobby kost geld en hij spaart zijn eigen geld op om naar Barcelona te gaan. Voor hetzelfde geld gaf hij zijn geld uit aan een of andere spaarhobby, dan ging het ook niet naar het gezin. Toch kan ik me je gevoel wel voorstellen!
Ik zou zeker een weekend weg plannen voor jezelf, zonder kindjes. Dan ervaar je zelf hoe lekker dat is en gun je hem dat misschien ook wat meer