Hoe zorg ik ervoor dat mijn kat niet steeds in de baby haar wieg springt? Ik word er gek van! K had er al aluminiumfolie in gelegd omdat ik ergens gelezen had dat ze dat niet graag aan hun pootjes voelen, maar daar gaat ze gewoon op liggen of speelt ermee.
Ballonnen erin , of een ballon laten klappen als ze er in springt al ben ik dan vang dat ze uit angst in wieg kunnen gaan plassen ( of uit nijd) Of de regen of muggen net vd kinderwagen erover heen spannen ,dit deed ik met de kinderwagen en de poezen gingen er niet in of onderdoor en ook niet meer toen de baby geboren was .
Ik ben bang dat dit bij mij ook gaat gebeuren. Ballonnen erin lijkt me lastig als de beeb erin ligt te slapen
Is de baby er al dan? Nee toch? Want tot die tijd heb je de mogelijkheid om het je kat af te leren. Katten zijn slim, en je kan het ze echt leren. Doe er ballonnen in, en hou een super soaker bij de hand. Eerst eens kijken hoe ze reageren op de ballonnen en er even een flinke plens water overheen ( eventueel met stemgeluid ). En je kat gewoon niet in de kamer laten als je er niet bij bent Succes.
Dat probleem hadden wij met de box. Idd ballonnen erin,maar onze kater ging daar gewoon tussen liggen. Vanaf toen heb ik steeds het kleed er uit gehaald als we weg gingen zodat er iig geen haren op het kleed kwamen. Katten komen hier niet boven, en al zeker niet in de kinderkamers dus qua ledikant gelukkig geen problemen gehad.
Met planten spuit klein beetje nat spuiten .. Heb ik 1 keer gedaan (bij de box) en onze kater bedacht zich wel ff hoor.. Wieg of ledikant kon hij niet bij komen ..
Kat niet in de slaapkamer.. Hier ook maatregelen moeten treffen voor beneden. De wipstoel, de kinderwagen, de box, alles ultra beveiligd want alles wat naar baby ruikt daar moet ie gaan liggen
Ik heb ze elke keer uit de box gehaald. Als wij niet thuis waren dan konden ze niet bij de box komen. Maxicosi en kinderwagen vulde ik steeds met de luiertas of iets anders waardoor ze er niet meer in kunnen. Wiegje/ledikant was geen sprake van want de deur gaat altijd dicht.
Mag je kat in de babykamer dan? Die van ons mogen alleen even rondsnuffelen als wij dochter aan het aankleden zijn ofzo. Anders echt niet. Júist omdat ze anders lekker in haar bedje gaan liggen. Ik vind het niet verstandig dat je de katten in de babykamer laat als je er niet bij bent. Als je de deur gewoon dicht houdt kunnen ze ook niet in de wieg gaan liggen. Wij hebben een haakje op de deur gezet. De deur kan op een kiertje zodat we kunnen luchten. Maar de katten passen daar niet door.
Hier was het zo simpel opgelost toen de baby er eenmaal was... Wegens ruimtegebrek (en omdat ik het stiekem ook wel fijn vind) slaapt de baby op onze kamer. De poezen mogen daar 's nachts en tijdens het middagdutje (en dergelijke) niet komen. Na bovenstaande tips allemaal te hebben geprobeerd, bleven ze voor zijn geboorte toch in het bedje kruipen wanneer ze de kans kregen... Totdat ... Totdat de baby is geboren en ik ze onder toezicht erbij heb gelaten toen hij een maand of twee was. De poes die er het liefst lag ging aan het voeteneind liggen. De baby ging na drie kwartier geslapen te hebben huilen en trappelen. De kat schoot een anderhalve meter de lucht in, vloog door het kattenluik naar buiten en 'einde oefening'. Er ligt nooit iemand anders behalve de baby in het ledikantje! (nu nog het aankleedkussen mja, pick your battles)
Haha Joycey, ik denk dat het hier ook zo zal gaan. Hebben sinds dit weekend ledikant staan, wieg hadden we a twee weken en box staat er al twee maanden ongeveer. Ze snuffelen eerst, springen erin maar kijken er nu niet meer naar om. Weet niet of dat straks met baby ook zo is. Hier houden ze van de plantenspuit, zijn ze niet bang voor ballonnen en van weinig onder de indruk. Ben benieuwd als de kleine er straks is dan gaan we verder kijken hoe wet het gaan aanpakken maar ik denk dat onze katten ook schrikken van beeb hihi.
Heel makkelijk, zorgen dat ze er niet bij komen. Dus geen katten in de slaap of babykamer. Niet echt hygienisch en ook gevaarlijk als ze bij de baby zn hoofdje gaan liggen. En niet zeggen, dat doen mijn katten toch niet want als ze het wel doen, kan je een probleem hebben.. Die van mij zijn altijd als de dood voor alles. Kraam had de slaapkamerdeur open gelaten en 1 kat lag al bij de baby in de wieg en de ander was er net mee bezig. Et word ook sterk afgeraden ivm de haartjes die de baby in hun slaap in kunnen ademen. Die kleintjes hebben vaak niet echt de kracht om die goed uit te hoesten. Dus deur dicht, ballonnen erin, plantenspuit, goed laten schrikken.
Hoe dan? Komt het kind dan nooit in de woonkamer, keuken, gang of wat dan ook? De baby zit op een gegeven moment toch ook op de bank? Of speelt op een activity kleed? Beetje vreemd om je kind en de kat dwangmatig te scheiden wegens de haren. De kat ligt ook op schoot of knuffelt met je waardoor je die haren als nog overbrengt op de baby. En mijn ervaring leert mij dat ik een haar zo van zijn snoet af kan plukken.
Ik heb het over een kind wat slaapt Als er haartjes in een wieg liggen dan kan een baby die inademen. Zijn vaak de miniscule haartjes. Die pluk je dus niet even van een gezichtje en het valt je ook niet gauw op omdat je er niet continu bij bent als ze in dr wieg slapen. Niet overdrijven met meteen kat van baby scheiden. Ik heb het over kat uit d0bed, box of wagen houden. Je laat een kind toch niet ergens liggen waar een kat in hebt gelegen? Katten komen hier iig niet op slaapkamers, box of wandelwagen. Sorry, dat vind ik ronduit smerig. Eerst lekker de kattenbak in en hun behoefte ondergraven om vervolgens over een bed te gaan lopen of erin te gaan liggen. Haren erin enz. Bah. Ieder zn ding zullen we maar zeggen
Ik verhaar erger dan mijn katten, hahaha, en beide kinderen hebben mijn haren overleefd Maar goed, ballonnen en een super soaker aanschaffen TS. En consequent zijn! Katten niet op de slaapkamer laten komen lijkt mij nogal wiedes.
Ik lees even mee. We hadden de wieg uitgeladen en gingen parkeren. Toen we weer kwamen lag de oudste kat erin. Gelijk eruit geschept! De andere twee wilden ook even snuffelen en gaan liggen, maar er ook uitgeschept. Heb er nu een grote Ikea-draak erin liggen, en ze kijken niet om naar de wieg. Katten vinden citroen/citronella vaak ook niet lekker, maar weet niet in hoeverre dat schadelijk is voor de baby als je 2 citroenhelften voor/naast de box of wieg zet.
De babykamer hou ik uiteraard gesloten, daar mogen de katten niet komen. Als de baby geboren is en ze eerst nog een tijd op mijn kamer ligt mogen ze daar ook een tijdje niet meer komen. Wiegje staat momenteel in de woonkamer, de ene kat heeft geprobeerd erin te gaan liggen, heb haar er één keer uitgehaald en nu doet ze het niet meer, maar de andere blijft het doen. Dat van die ballonnen ga ik proberen, hopelijk helpt dat.
Ballonnen hielpen hier trouwens wel goed om de box katvrij te houden er knapte er eentje toen toevallig een van de katten voorbij liep. Sindsdien komt niemand meer in de buurt. Ook niet als wij er niet zijn.