na een hele heftige en moeilijke zwangerschap (ingeleid met 38+5 omdat het echt niet meer ging lichamelijk voor mij ivm hg, bi e.d.) werd 5,5 week geleden ons meisje geboren. heb de zwangerschap vervloekt en wilde mijn kindje zien. maar nu ze er is......weet ik het gewoon niet meer. ze is nu ruim 5 weken oud en huilt de hele dag !!! soms paar minuutjes stil en tijdens het voeden is ze ook stil. maar verder huilen/krijsen/huilen/krijsen wat hier de dag bepaald. ze spuugt onwijs veel (krijgt medicijnen vanwege vermoeden reflux al sinds ze 2 wkn oud is), heeft veel krampjes (krijgt medicijnen vanwege vermoeden darmflora niet goed werkend).....en verder geen idee waarom ze allemaal nog meer huilt. ze krijgt bv en die is voldoende. ze komt gemiddeld 5x per dag voor een voeding en eens per week 6 of 7x per dag. we lopen nu bij de osteopaat, maar tot nog toe geen verbetering. snachts slaapt ze ook nog niet door. meestal slaapt ze van 21.00 tot 03.00 dus ze heeft haar tijden gewoon nog niet kloppend met ons dag nacht ritme maar dat is niet erg. ben ondertussen beetje gaar aan het worden omdat ik gewoon niets voor haar kan doen. ja hele dag vast houden en rondrijden maar ik heb nog een kind dus dat gaat niet. de momenten dat ze stil is, is als we onze 1e gaan halen of brengen van school. wat ik hiermee wil....geen idee....moet ff kwijt dat ik het zo onwijs moeilijk vind zo en het me (eerlijk=eerlijk) ook anders voorgesteld had. en door de moeilijke zwangerschap misschien ook wel verkeerd ingeschat van als ze er eenmaal is is alles zoveel makkelijker, maar dat valt vies tegen. soms denk ik pfff meisje ik ga stofzuigen of douchen want dan hoor ik je tenminste niet meer.....
Jeetje klinkt heftig. Ben je al naar de ha geweest? Als jullie alles gedaan hebben en niet weten waarom ze huilt? Babys huilen niet voor niks denk ik altijd. En wisselen jullie elkaar af? Dat jij soms ook even je rust hebt. Enja dat ritme, ze is nog geen 6 weken dus dat is wel normaal hoor.
En in de draagzak of -doek oid bij je dragen dan? Dat vond (en vindt) mijn dochter fijn. Verder is je aantal voedingen + 's nachts nog niet doorslapen heel normaal hoor. Hier zitten we op gemiddeld 7 voedingen per dag en wordt ze 's nachts ook nog wakker.
Dat klinkt pittig.. Onze dochter heeft de eerste 8 weken van haar leventje ook heel veel gehuild. Ze was alleen tevreden als ze bij me op de buik lag. 's nachts sliep ze wel in haar bedje. Ook hier is er sprake van (verborgen) reflux, we hebben daarom de eerste 2 weken in het ziekenhuis gelegen met haar. Na 1,5 week kwamen ze erachter dat dat het probleem was. Met medicatie gaat het beter, maar evengoed bleef ze dus heel veel huidhonger hebben en wilde ze graag rechtop gedragen worden. Loop je bij een kinderarts met haar, of gaat het via de huisarts? Want gezien ze nog zoveel blijft huilen zou ik om een verwijzing naar de kinderarts vragen. En daar ook aan de bel blijven trekken. Wellicht moet de dosering bijgesteld worden, etc. Want het is duidelijk dat ze nog ergens last van heeft als ze zoveel huilt. Een draagdoek heeft hier echt uitkomst geboden. Zij kon lekker slapen en ik had toch m'n handen vrij om even iets te kunnen doen. Maar ook ik was soms blij dat mijn man thuiskwam zodat ik haar aan hem kon geven en ik even echt 'vrij' was. Dat ze 's nachts nog niet doorslaapt, past nog wel bij haar leeftijd dus dat is wel normaal. Al kan ik me voorstellen dat je zelf wel een goede nachtrust kunt gebruiken... Ik herken je gevoel wel heel erg. Hier hielp het als iemand het even van me overnam. Zodat ik zelf even de deur uit kon om een beetje bij te tanken (al is het maar voor 2 uurtjes). Of je kunt vragen of iemand anders even een ronde met haar gaat wandelen, zodat je zelf even wat kunt bijslapen. En wellicht kun je af en toe een voeding afkloven zodat je partner een fles kan geven. Zo kun je bijvoorbeeld de nachtvoeding om en om doen. Hoop dat het snel beter gaat!
Heel herkenbaar!! Mijn dochter had reflux en kma. Alleen rechtop was ze stil, zat dus ook al vroeg in wippertje en ze sliep op onze buik. Voeding indikken met jbpm en neocate koemelkvrije melk heeft enorm geholpen. Na ziekenhuis opname en aandringen van ons nexium gekregen en toen ging het eindelijk beter. Eerst kregen we zantac en daarna losec. Van laatste kreeg ze echt heeeele erge darmkrampen. Na 4 weken nexium werd het eindelijk beter Sterkte met je kindje, het is heel zwaar.
Hier was dochterlief ook een pittige baby. Heb de eerste 12 weken ook met een baby gezeten die de hele dag huilde. Het sloopt!!!... maar probeer voor ogen te houden dat het echt minder gaat worden! Na de eerste periode werd het huilen eigenlijk steeds minder. Ze is nog steeds een pittig meisje, maar er is goed mee om te gaan. Sterkte.
Oh ik kan me voorstellen dat het je opbreekt. Logisch ook dat je je het anders had voorgesteld en anders had gehoopt. Je kindje zien en horen huilen is gewoon zielig en je bent daarbij ook zo machteloos. Ik zou toch echt een afspraak maken bij de huisarts of desnoods laten doorverwijzen naar een kinderarts. Laten ze haar maar nakijken toch? Baadt het niet schaadt het niet. Ik denk ook dat een kindje niet voor niets zoveel huilt en klaarblijkelijk toch ergens last van heeft!? Probeer ook even tijd voor jezelf te creeëren indien mogelijk. Dan heb je namelijk weer nieuwe energie om er tegen aan te kunnen. Want nu draait je leven waarschijnlijk alleen maar om je kindjes wat logisch is maar je hoeft je zelf niet weg te cijferen. Sterkte het komt goed en het wordt straks vast beter.
drijft ze ook makkelijk in bad ??? Hier dus ook zo'n krijzend mormel de eerste 8 weken. Na een bezoekje aan de huisarts bleek dus dat ze haar eigen maag aan het opblazen was (aeronogwattus). Dus een dubbele dosis infacol mocht ze hebben voor langere tijd en zoveel mogelijk rechtop houden. Zo zat ze in de maxicosi die dan weer op tafel tegen de muur stond zodat ze rechtop zat. En haar bed hebben we op de autokrikken gezet zodat het belachelijk schuin stond. Toen ze eindelijk een groot gedeelte van de lucht kwijt was konden ze voelen dat ze ernstige obstipatie had. De ontlasting die ze had was overloopdiaree. Daarna lactulose gekregen en na een paar dagen hadden we een ander kind.
Hey Hey, Het is alsof je ons verhaal hebt opgeschreven... Onze zoon is ruim 3 weken en krijst en huilt ookal vanaf de geboorte! We lopen idd ook al bij een osteopaat, en het huilen is iets afgenomen, met de nadruk op iets... Gisteren zijn we op aanraden van de osteo naar de huisarts gegaan, die ons heeft doorgestuurd naar de kinderarts, waar we gelukkig gisteren ook al terecht konden!!! De verdenken onze zoon op Reflux, en as dinsdag wordt hij opgenomen voor een ph test voor 24 uur... Ondanks dat we willen dat gewoon alles gezond is, is een diagnose ook fijn om te horen, want dan weten we wat we eraan kkunnen doen! Bel vandaag aub nog je huisarts en vraag of die naar de k.a willen bellen zodat je z.s.m. terecht kan... Sterkte! En hou ons op de hoogte! -x-
de huisarts heeft zantac voorgeschreven toen ze 2 wkn was en dat moeten we blijven gebruiken. het haalt nauwelijks iets uit voor het overgeven/spugen maar beschermd wel haar slokdarm. dat wat ze eruit gooit is niet meer zo zurig gelukkig. osteopaat heeft iets gegeven voor haar darmen. ze heeft heel veel darmkrampen de hele dag door en enorme moeite met ontlasting. haar buikje is grootse deel van de dag gespannen ipv soepel. slapen doet ze als ik onze oudste naar school breng of haal in de maxicosi (gebogen houding) en als we haar op haar buik op onze armen hebben liggen. in bedje (dat al vanaf geboorte omhoog staat) slaapt ze heel weinig. verder schrikt ze onwijs snel van dingen (niet zozeer van geluiden, maar gewoon van alles lijkt ze te schrikken). de bevalling is ingeleid en ze is in 3/4 uur geboren dus de eerste dgn (in zkh) gaven ze aan dat spugen/overgeven en het schrikken (zelfs van mijn aanraking schrok ze...) hoorde bij de snelle bevalling. darmproblemen waren er toen nog niet (leek dan zo in ieder geval) want ontlasting was goed en zelfs al snel overgangsontlasting. huisarts zegt verder niets te kunnen doen, wel moeten we gewicht in de gaten houden. als dat niet goed gaat dan wordt er verder gekeken. overdag ben ik alleen thuis dus is al het huilen voor mij alleen, heb nog geen mensen hier in de buurt die ik goed genoeg ken om te laten oppassen zodat ik even voor mezelf heb. en daarbij was veel tijd al voorbij met halen en brengen van de oudste naar school daarna voeden en voor ik het wist was het alweer tijd om weer naar school te moeten. het ontbrekende ritme weet ik inmiddels dat het zo hoort. voor ons wennen omdat mijn oudste al vanaf de kraamweek snachts door sliep en binnen een dag of 4 een ritme te pakken had. hij huilde ook erg veel overdag, maar niet zo erg als zijn zus. we gaan binnenkort paar daagjes ertussen uit en daarna heef tmijn man ook nog week vrij. dus dan kan ik even bijtanken inderdaad.... bedankt voor de reacties. erg fijn te lezen dat ik niet de enige ben. oja volgende week weer wegen en dan nemen we contact op met de huisarts, ook al weegt ze nog genoeg dan nog willen we doorverwijzing naar de kinderarts.
het schrikken komt mij erg bekent voor. He wordt nu minder ( is nu 9 maanden). Ik hoefde maar even mijn hoofd te draaien als ze op schoot lag of in de box en ze schrok heel erg en huilen was dan het resultaat. Of ik hoefde maar op te staan. Hier was het ook een snelle bevalling 5 kwartier ( weeen en geboorte) dus dat kan dat het daar te maken mee heeft. Verder zou ik een draagdoek proberen. En je meissie is nog maar 5 weekjes en dan al zo weinig voedingen? Is ze niet te troosten met evt. wat meer voedingen? Als ze zoveel spuugt zou misschien vaker kleinere beetjes misschien beter zijn? Je geeft BV ik weet niet of je dat ook kan indikken met bv nutriton of jbpm? Dat zouden de BV mama's hier weten. DAn zou je het in een flesje aan kunnen bieden en misschien kans dat het dan minder terug komt. En misschien heeft ze iets van KMA? Heb je al geprobeerd om zelf alle melkproducten te laten staan? Misschien dat dat ook helpt?
Ons zoontje heeft ook reflux en medicijnen daarvoor. Maar hij bleef huilen, nu gebruiken 1,5 week pepti en ik heb een heel ander kind!! Eerst kwam ie elk uur s nachts en nu slaapt ie van 9/10uur tot s ochtends 7uur. Dus wie weet is er nog meer aan de hand. Het is echt heel vermoeiend! Ik hoop dat het snel beter mag gaan.
we hebben wel groot idee dat het koemelkallergie ofzo is. ik geef bv en ben zelf gestopt met melkproducten gebruiken en sindsdien spuugt ze voor 3/4 minder als daarvoor. helaas kregen we beiden spruw en door die medicijnen was ze veel meer misselijk en overgeven en krampen. dus weer enorm veel huilen/krijsen. volgende week hebben we een afspraak bij de kinderarts voor haar. zonder doorverwijzing vd huisarts. hoop dat hij iets weet waar we iets mee kunnen voor haar, want voel me erg slecht omdat ik gewoon niets kan doen voor haar anders dan haar laten weten dat ik er voor haar ben.
draagdoek heb ik bij de eerste ook geprobeerd maar door mijn beperkingen (rolstoel) krijg ik hem niet goed geknoopt dat voor mij en de baby prettig is. 5 voedingen is waar ze voor komt. leg ik haar eerder aan dan drinkt ze 1 of 2 slokken en dat was het. ik heb zelf nu al een tijd geen melkproducten meer gebruikt (heel soms heel klein beetje) en het gaat nu wel beter. haar darmen werken ook niet zoals het hoort dus veel krampen. ze heeft nu ook spruw (en ik ook) dus daar medicijnen voor waarvan ze moet spugen. komende week afspraak bij de kinderarts. was daar gewoon naar de poli gelopen en mijn verhaal gedaan (met een ontroostbaar meisje in de maxicosi) en kon gelijk week erop een afspraak krijgen en moest wel ff huisarts inseinen (verwijsbrief hoefde niet perse maar was wel prettig). huisarts vond het prima geregeld zo en heeft verwijsbrief gemaakt odat het ook zijn volgende stap was geweest. niet alles is negatief hoor, geniet enorm van haar lachjes. zijn er niet veel maar die er zijn dat is onwijs genieten. en gewoon dat ze er is, is gewoon heerlijk. voel me ontzettend rijk met 2 kinderen.
Dit hadden wij met de 1 e ook, echt vreselijk is dat. Bij haar was het de voeding. Ik gaf flesvoeding, gestart met de standaard. Naar de huisarts gegaan, die zei het zijn haar darmen. Toen met omneo gestart voor krampjes, werd het iets beter. Toen schreef de huisarts pepti voor, voor koemelk allergie, en binnen 5 dagen een heel ander kind. Tis nooit getest of ze het echt had, na een half jaar kon ze wel gewone voeding verdragen. Nu met de 2 e weer omneo. Maar ben elke x nog bang dat het weer zon rottijd wordt. Sterkte, ik weet hoe het is. Houd in je achterhoofd, er komt een tijd dat het beter gaat.
Goh, wat vervelend! Wij hebben de eerste tijd ook met een veelvuldig hu ilende baby gezeten, dus ik weet hoe zwaar het is. Er is niets ergers dan een veelvuldig huilend kindje, het is al erg omdat je zelf niet je rust kunt pakken maar ook omdat je jezelf ongelukkig voelt omdat je kindje zich ongelukkig voelt. Hier is het vermoedelijk reflux geweest (in een wat minder heftige vorm), aangezien hij alle symptonen hiervan had, maar dat is nooit verder onderzocht omdat hij verder goed groeide etc. Iig raakte hij ook door het slechte slapen overprikkeld (als hij huilde ging ik maar weer met hem de deur uit, dan was hij iig stil) en oververmoeid, en dus nog meer huilen etc. Na het toepassen van de 3 R-en en inbakeren is hij veranderd, en nu slaapt hij vrij goed en huilt hij vrij weinig. Het blijft wel een pittig en gevoelig kind. Maar is vrij makkelijk geworden met alles tenzij hij een enkele keer niet zijn slaap kan / wil pakken. Heb je inbakeren en de 3 R-en al geprobeerd? Ik zou idd de oorzaak proberen te achterhalen. Zoveel huilen wordt ergens door veroorzaakt. Het kan idd komen door de reflux of eventueel KMA. Maar het zou ook zo kunnen zijn dat je kindje extreem gevoelig is (aangezien ze ook snel schrikt) en daardoor overprikkeld en/of oververmoeid is daardoor. Als dat laatste het is, dan werken de 3 R-en erg goed eventueel in combinatie met inbakeren. Succes ermee! En hou je kindje nog lekker veel bij je, ze is nog zo jong! En het wordt echt minder het huilen!
Ohh wat vervelend en vermoeiend!! Een paar dingen die in me opkomen? - Ik vind 5 voedingen op een dag zelf erg weinig voor borstvoeding, weet je zeker dat je alle hongersignalen oppakt? - Probeer eens een week of 2 alle zuivelproducten te laten staan. Geen melk, karnemelk, geen boter met koemelk erin geen kaas. Maar ook even oppassen met koeken, sauzen etc. Wellicht knapt je kindje hier flink van op? Veel huilen en krijsen was bij ons namelijk een teken van koemelk allergie en met aangepaste voeding ging 't echt stukken beter. - Verder denk ik helaas, dat ze ook "gewoon" te vroeg gehaald is. Je hoort en ziet vaker dat kindjes die te kort in de buik gezeten hebben veel moeite hebben met zich aanpassen naar de grote drukke wereld... Kan je thuis rust en regelmaat ( en dan bedoel ik dus niet ria blom en huilen, maar een rustig en voorspelbaar dagritme, weinig uitstapjes en activiteiten en daarna een rustdag thuis ) proberen toe te passen?
Hier ook baby die veel huilde en amper sliep in bed. We zijn toen gaan inbakeren met een pacco ( puckababy gaf nog te veel bewegingen ruimte) en dit was hier de oplossing. Hij sliep s nachts amper maar ingebakerd kwam hij nogaat 1 keer voor een voeding en ook overdag ging slapen veel beter!
ja 5 voedingen...kan er niet meer van maken. althans als ik haar vaker aanleg drinkt ze misschien 2 slokken en gaat dan spelen met mijn tepel (sabbelen, in de mond uit de mond, heel hard aan trekken of met haar handje proberen te pakken). inbakeren op advies van de kinderarts even niet. we hebben het geprobeerd en toen ging ons meisje van de stress overgeven en verslikte zich in haar eigen speeksel en overgeefsel gewoon omdat ze zo giftig werd (krijsen). dus eerst zorgen dat er rust is qua reflux en dan inbakeren is advies van de ka. kma, gebruik zelf al weken geen melkproducten meer...en als ik een keer wel iets gebruik is het de dag erna meer spugen.