Zomaar leuke originele opvoedideeen ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mel, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Niet dat ik het echt nodig heb maar iok ben gewoon gek op leuke systeempjes, ideetjes, tips tijdens het opvoeden. Vooral gewoon leuke dingetjes. Ik werk zelf in het onderwijs dus vandaar dat ik het zelf sowieso leuk vind om dit soort dingen te bedenken enzo, maar soms stuit je ineens weer op ideeen waar je zelf niet aan gedacht hebt.

Voorbeeld wat ik zelf bedacht heb en gebruik hier thuis. Soms als we avond eten en het gaat moeizaam mogen mijn kleuter en peuter 3 blokjes pakken, voor elk hapje een blokje. Hebben ze een torentje van 3 blokjes (of 4 of 5) dan mogen ze een kaartje pakken uit een trommeltje (een mini kleurplaatje of een plaatje erop) dit mogen ze dan doen; bv een tijger = een tijger nadoen, een rennend kind = een stukje rennen. Het werkt heel leuk en ontspannend en positief.

Wie heeft er ook leuke dingen en wil dit delen hier ?

2. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk idee masr weet nu even niks

3. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Oh leuk idee! Heb je nog meer leuke ideetjes? :D

4. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Ja hoor, gezien het tijdstip nu kom ik daar later op terug :)

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als mijn zoontje zich pijn heeft gedaan dan toveren we de 'au' weg.

Ik zeg simsalabim en dan doe ik zo'n toverstaf beweging met mn vinger en dan blazen we op de pijnlijke plek. Vervolgens zwaaien we nog even en zeg ik dag au... Hij zwaait dan ook en het verdriet is gelijk over.

Grappige is dat als ik mn hoofd gestoten heb en au roep hij dan mij een kusje komt geven en zegt: simelebim en dan blaast ie op mn hoofd.

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Toen mijn dochters nog iets jonger waren en ze waren weer aan het ruzie maken dan mochten ze hand in hand op de bank zitten...5 min, later 10 later zelfs een half uur toen ze al 10 waren.
    Of je laat ze tegenover elkaar op een stoel zitten en moeten ze elkaar aankijken....gegarandeerd weer lachende bekkies.

7. knap

knap Niet meer actief

Deze is leuk.
    Doe het zelf ook wel op die manier maar dan zonder simsalabim haha.

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Tjessia, die ga ik ook uitproberen! De laatste dagen is het hier nogal ongezellig tussen mijn twee meiden.

Als het eten moeizaam gaat verzin ik 'quiz'vragen voor mijn dochters. Voor mijn oudste rekenvragen en voor de jongste (bijna 3) dierenomschrijvingen. Bij een goed antwoord mogen ze een hap nemen. Werkt leuk!

Deel Deze Pagina