helllp karbonade???

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Hoi,

een beetje domme vraag voor de meeste van jullie ws, maar hier komt tie:

hoe maak je een karbonade goed schoon zodat die eetbaar is.
    Ik zal even uitleggen hoe mijn vraag tot stand kwam;):D, ik haal mijn karbonades altijd bij de slager, die krijg ik dus helemaal netjes zonder bot en vet aangeleverd, daar vraag ik nl om. Maar nu was er de slager niet open, wegens omstandigheden, en dacht ik, ik probeer die van de c1000 even. Waren toch in de reclame.
    Maar het bot zit er nog aan en ik heb het idee dat er ook veel meer vet (die witte stukken) inzit, of misschien haalt mijn slager dat ook wel weg.

Dus wat moet ik er allemaal afhalen??? Dat witte dat middenin het vlees zit kun je er toch niet allemaal tussenuit halen.

Het is verder geen ramp als ik het niet voor het eten niet weet, wat ik heb nog ander vlees. Maar ik ben benieuwd hoe jullie dat allemaal doen??

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gewoon meebakken.

Het vet geeft juist tijdens het bakken een heerlijk smaakje aan het vlees. Bij het opeten laat je dat dan op je bord liggen.

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik bak ze gewoon met bot en al en tijdens het eten snij ik het bot eraf.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier idem.

5. tulip

tulip Niet meer actief

o haha, jullie zullen wel denken dat ik erg dom ben. Dus het is eigenlijk beter met bot??? Vreemd dat de slager daar niks van zegt dan???

6. adi

adi Niet meer actief

Hij doet wat de klant wenst waarschijnlijk ;)

Maar inderdaad met vet bakken is veel lekkerder, en dan het vetrandje niet opeten. Vlees aan bot smaakt ook lekkerder dan zonder bot (er komen meer sappen vrij)

7. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik bak ze ook altijd met bot en vetrandje. Tijdens het eten snij ik dit eraf. Vriendlief kluift het bot nog na ook, dat doe ik dan niet maar kan dus wel :)

8. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Lekker meebakken inderdaad! Ik spoel ze wel altijd even af en dep ze daarna droog ivm eventuele botsplinters !
    o en daarna lekker insmeren met mosterd en dan bakken..heeeerlijk!

9. tulip

tulip Niet meer actief

haha, ja dat zal wel idd. Zal het volgende keer even tegen hem zeggen.:D

10. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hihi ik moet wel lachen om jou vraag:D

een karbonade zonder bot,is geen karbonade meer, dan heet het een procereur lapje ( als het tenminste een schouderkarbonade is, als het een ribkarbonade is zonder bot is het een filet lapje)

het witte (vet) dat hoort juist in een karbonade om het vlees lekker sappig en mals te houden..

dus gewoon lekker met vetjes en bot braden
    ( hoewel zonder ook wel lekker is hoor)

11. tulip

tulip Niet meer actief

o haha, het is idd een schouderkarbonade. Vergeet mijn vraag maar hoor, schaam mij diep.:)

12. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    haha dat hoeft niet hoor:D

voor mij is het bekend omdat ik 6 jaar in een slagerij heb gewerkt!
    maar als je niet de hele dag met vlees bezig ben dan zal je zulke dingen ook niet gauw weten toch?

ik weet b.v weer niets van bloemen, als ik daar een vraag over stel zal er ook wel iemand zijn wie zegt weet je dat niet??:D:D

Deel Deze Pagina