Koffers

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sweetygirl84, 20 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetygirl84

Sweetygirl84 Actief lid

29 okt 2011
    369
    28
    28
    NULL
    NULL
    Wij gaan over 4 weken naar 11 dagen naar Turkije met 2 volwassen en 2 kinderen (7+9).

Nu mogen we 25 kg bagage meenemen, is dit voldoende voor 4 personen?

Ook zijn we nog opzoek naar een goede koffer waar alles inpast. Iemand tips?

2. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Ik zou voor iedereen ook handbagage meenemen. 25 kilo voor 4 personen vind ik persoonlijk wel weinig

3. Sweetygirl84

Sweetygirl84 Actief lid

29 okt 2011
    369
    28
    28
    NULL
    NULL
    Standaard voor iedereen 8 kg handbagage. 25 kilo is voor ruimbagage.

4. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    wij boeken meestal 2 koffers in het ruim en dan nog allemaal handbagage. Anders is het echt te weinig. wij gaan 12 dagen. En alleen je badhanddoeken nemen al een hoop ruimte in vaak.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.188
    10.780
    113
    25 kilo voor 4 personen is als totaal niet veel, met ook nog een paar trolleys kom je waarschijnlijk een eind.
    Ik heb voor mijn eerste grote vliegreis 17 jaar geleden een Samsonite gekocht, was de een na grootste volgens mij, helemaal volgeladen komt hij meestal tussen 22 en 30 kg uit afhankelijk van wat je erin stopt. Ze hadden toen net die modellen op 4 wieltjes. En het ding is overal geweest, niet alleen met mij maar ook met diverse anderen die hem geleend hebben, heeft gezien alle krassen behoorlijk wat onzorgvuldige bagagehandling gezien, is zelfs een keer op de post geweest vanuit Italië (lang verhaal), heeft over de tijd weleens een wieltje hier en een sluitinkje daar vervangen gehad (prima service van Samsonite, ook buiten de formele garantieperiode). Ik ben er nog steeds blij mee!

Ik raad je aan om een goede koffer te nemen. Niks zo erg als dat je koffer ergens achter de schermen openspringt en je staat daar met een kapotte koffer en een ongesorteerde/natte/verkreukelde/incomplete berg spullen.

6. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Moet je handdoeken en strandlakens meenemen? Of krijg je die bij je hotel? Want dat scheelt echt heel veel in je bagage. Wij gaan altijd met 4 personen en 2 koffers. En onze kinderen zijn al groot. Handbagage doen wij niet. Ja, 4x een iPad en wat te eten, maar dat past gewoon in mijn tas.

Wij hebben trouwens de trolleytassen van Easypak. https://www.bol.com/nl/nl/p/eastpak-tranverz-m-reiskoffer-67-cm-zwart/9200000086519014/?s2a=#productTitle

7. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    wij hebben een grote duffelbag ipv een koffer, die we meenemen met kleding als we gaan vliegen. voor 10 dagen naar de zon lijkt me 1 tas voldoende. je hebt niet veel kleding nodig, je zult vooral op het strand en in het zwembad in de zon liggen? toilettas doe ik altijd in een plastic tas voor het geval het zou lekken.

wij hebben maat M
    The North Face Duffel Base Camp Duffel M | Bever

maar je hebt ook nog een L of XL. echter hoe groter de tas, hoe meer gewicht, en dan kun je weleens over die 25 kg heen gaan. deze tassen zelf wegen echter niet zo veel. 1,5-2 kg. dus dat scheelt weer, kun je meer kg meenemen aan kleding en schoenen.
    The North Face Gilman Duffel L tnf black / mid grey | Travelbags.nl

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    Lijkt me wel heel weinig, weet dat ik zelf altijd al rond de 18 kg zat

9. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    Wij gaan 10 dagen. Hoeven geen handdoeken mee te nemen dus dat scheelt. Hebben twee koffers in t ruim en alle drie handbagage. Dan gaat t net… ik moet niet te veel schoenen mee willen nemen:roflmao:

10. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Tja, ik ben heel praktisch: Turkije zal je wel in zo'n resort zitten en daar heb je helemaal niet veel nodig. Wij tenminste niet, zomerjurkjes wegen niets, qua schoenen slippers en een paar nette schoenen in de koffer...Ik kom er een hele eind mee met 25kg

11. Sweetygirl84

Sweetygirl84 Actief lid

29 okt 2011
    369
    28
    28
    NULL
    NULL
    Handdoeken en strandlakens krijgen we bij het hotel. De handbagage van 8 kilo zit er standaard bij alle 4 bij. De 25 kilo die in het ruim gaat moest ik er los bij boeken. Maar vraag me dus af of dit genoeg zal zijn.

12. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    25 kilo is veel hoor! Wij komen met de 2 koffers nooit boven de 25 kilo per stuk uit. En daar zit dan alles in voor 4 personen. Handbagage willen wij niet. Daar loop je dan de hele tijd mee. En 8 kilo is best veel.

Edit: nu met het gedonder op de luchthavens zou ik denk ik kiezen voor 1 apart rugtasje waar schoon ondergoed en een tandenborstel in zit. Voor het geval de koffer niet gelijk op de bestemming aankomt.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Wij boeken altijd 2 x 20 kg bij, kinderen zijn 4 en 6. Ik heb zo'n hekel aan al die mensen die 4 van die handbagage koffers boven mijn kop in die vakken duwen en mijn bescheiden rugzak er niet meer bij past!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.284
    113
    Wij zijn afgelopen meivakantie 10 dagen met 5 personen naar Sicilië geweest. We hadden één grote vliegtuigkoffer en één grote trolley bij ons. In totaal 32 kg ruimbagage (incl alle kleding, schoenen en strandlakens). Verder iedereen nog een rugtasje met daarin een vest en wat te lezen/spelen en de tablets en opladers. Voor ons echt meer dan genoeg. In de zomer naar Turkije zal je minder nodig hebben, wij hadden ook nog lange broeken, truien en wandelschoenen voor iedereen bij ons. Ik zou het voor een resortvakantie met zijn vieren dus makkelijk redden met 25 kg. Zeker omdat kinderkleding veel kleiner en lichter is dan die van pubers ;)

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dus 4x 8 kg handbagage en 1x 25 kg ruim bagage

het is wat krap, maar anderzijds denk ik dat het prima kan. Je moet alleen praktisch inpakken. Dragen je kinderen écht iedere dag een schoon shirt en een schone broek? Of lopen ze mogelijk meerdere dagen alleen in badkleding?

Met vertrek een lange broek aan, shirt en dun jasje/vestje en de zwaarste schoenen (sneakers?)
    sandalen/slippers mee
    3 of 4 korte broeken 6 shirtjes
    ondergoed wel x 10 -
    toilletspullen kunnen bij jullie in het tasje eventueel, die tandenborstel en tandpasta. Douchegel mini, of gebruiken van het hotel.

Ik denk dat je de kleding van de kinderen dan al in 1 flinke rugzak gepropt krijgt ;) .

Eigenlijk zou je het eens uit moeten proberen hoeveel er al in 1 handbagage tas kan. Ik zou ook zéker voor een tas gaan, want anders ben je al zoveel gewicht kwijt aan de trolley.

Wij hebben het in de meivakantie gedaan - naar schotland, dus warme kleding, regenkleding, voor allemaal 2 (decathlon) handdoeken. En dat kregen we ook in de handbagage + 1 koffer van 25 kg . En jullie gaan naar de zon? Dus dat moet zéker lukken... Zit je wat krap dan zou ik overwegen max 1 fles zonnebrand mee te nemen en de rest daar te halen bijvoorbeeld.

16. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.280
    1.442
    113
    Maar hoeveel kost het om een koffer mee te nemen? Ik vind het nogal gedoe dus vraag me af wat je ermee bespaart. I

17. Sweetygirl84

Sweetygirl84 Actief lid

29 okt 2011
    369
    28
    28
    NULL
    NULL
  18. MissXray

MissXray Niet meer actief

Als het weerbericht goed is dan heb je echt ruim voldoende is mijn ervaring. Hier lopen de kids echt hele dagen in hun zwemkleding met hoge temperaturen. Shirtje en rokje aan in het restaurant voor die twee uurtjes per dag. Die kan je dus zo meerdere dagen aan hoor.

Als ik zonder de kinderen naar de warmte vlieg kan ik het makkelijk af met alleen handbagage voor mezelf.

19. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    4x 8 kg en 1x 25 kg vind ik in tegenstelling tot anderen hier totaal niet krap.
    Wat heb je nodig voor 10 dagen Turkije? Paar jurkjes, zwemkleding, ….?
    Lange kleding en schoenen aan in te vliegtuig, dan hoef je alleen nog slippers mee.
    Wij nemen altijd maar 1 koffer voor 5 personen mee en zo min mogelijk handbagage want ik vind mensen die per persoon zo’n trolley in het vak proppen eigvelijk heel irritant

20. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    890
    682
    93
    Vrouw
    Als het niet echt duur is om een extra koffer mee te nemen zou ik 2 koffers meenemen, dan is het niet zo'n passen en meten, maar als je iets van 70 euro moet betalen, kan je eventueel ook een paar handdoeken oid ter plaatse kopen.
    Weeg de koffers die je hebt en neem van de grote maten de lichtste . Dat kan zo 1,5-2 kilo schelen. Het liefst een sofsshell met een extra rits waardoor die groter wordt, zodat je lekker kunt proppen.
    Handbagage mag je vaak inchecken. Vaak vinden ze dat zelfs fijn omdat er dan de boarding dan sneller gaat. Gewoon even vragen als je je grote koffer afgeeft.
    Maar wel 1 koffertje houden met spullen voor de eerste dag (zwemkleding!), want het gaat de laatste tijd nog vaak fout met de bagage.

Deel Deze Pagina