Ik zou ook oppas regelen.. Zit je zelf ook lekker rustig.. Of je moet 's middags bij een pannenkoekenrestaurant ofzo gaan eten, dan ben je zo klaar en kunnen de kinderen zich nog wel vermaken.. Maar 's avonds mee uit eten? Ik zie op die leeftijd de meerwaarde er ook niet echt van in.. Mijn dochter is ook nog nooit mee uit eten geweest.. Ja vd zomer op vakantie, maar dat was ook al lastig plannen.. Vroeg eten, hoofd- en nagerecht en dan snel terug om haar op bed te leggen.. Dus nee het zou niet mijn voorkeur hebben..
Wij gaan meestal naar de wok met een indoor speeltuintje of restaurant waar ze een speel hoekje hebben voor de kinderen, De kinderen moeten dan alleen bij het hoofd gerecht even gezellig mee eten en daarna mogen ze lekker spelen en af en toe gewoon een hapje komen halen, hun hebben plezier, dus weinig gezeur dus wij kunnen rustig eten, dit doen we meestal met de familie dus ook andere kindjes om mee te spelen. Maar ook een restaurant zonder speelgoed gaan we heen hoor, dan nemen we de mobigo mee en mogen ze tijdens het wachten en na het eten daarop spelen
Tja, ik zie het punt niet zo. Maar dat is waarschijnlijk omdat wij de kinderen vrij regelmatig meenemen. Onze oudste is nu vier en ik denk dat hij minstens een keer of 10 mee is geweest voor avondeten in een 'normaal' restaurant (dus niet Mac, pannenkoekenrestaurant, centerparcs e.d. En ook ergens voor de lunch een broodje of frietje eten tel ik niet mee. Dat doen we wel vaker.) Het is ooit één keer niet helemaal lekker gegaan omdat hij het eerder zat was dan wij klaar waren met eten. Al die andere keren ging het prima. En hij is echt géén rustig kind. De jongste is nu bijna 11 mnd en is geloof ik 3 keer mee geweest. De eerste keer zal ik niet meetellen, want dat was wel erg vroeg. Hij was toen pas 4 weken, da's toch makkelijker dan een kind van een jaar. Waar wij wel altijd op letten: we gaan niet te laat uit eten. Uiterlijk vijf uur / half zes zitten we aan tafel. We slaan het voorgerecht over. Mochten ze het dan niet lang volhouden, ben je ook na 1 gerecht weer weg. Maar dat is dus pas 1 keer nodig geweest. Andere keren hebben we altijd nog gewoon een dessert kunnen eten. Voorgerecht overslaan is voor mij trouwens sowieso geen straf. Dan weet ik zeker dat ik nog een toetje lust en dat vind ik eigenlijk het lekkerste. Ik kan niet in jullie portemonnee kijken, maar waarom probeer je het niet eerst gewoon een keer. Kies een leuk restaurant uit waar het allemaal niet te sjiek en gespannen is en kijk hoe het gaat. Is het niks, dan weet je in ieder geval waarom je nee zegt en kun je dit ook uitleggen. En is het gezellig, dan kun je in het vervolg ook samen met je kinderen hier van genieten! Toen onze oudste nog wat jonger was, namen we de iPad mee voor 'noodgevallen'. Die hebben we denk ik 2 keer gebruikt. Ik vind het niet zo gezellig, zo'n ding aan tafel. Nu doen we dat voor hem niet meer, we vinden dat hij zich nu wel gewoon aan tafel kan vermaken. Of als er toevallig een speelplek is, mag hij tussen de gangen door wel even van tafel. Vaak krijg je een kleurplaat, maar daar bedankt onze zoon altijd vriendelijk voor We hebben meestal wel 2 treintjes bij ons. Daar zit een magneetje aan, dus vaak slepen zijn locomotieven het bestek over tafel Daar vermaakt hij zich prima mee. En verder kletsen we gewoon met elkaar. Als het uit eten gaan echt geen geslaagd plan is voor jullie kinderen, zou je natuurlijk als alternatief kunnen voorstellen om naar een pannenkoekenrestaurant te gaan.
Nou ja, we gaan het zien..Ik zal er zelf gewoon niet zo moeilijk over moeten doen. Ze willen op tijd gaan, dus idd rond half 6 aan tafel. Maar als ik tegen mn vriend zeg dat ie geen voorgerecht mag, dan steigert ie hoor! Zelf n grote eter, dus tja...
Oh..... Ben al heel vaak met de kindjes mee uit eten geweest. Heb een kindje van 2.5 jaar en 9 maanden. Zoek wel de restaurants uit die geschikt zijn voor kinderen. Van der valk is dat zeker. Daar hebben ze vaak ook een kinderhoek. Voor je oudste prima geschikt De kinderen van 13/ 14 jaar willen vast ook wel iets met ze doen tussen de gangen door. Zou verder zelf wat favoriet speelgoed meenemen, potloden en kleurboek. Aangezien jullie met de hele familie zullen zijn, zijn er vast ook anderen die eventueel ook iets kunnen betekenen richting de kinderen, zodat het danvoor iedereen leuk en ontspannen kan zijn. Je kunt het in ieder geval een keer proberen.....
Tsja, onze beide kinderen gaan regelmatig mee uit eten. We houden de maaltijd bewust wat korter en nemen speelgoed voor ze mee. Een hoop restaurants hebben ook kleurpotloden en kleurplaten voor de kinderen, of een speelhoek. Toen mijn dochter zo'n 1.5 jaar was, hadden we een groot familiediner voor mijn schoongrootmoeder haar verjaardag. We hebben Miriam een groot gedeelte van de maaltijd niet eens gezien, die was aan het spelen met haar tig neefjes en nichtjes. En anders zat ze wel bij een oom/tante/grootouder op schoot En volgestopt dat ze werd! Ze vond het geweldig.
Begrijp je helemaal, en hangt af van hij jij er in staat, en van hoe je kindjes zijn.. Wij zijn uiteindelijk gisteravond met onze zoon van 6 maanden uiteten geweest ter gelegenheid van een diploma uitreiking.. We hadden zelf al aangegeven dat dit echt niet ideaal is, gezien ons kindje heel erg gek is op zijn slaap, en iedere avond om 7 uur in bed ligt (en ook doorslaapt) rekken lukt bijna niet.. dat worden huilbuien dan.. met als gevolg dat de rest van de nacht onrustig is.. hij is pas 6 maanden en houdt van zn ritme.. Toch overstag gegaan, een keer uitproberen.. bewust al om 6 uur begonnen met eten.. maar het hoofdgerecht was er om kwart voor 7, en meneer was het toen helemaal zat.. Hij kan nog niet zitten in een kinderstoel, slapen lukte niet gezien de drukte, liggen wilde hij niet en op schoot probeerde hij eerst alles van ons bord te pakken en daarna huilen.. We hebben het toetje laten zitten en zijn gegaan.. Zoon (huilt bijna nooit) heeft de hele weg naar huis keihard gekrijst.. (half uur lang) ontroostbaar.. daarna moeilijk in slaap te krijgen en rommelig geslapen.. Wij doen dit dus niet meer voorlopig.. Voor hem en voor ons niet leuk, en dan kunnen mensen het nog zo graag willen en vinden kunnen..
Phoe... oh drama inderdaad! Zoiets hebben wij ook wel eens gehad toen dochterlief nog onder de 1 was. Pas om 18 uur in het restaurant zijn is echt te laat, zeker als de bediening zo traag is. We zijn inmiddels wel vaker geweest, ook met zoonlief erbij en we gaan echt veel eerder: 17 uur/half 18. We geven ook bij de bediening aan dat we liefst wat vlot willen bestellen en niet teveel tijd willen tussen de gangen. Vaak begrijpen ze dat prima en kunnen ze daar rekening mee houden.
Wij gaan altijd naar het pannenkoekenhuis. Daar is het geen probleem als ze van tafel loopt. Ook hebben ze er een ballenbak en buiten een speeltuin waar ze zich tijdens het wachten goed kan vermaken.
Ik vind eerlijk gezegd dat je aan het zeuren bent. Ik krijg eerder het idee dat je totaal geen zin hebt om te gaan en je kinderen als excuus wil gebruiken. Wij zijn echt al tig keren met familie en hele aanhang uit eten geweest. Helemaal als je naar van de Valk gaat is dat een leuke avond.Er zijn daar vaak speelhoekjes,animatie en noem maar op. Natuurlijk hebben we weleens met een kind gezeten wat het zat begon te worden maar dan gingen ik of man of een neefje of nichtje een stukje met ze wandelen. Mijn oudste kinderen zijn alweer 9 en 11 jaar dus daar hebben we geen omkijken meer naar maar de jongste van 2 jaar is een ander verhaal.Toch zijn we pas gewoon weer met familie uit eten geweest en ging echt prima.Grote nicht van 14 jaar ontfermde zich over de jongste en dat was voor beide partijen leuk.Zelf ben ik nog even met haar gaan wandelen en ook opa/oma ontfermden zich erover.Kleurtjes erbij aan tafel,boekjes en het ging prima.Natuurlijk is het niet uit eten zoals je doet met zijn tweeen maar dat kun je dan weer een andere keer doen.Ik zou het eerlijk gezegd vreemd vinden als je een oppas gaat zoeken wanneer je met familie uiteten gaat.Je kinderen horen daar immers ook bij. Maak er gewoon het beste van en dan zul je zien dat het allemaal heel erg zal meevallen.
Wij gaan altijd naar kindvriendelijke restaurants als de kinderen meegaan. Een pannenkoekenhuis met speelzolder, een wokrestaurant met speelruimte, zoiets. Met een stel potloden scheep je de mijne niet af haha.