Hoe jonger hoe makkelijker inderdaad. Nu moeten we opletten dat ze niet te moe is en dat de omgeving interessant genoeg is. Er is een heel leuk familierestaurant in de buurt waar we vaak eten, maar daar komen veel ouders met (kleine) kinderen.
Wij zijn geloof ik met 6 weken ongeveer uit gaan eten. We hadden de maxicosi op de wandelwagen gezet (i.p.v. de bak) zodat hij wat mee kon kijken en hij viel heerlijk in slaap! We zijn toen ook maar heel eventjes weg geweest, hij had er niet lang in geslapen. Tot nu toe slaapt Levi altijd als wij het eten krijgen, dus hebben er nog geen problemen mee gehad!Ik zorg wel altijd dat ik hem van te voren eerst even aanleg, zodat hij dan zeker geen honger heeft
Ik doe het niet, nooit gedaan ook. Neem hem wel eens mee als ik ga lunchen maar nooit om uit eten te gaan. Als wij uit eten gaan gaan we meestal rond 7/8uur en dan ligt meneer al in bed. En daarnaast denk ik dat ik niet relaxed kan zitten omdat ik dan de hele tijd met mijn aandacht bij hem ben Maar ik vind t geen enkel probleem. Als we uit eten willen regelen we gewoon een oppas
Idem! Wij hebben het tot nu toe 1 x gedaan toen ze ruim 5 maanden was waren we voor het eerst op vakantie en 's avonds zijn we uit eten geweest in het hotel waar we zaten. Dit was niet zo'n succes. Sindsdien niet meer gedaan. We willen wel binnenkort een keer uit eten gaan maar dan regelen we oppas.
Wij nemen onze zoon vanaf het begin met enige regelmaat mee. Uiteraard kijken we wel een beetje naar het soort restaurant. Ik bedoel, we gaan niet superchique uit eten. Maar met 6 maanden is hij een keertje meegeweest en dat ging hardstikke goed. Ik gaf hem een potje eten terwijl wij op ons eten wachtten en hij kreeg wat speelgoed toen wij aten en vermaakte zich daar prima mee. Nu moeten we echt tegelijk eten. Maar ook nu vindt hij alle serveersters enzo reuze interessant! Hij blijft graag zitten en we hebben ook gewoon een goede eter aan hem. Dus zodra er eten is wil hij wel stil blijven zitten! Ik sluit me verder volledig aan bij de tips van Tupp.
Ik zou het nu weer aandurven Ze zit nu net in de wandelwageninzet en is sindsdien weer helemaal heppie-de-peppie, maar voorheen, toen ze dus nog in de bak lag, was het drama tot en met... Ze moest en zou alles kunnen zien. Even uiteten met de kleine is dus een ramp . Maar nu hebben we laatst uitgebreid geluncht ergens en ze zat er tevreden bij te kijken. Een keertje 's avonds uit eten lijkt me ook geen probleem. Wel wil ik dan voor 21:00 weer thuis zijn, anders wijken we wel heel erg van het schema af. En dat vind ik het niet waard...
gisteren uit eten geweest met de kleine, hij is vandaag 7 weken en het ging erg goed, tegen de tijd dat ons toetje kwam had hij ook honger. vriend was heel zenuwachtig, hahah
hier met beide kinderen van begin af aan. Wij hebben onze kinderen ook niet laten wennen aan 5 uur etenstijd, dus als het wat later was maakte dat niet zoveel uit. Ook krijgen onze kids van begin af aan stukjes dus vanaf een maand of 6 aten ze lekkere hapjes mee van ons.
Wij nemen hem gewoon mee. Laatst hebben we hem naar mijn schoonouders gebracht maar dit was gewoon omdat we even met zijn 2en wilden zijn. Maar voor de rest komt hij gewoon fijn mee Ik zorg dat ik voeding, water, etc. bij me heb en we pakken hem desnoods op schoot.
Tot een half jaar was het geen probleem. Mee in de kinderwagenbak. Als ie moe was, kon ie gaan slapen. Maar daarna kregen ze beide een beetje een schema en toen was het gewoon rond 19.00-20.00 uur naar bed. Da's niet handig als je elf lekker wil tafelen. Uiteraard wel gewoon uit eten met de kids bij een pannenkoekenrestaurant of zo. In elk geval een plek waar het niet heel storend is, als je kindje even verdrietig is. Ik moet er bij zeggen, dat die van ons beiden amper huilden. Ik zou me heel opgelaten voelen in een normaal tot chique restaurant, als de baby zou gaan huilen.
Vanaf het begin gedaan met beide kids. Ging altijd prima. Als baby met een volle buik slapen in de wagen, later gezellig erbij aan tafel en na een potje te hebben gegeten lekker spelen met boekjes en een broodje mee happen ofzo. En nu (oudste is bijna 5, jongste 1.5) eten ze gezellig mee en lezen boekjes en maken kleurplaatjes. Het moet geen hele avond duren maar 2 a 2.5 uur kunnen ze zich prima vermaken