Hallo, Met dit lekkere weer wil ik er soms op uit met mijn baby. Hoe kan ik haar het beste beschermen? Ze is nu iets meer dan 6 weken oud. Ik heb gisteren een zonnehoedje gekocht en blijf zoveel mogelijk in de schaduw en natuurlijk een goede zonnebrand. En gaan jullie naar het strand/ zwembad? Of beter een terrasje pakken in de stad? Of andere leuke dagje weg ideetjes?
Wij gingen overal heen, mits niet te warm en wij gebruikten een Dooky op de kinderwagen tegen de zon én een parasolletje. Bij heel erg warm weer bleven we zoveel mogelijk thuis, maar dat was niet vaak.
Volgens mij doe je al het goede al om je kindje te beschermen! Verder zou ik bij erge hitte niet teveel ondernemen, lekker thuis. Maar bij 'gewoon mooi weer' kun je er natuurlijk best op uit, goed in de gaten houden of het leuke uitje ook nog leuk is voor je baby, dan komt het altijd goed!
Een Dooky is één van de uitvindingen van de eeuw en voor mij onmisbaar! Hij vervangt onhandige parasollen en hydrofieldoeken met wasknijpers. UV-werend (in tegenstelling tot hydrofielen), handig tegen 'inkijk' op drukke plekken als de kleine slaapt en fijn bij regen en wind. En nee, ik heb geen aandelen Ik heb mijn dochter vorige zomer ook vaak mee op pad genomen met dit mooie weer, zij was toen ook een paar weken oud. Lekker vaak naar het terras lunchen met vriendinnen, wandelen, picknicken. Ik hield haar altijd in de schaduw. Niet te warm aamkleden, bij +25 graden had ze alleen een romper aan. Ik vond het fijn om een hydrofiel tussen haar en mij in te hebben als ik haar vast had, dan plakten we niet zo aan elkaar vast. Zorg ervoor dat je geen warmtestuwing krijgt onder de kap van de reiswieg als het heel warm is. Dan kun je beter de kap naar beneden doen als je onder een parasol in de schaduw zit. En eventueel een muggennet voor de reiswieg meenemen als er veel wespen zijn op het terras. Mondjes van babies ruiken wat zoetig door de melk.
ik heb bij Joolz UW-scherm super handige ding. we gaan vaker naar het strand (wonnen nog geen 1 km afstand) of naar bos gewoon met kleedje. Op strand is wel lastig met wind die erg vaak is zelfs in de strandtent- de hele kinderwagen dan met zand. Onze meisje had zand zelfs in haar oren terwijl ze helemaal in reiswieg lag ingepakt. Insmeren thuis en als met kleed gewoon in de schaduw van de wagentje leggen op kleed. Niet onder bomen of hoge gras (teken en andere beesten). Laatst krop er salamander in haar kinderwagen gelukkig zag ik het net inkruipen omhoog schok mij dood ) heb zelf foto van gemaakt van hem maar wat ik zal doen is gewoon in strandtent of cafe zitten dus niet echt op het zand. maar het is wel te doen ook lang ook als het warm is. Maar in principe met de zon haal ik haar nooit op de handen ivm verbranden.
Gewoon lekker de deur uit en zorgen dat je kindje altijd in de schaduw is. Een dooky aan je wagen is ideaal dan kan je kindje altijd helemaal in de schaduw.
Mijn dochter s al wat ouder maar ik ga lekker wandelen, naar t strand (vind ze heeeerlijk!), naar t zwembad, terrasje of nog leuker: picknicken! Je beschermt je kleintje goed hoor!
Wij zijn deze week ook naar het strand geweest. Mijn dochtertje lag lekker te slapen in de wandelenwagen. Parasolletje open, en een hydrofiel erover. Ze had wel gewone kleertje aan, dus romper + tshirt + broekje. Er was erg veel wind, en ze voelde niet te warm aan.
Iedereen bedankt voor alle ideetjes, vooral het dooky springt eruit ik ga eens kijken! En dat van de wespen nooit aan gedacht. En fijn dat ik jullie me een hart onder de riem steken! Voelt goed!
Ik zou heel erg oppassen met warm weer, de kap van de wagen omhoog en een dooky ervoor. Volgens mij loop je dan juist veel risico op warmtestuwing in de wagen. Op 't strand zou je beter de wagenbak onder de parasol kunnen zetten, dat deden wij vorig jaar met onze 2 weken oude baby. Verder idd petjes, parasolletjes en altijd op verzoek aanleggen of flesjes geven.