ik ben nu ruim 9 weken zwanger en mijn collega's weten nog van niks. Ik wil echt die 12 weken behaald hebben voordat ik het vertel. Nu gaan we deze week met zijn allen uit eten en ik heb alvast op de website van het restaurant naar de menukaart gespiekt. Ik vind het kiezen van het eten toch moeilijker dan ik had verwacht. Ik kan immers niet hardop tegen de ober zeggen dat ik bepaalde dingen niet mag. Nu is vis altijd wel 'veilig' maar nu zag ik dat daar veelal ravigottesaus bij wordt geserveerd. daar zit toch eidooier in, mag ik dat dan wel?! Wat een dilemma's hahahaha!!
volgens mij is die ravigottesaus zo bewerkt dat het geen kwaad meer kan Kun je anders neit vragen of je een andere saus of vis zonder saus mag? Dat zou denk ik verder geen argwaan wekken bij je collega's en anders kun je zeggen dat je dat niet lekker vind
gooi even de site van het restaurant anders even op ZP kunnen we mee helpen zoeken en ik zit even te kijken naar ravigottesaus, daar zit mayonaise in, en een beetje goede zaak maakt die mayo zelf, en dan heb je idd kans dat er rauw ei in zit
vraag anders of ze de saus apart serveren onder het mom dat je aan de lijn bent/last krijgt van je maag als het te vet is. Voor het niet nemen van een wijntje kan je een antibiotica kuurtje jokken succes en eetse alvast
hoi of bel ze even van tevoren op of jouw keuze op de menukaart geschikt is voor zwangeren. spinnekop
Ik ken ravigottesaus niet, maar denk persoonlijk niet dat ze koude saus over de vis gooien... lijkt me niet zo smakelijk. Het is dus duidelijk niet rauw, hoeft maar tot 70 graden verwarmt te worden om alle slechten dingen eruit te halen. Bovendien mag je wel rauw ei hebben, je kan er zelf ziek van worden maar je kindje niet (in tegenstelling tot listeria en toxoplasmose).
Dat is wel een goed idee, maar ik zou wel precies aangeven wat je wel en niet mag. Ik zou er niet vanuit gaan dat de persoon die je aan de lijn krijgt weet wat een zwangere niet mag hebben. Zou natuurlijk eigenlijk wel moeten als je in een restaurant werkt.
ravigottesaus geven ze soms ook als dipsaus voor kibbeling en dat is dan een koude saus verse mayonaise wordt ook niet verhit
Oeps, toch koude saus bij vis! Maar doen ze dat dan op je bord erbij en niet in een apart bakje? Dan wordt je vis toch koud? Sorry, ik ben vegetarier dus heb niet echt verstand van vis en sauzen. Maar dan geldt mijn laatste opmerking wel nog steeds: dat het geen kwaad kan voor je kindje.
Meiden, volgens de HACCP mogen restaurants niet met eidooiers werken, en maken ze gebruik van gepasteuriseerde eidooier oid. (tenminste, de restaurants waar ik tijdens mijn studententijd gewerkt heb) Als je je gewoon houdt aan de standaard "regels", dus geen ongepasteuriseerde kazen/boter, geen rood vlees etc. dan komt het helemaal goed. Niet te moeilijk doen hoor.
dat zou je idd niet moeten verwachten er zijn zoveel verschillende mensen die een afwijkend eetpatroon hebben en bepaalde dingen niet mogen eten dat je daar als chef zijnde een 10 jarige studie aan vooraf moet hebben gevolgd
ik heb de kaart nog eens goed bekeken en het wordt toch gewoon lekker vis met saus apart! Hopelijk ben ik niet te misselijk, zoals de afgelopen dagen hahahaha!