Groente en fruit? lippen op elkaar!

Discussie in 'Voeding' gestart door knorretje78, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje78

10 nov 2007
    68
    0
    0
    Ons ventje mag van de KA sinds 2 weken groente en fruithapje proberen. Nu zijn we als eerste met worteltjes begonnen en banaan.
    Banaan gaat geweldig maar als we andere soorten fruit of groente proberen gaan zijn lippen stijf op elkaar! :)
    Het is ontzettend komisch om te zien maar we willen toch graag dat hij alles leert eten.
    Omdat ik bang was dat er misschien iets met zijn mondmotoriek niet in orde was hebben we vandaag een klein beetje suiker (ik weet het, hartstikke slecht..) door zijn worteltjes gedaan en ineens was het een geweldige eter! Zijn mondje ging gewoon open voor het volgende hapje en hij lachte er zelfs bij! :)

Zijn er mensen met tips en adviezen? We proberen nu 3 dagen een zelfde soort groente/fruit en gaan dan over naar iets anders...

Alvast bedankt!

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Als Esmee niet wou eten deed ik er een klein beetje appelmoes door heen en steeds minder tot dat ze het zo at.

of misschien wat melk er door heen doen , weet niet of je bv of fv geeft , misschien vind je ukkie het dan wel lekker.
    al die nieuwe hapjes zijn ook vreemd in het begin.

3. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Gewoon blijven aanbieden.

Zo wilde Camila de eerste paar weken geen fruit, nu smult ze ervan!

4. knorretje78

10 nov 2007
    68
    0
    0
    Dank je wel dames voor jullie tips en advies. We gaan gewoon door met proberen! En appelmoes erdoor gaan we zeker even proberen!
    We geven nu ook nog gewoon een papfles. Nou zou je denken dat hij pap van een lepel wel wil eten.... Nou, ook niet dus!
    Vandaag was hij overigens niet echt lekker, de fles vanmiddag kwam er grotendeels weer uit dus misschien heeft hij ook wel een griepje oid onder de leden dat hij gewoon geen zin heeft.

We blijven het rustig aan proberen en dan zal het vanzelf wel goed komen.

Groetjes

Deel Deze Pagina