het is een ramp.. haar bed..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door honeyy, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee meiden..

het is voor Esmée een ware ramp om in haar bed te slapen..
    zodra ze erin ligt is het oorlog en stopt ze nit met huilen zoals nu..

pff ik word er gek van.. ze slaapt nu al een hele tijd naast mijn bed, in er kinderwagen bak.. wat nu? ze moet toch echt in er eigen bed?

weet gewoonn niet wat ik fout doe..

pff..

liefs xx

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ohhhh je meisje is nog zo klein! Laat haar alsjeblieft niet huilen en leg haar lekker bij je, ze wil waarschijnlijk gewoon fijn bij haar mama (of papa!) zijn. Slapen in haar eigen bedje, dat komt huis wel hoor. (onze dochter is bijna 2 en die heeft ook soms nog weleens avonden dat ze liever bij mama wil hangen dan slapen, nou ja, dat is dan maar zo...). Gewoon lekker bij je nemen dus zou ik zeggen, is niks ergs aan!

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ben het hier helemaal mee eens!

4. adi

adi Niet meer actief

Helemaal mee eens!!

Ik dacht obv het verhaal dat je het over een kindje van ruim 1 hebt, maar ze is nog maar 1 maand, dus gewoon aan toegeven. Ze gaat vanzelf in haar bed slapen.

5. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    mee eens. lekker bij julie laten slapen!!!
    ons meisie ging pas met 5 maanden naar dr eigen bed... das misschien beetje overdreven laat, maar ik bedoel maar..
    als je t wel perse wil kan je misschien dr bak in de bed zetten zodat ze toch in dr eigen kamertje ligt, maar wel in de wagenbak?? of mag dat niet?

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Onze zoon slaapt in een co-sleeper aan ons bed. Is wel zo makkelijk voor nachtvoedingen en veel gezelliger voor iedereen. :D

7. fafje

fafje Niet meer actief

helemaal eens met al het bovenstaande....zo jong nog...vanaf 8 weken hier deed ik de kinderwagen in eigen kamer....steeds een dutje meer....daarna elk ochtenddutje in eigen bedje geprobeerd...en steeds een dutje meer...als het niet ging, geeoon weer n kinderwagen...desnoods in de woonkamer...
    nu slaapt ie al als ie zn bedje voelt..

gewoon rustig aan...vanwaar die haast

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Hee meiden

bedankt voor jullie snelle reacties.. :) ik laat haar ook nooit huilen, maar probeer het iedere keer om haar toch in haar bed te leggen.. Zou het niet zo zijn dat ze er aan went dat ze niet in haar eigen bed wilt?

ook in haar bak, kan ze de slaap niet in een keer pakken.. Ik geef haar tutje, en die valt iedere keer uit haar mond, en word ze weer wakker. Op de arm of op je borst is ze zo vertrokken. Maar zodra ze dan weer plat ligt begint het weer..

Pff

Xxx

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    misschein haar bedje of wandelwagenbak voorverwarmen met een kruikje? Dan ligt ze lekker warm. Dan kun ja haar eerst lekker bij je nemen en knuffelen en als ze dan slaapt erin leggen?
    Maar ik ben het vooral met iedereen eens dat ze nog zo klein is dat ze haar mama of papa gewoon mist en die om dr heen wil hebben.
    Mijn zootnje had vooral tussen 20 en 23 moeite met zn eigen bed toen hij zo klein was. Dan nam ik hem bij me op de bank en viel hij heerlijk tegen mij aan in slaap. Ik moest hem dan niet in zn bed of wandelwagenbak proberen te leggen want dan was het krijsen! Nou ja prima, dat heeft een maand of 3, 3,5 geduurd en nu slaapt hij van 19 tot 7 in zn eigen bed. Ik zou me geen zorgen maken en genieten van het feit dat ze nog lekker bij jullie wil zijn !

xxx sas

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ben het eens met iedereen hierboven :D

Ze kunnen wel rustig wennen aan zelf in slaap vallen (dicht bij je dus), zodra ze zich voldoende veilig en vertrouwd voelen is mijn idee. Tegenwoordig leg ik haar wakker weg, en rommel dan nog een beetje rond, loop wat zachtjes in en uit de slaapkamer tot ze slaapt. Tenzij ze wat zielig is, zich erg druk maakt of bijv de hik heeft, dan blijf ik erbij en streel wat over haar buikje tot ze slaapt. En idd, altijd een kruik! Dat scheelt alles in het wakker worden zodra je ze weglegt.

En ik wilde nog even toevoegen dat het officiële veiligheidsadvies tegenwoordig zelfs is om je kindje 6 maanden naast je te laten slapen. Dit vermindert de kans op wiegedood. Mocht je nog twijfelen of je man moeten overtuigen ;).

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje wil ook niet slapen als ie bij ons in bed ligt. Lijkt me dus niet altijd een gevalletje mama/papahonger ;)

12. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    #12 Hansje123, 17 dec 2010
    Laatst bewerkt: 17 dec 2010
    inderdaad, lekker bij je nemen. Ze heeft hier waarschijnlijk behoefte aan. Het is soms voor je eigen nachtrust wat minder, maar als je kleintje daar heerlijk van slaapt is goud waard.

ik las dat ze naast je ligt in de bak. Waarschijnlijk is deze kleiner dan haar bedje. misschien is het bedje nog te groot voor haar. daar voelt ze zich nog niet veilig. Ik zou haar in de bak laten slapen en af en toe weer eens hget bed proberen. Leg iets in haar bak waar ze vertrouwd mee raakt. dat je later ook in haar bedje kan leggen. Knuffeltje of doekje. of iets waar jouw geur in zit. vinden ze ook vaak fijn. ook inderdaa een goede tip is de bak even opwarmen met een kruikje. Maar let wel. sommige kindjes moeten even zichzelf in slaap huilen. die hebben dat nodig. soort van frustratie eruit gooien van de dag;). ik stem op die leeftijd alleen wel voor de 10 minuten regel en niet langer.

ik zou zeggen lekker naast je in bak laten liggen. af en toe bij je nemen en elke week eens proberen in haar bedje te leggen, zodat ze eraan gaat wennen. Probeer het ook eens overdag! dan went ze overdag al aan haar bedje

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier sliep ze de eerste 3 maanden bij ons op de kamer in een wiegje. De eerste weken overdag beneden in de kinderwagenbak. 's Avonds en 's nachts viel ze aan de borst in slaap en legde ik haar slapend over.
    Vanaf 2 maanden heb ik haar overdag regelmatig in haar ledikantje gelegd en dat ging goed. Vanaf 3 maanden ook 's nachts, meer omdat papa er wel aan toe was ;) Gelukkig vond dochterlief het prima en bij het eerste kikje ben ik nog steeds gelijk wakker.

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    haar bedje kun je eerst warm maken en kruiken in doen. misschien slaapt ze wel zo. kinderwagen werd ons afgeraden door kraamzorg, omdat t geen lucht toelaat aan de zij kanten.

15. Skye

Skye Niet meer actief

Op zo'n jonge leeftijd kan je ze "gelukkig" nog niet verwennen en zullen ze nog geen besef hebben van huilen=opgepakt worden!!!

Dus lekker bij je nemen!!!!

16. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

En hier een verhaal van een moeder die haar dochter wel wakker in bed legt :)

Sinds dat mijn dochter 3 weken oud is, leg ik haar wakker in haar wiegje dat bij ons in de slaapkamer staat. Daarvoor sliep ze altijd tussen ons in of in onze armen. Ik verwarmde haar wiegje dan voor met een kruik, en legde er een tshirt in die ik had gedragen, zodat ze wat warmte en herkenning had. Het was inderdaad even wennen voor haar, en voor mij ook, die gewenningsperiode heeft een paar dagen geduurd.

Sinds gisteren, ze is nu 8 weken en een paar dagen oud, ben ik begonnen met haar in haar ledikantje te leggen op haar eigen kamer. Ik verwachtte dat ze hier ook aan moest wennen, maar dat ging eigenlijk gelijk al goed. Nu ik dit typ, slaapt ze nog steeds vanaf 1.30 's nachts, na de nachtvoeding.

Over het algemeen, gaat ze 's nachts altijd zonder problemen slapen, overdag wil ze nog wel eens een paar minuten jengelen (jengelen ja, niet huilen), ik laat haar dan maximaal 20 minuten haar gang gaan, voordat ik haar oppak.

Ze is echt een hele makkelijke baby (tot nu toe dan, even 3x op hout kloppen ;)). Ze lacht veel, en is tevreden. Zodra ik zie dat ze moe begint te worden, leg ik haar te slapen.

Als je de ruimte hebt in je slaapkamer, kan je overwegen om haar bedje op jullie slaapkamer te zetten. Dan is de overgang misschien wat minder plotseling voor haar, omdat ze dan nog wel in haar vertrouwde slaapomgeving is, en ze 's nachts jullie aanwezigheid voelt.

Het allerbelangrijkste punt in mijn ogen, is het herkennen van je dochters slaapsignalen, wat doet ze als ze moe begint te raken, en dat leer je herkennen door goed naar haar te kijken tijdens en na elke voeding. Als je haar te laat op bed legt, dan kan ze dus gaan jengelen of zelfs huilen vanwege oververmoeidheid.

17. fafje

fafje Niet meer actief

idd kruiken heeft hier goed geholpen en mn hand tegen gezicht of handje...

18. isabella1980

isabella1980 Actief lid

16 nov 2009
    270
    0
    16
    eens met post van hansje. ik denk ook dat het vanzelf over gaat.
    wat hier ook hielp is om baby in kinderwagenbak te leggen. ten 1e meer geborgen, want kleiner en donkerder en kan beetje schommelen met de bak wat hem helpt in slaap te vallen of door te slapen. wij zetten overigens de wagenbak s nachts gewoon in ons bed. slaapt de baby toch dicht bij, maar ook veilig. het is een beetje passen en meten voor paps en mams, maar uiteindelijk slaapt iedereen beter.

overigens snap ik best dat je baby niet de hele tijd bij je wilt/kunt houden. waarschijnlijk heb je t al eerder gehoord maar een draagdoek is dan ook heel fijn om toch handen vrij te hebben

19. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    hee hee!

bedankt voor jullie reacties! Kruiken deden we al, maar dan was het toch nog niet goed, We leggen haar nu snachts gewoon in de kinderwagenbak, ze slaap nu ook goed! We werden gelijk verwent.. sávonds 11 de fles en madammeke kwam pas om 5 uur! heerlijk :D

maar, ik zag dat ik perongeluk onder het matrasje iets had gelegd zodat ze bij haar hoofdje omhoog lag, ik heb dit gister avond er onder uit gehaald, en vannacht was het ook een drama.. ook viel nu op dat ze beetje zurig uit haar mondje ruikt..

ik heb haar net weer in de bak gelegd en weer met het hoofdje iets omhoog, en nu slaapt ze weer heerlijk! Hebben meer babys last van dat ze niet plat willen liggen?

Liefs x

20. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ja hoor Het zuur kan omhoog komen omdat het maagklepje nog niet goed is ontwikkelt
    Ik verdikte mijn zoon zijn voeding een beetje met JBPM
    Zodat het niet omhoog kwam
    En ga haar ledikantje ook bij het hoofdeind omhoog zetten
    Wij deden er boeken onder
    Dat helpt al heel wat

Deel Deze Pagina