Wij gaan elke week uit eten met de kinderen naar gewone restaurants dus niet direct kindvriendelijk. Dochter (22mnd) blijft eigenlijk altijd prima in de kinderstoel zitten, maar misschien omdat ze het gewend is. Ik wil ook niet dat rond gaat rennen dus ik neem altijd voldoende dingetjes mee voor haar. Kleurpotloden, papier, boekjes, en de ipad, dan mag ze na het eten Bumba kijken Zoontje is nu 7 maanden en zit gewoon in de buggy, gaat ook goed. Die kijkt een beetje rond en ook hij heeft wat speeltjes. Soms een fles of een potje groenten, ligt aan de tijd, maar eigenlijk nog nooit drama gehad. Als hij onrustig is nemen we hem eventjes op schoot, en vaak valt hij ook wel in slaap. Misschien is het gewenning?
Mijn dochter is nu 21 maand. Uit eten gaan met haar gaat echt niet. Ze kan gewoon zo lang niet stilzitten. We oefenen thuis echt wel met haar, laten haar altijd nét iets langer aan tafel zitten dan ze zelf wil. Maar langer dan 10 à 15 minuten zitten kan ze echt niet. Dat is geen kwestie van "wij verwachten nu eenmaal bepaald gedrag van haar" of "een boekje meenemen om te lezen", ze kan dat gewoon echt niet. Dus wij doen dit gewoon ook niet. Het is niet prettig voor ons omdat we haar voortdurend aan het rustig houden zijn. Het is niet prettig voor haar want ze krijgt voortdurend opmerkingen. En het is niet prettig voor de anderen in het restaurant. Wij laten het dus gewoon even zo, en proberen het binnen enkele maanden nog wel eens.
Hier ook regelmatig uit eten geweest en gaat altijd goed. Het was maar 1x niet leuk (tijdens sprongetje 13 maanden). Nu kan ons zoontje ook erg goed stil zitten en lekker dromen/mensen observeren. Wat wij doen, tijdens ons voorgerecht komt zijn hoofdgerecht. Hij is nogal traag met eten. Hij is pas klaar met zijn eten als wij ons hoofdgerecht ook op hebben. Hoe relaxter jij er mee omgaat, hoe makkelijker het voor de kinderen is.
Wij zijn een paar maand terug nog bij élevé wezen eten. Enorm sjieke tent met michelin ster. Ik was toen hoog zwanger en zoonlief net nog geen 2. Ik hoorde de zuchten toen we binnen kwamen met.zl. Maar is prima gegaan. Zolang je er zelf relaxed in staat komt heg echt wel goed. Wij gaan al vanaf kleins af aan met de kinderen uit eten. Dl was 5 weken toen we weer eens uit eten gingen. Draagdoek mee maxicosi mee als wipstoel en wat friemel dingen. Zoonlief krijgt zijn tablet mee als vermaak als hij echt zat is. En wat extra broodjes bestellen...
Niet... Toen hij nog niet kon kruipen/lopen ging het nog, maar nu?! Neeee vind ie niet leuk... Wat we nu meestal doen is met onze (kinderloze) beste vrienden uit eten. Dan gaan we om en om hem een beetje afleiden. Met zijn 2-en vind ik het echt niet leuk en dan ga ik dus liever niet..... Straks weer als hij kan kleuren ofzo hahaha
Wij wonen aan het strand en uiteten in een strandtent werkt prima. Ongedwongen een toch lekker. Onze dochter proeft alles, en we doen spelletjes dat ze mag ruiken wat iets is. Ik neem vaak ook klei mee daar vermaakt ze zich lang mee. Maar het zijn ook fases. Soms redt ze vijf gangen, soms zijn twee gangen genoeg dan vertrekken we weer.
Wij gaan best vaak uiteten en ook niet naar vreetschuren... Gewone familierestaurants. We vermaakten haar met brood, een boekje en water tot het eten kwam. Nu is ze ouder en wil ze rondlopen maar dat Gaat eigenlijk ook altijd goed. We zijn zelf ook ontspannen en gaan niet naar een opgedirkte tent, het moet wel leuk blijven.
Sorry, lees ik het nou goed dat jouw dochter bij andere mensen aan tafel gaat zitten en zout en peper gaat pakken? Dat zou ik echt niet ok vinden, niet als ouder en ook niet als gast.