pff dreumes van 14,5 maand oud

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stephanie86, 26 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    Ons zoontje is nu ruim 14 maanden en momenteel zo dwars.

Wil alles zelf doen en als dat niet (snel genoeg)lukt breekt hij de tent af en je mag heb dan ook niet helpen, bv met eten.

Ook als je een keer nee zegt omdat iets niet mag gooit hij zich op de grond en gaat liggen krijsen, hij is dan niet te troosten ook negeren helpt niet., hij houd dit met gemak een uur vol.

Avond eten doet hij momenteel ook erg slecht, niks is goed en om alles en niks begint hij te krijsen,

Ook als je hem opgetild heb en je zet hem neer gaat hij 9 van de 10 x krijsen , meestal stopt hij dan wel na 5 minuten.

Zitten ook wel paar hoek tandjes te werken waar hij altjjd behoorlijk last van heb maar dat is niet de reden lijkt mij om zo door het lint te gaan als iets niet mag.
    Iemand tips? Duurt nu al bijna 2 weken en word er behoorlijk gek van

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Is het nu op zijn ergst? Ik heb een vermoeden dat jullie in de 14 maandensprong zitten en dat was hier de ergste sprong ooit :)
    En ineens op een dag werd hij wakker en begon hij te zingen ipv te grommen.
    Dus volhouden:p

Afleiden, uit huis gaan en zolang mogelijk uit huis blijven :p als we weggingen was niks aan de hand, of minimaal. Kwamen we de voordeur binnen begon hij te grommen

3. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    Ja is nu wel op zijn ergst tot nu toe. Heeft afgelopen 3 nachten ook onwijs liggen spoken, elk uur wakker worden. Dan wel weer gelijk gaan slapen om om 6 uur zijn bed uit te willen...pff

Ja als we weg zijn gaat het goed. Is hij super vrolijk ook vanmorgen toen oma aan het oppassen was had hij het reuze naar zijn zin. Hopelijk gaat dit heeeel snel weer voorbij!

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Gewoon laten gaan denk ik beste.
    Hier zo krijsen op vloer op grond al zeker vanaf dat ze maand 10 was dus ben inmiddels aangepast mijzelf en omgeving dat alles mag in principe en werkt gewoon goed. We gaan bijv naar speeltuin dan mag ze zelf lopen meenemen wat ze wil (schepje emmer bijv) dan gaan we super langzaam lopen met vallen als ze rent opeens hihi. Als ze wil hondje aan lijn houden dan mag dat valt ze prima eigen schuld. Op speeltuin mag ze klimmen vallen etc wat ze maar wil ik help niet en verbied niets. Ze kan al behoorlijk veel doen zelf.
    Thuis mag ze op bank lopen en springen wat ze maar wil.
    Zo leert ze zelf grenzen opzoeken en eigen vermogen en wat bij andere kindje miss niet zal werken hier werkt het erg super goed. Verbieden of hand pakken als ze gaat andere kant op waar je wil heeft geen zin krijg je maar gekrijs. In winkel geef ik haar foto van banaan bijv en die mag ze zelf opzoeken en dragen.
    Als ze eet mag ze zelf eten moet zeggen dat ze knoeit niet dus eet prima zelf maar als ze ze knoeien met eten mag dat van ons.
    Ze is niet zo schoot kindje ze is erg zelfstandig dus wat het oppakken etc betreft heb ik geen tips..

Jou kindje begint zelf grenzen opzoeken wat hij kan en wat mag en waar ligt het gevaar etc. Er zijn naar mijn mening maar twee manieren of het zelf laten hem uitzoeken of zelf grenzen stellen en steeds corrigeren. Het is maar waar jij zich beter bijvoelt en jou kindje het beste leert van welke manier.
    Hoort bij 14 mnd dat gedrag. Je kan afleiden en steeds herhalen nee etc.
    Hangt puur van je kindje hoe hij reageert op die of dat.

5. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    Ons zoontje is ook totaal geen schootskind maar moet hem toch af en toe is verschonen...en dus weer neerzetten.

Ik wil wel grensen stellen aangezien ik wel gewoon drinken op tafel neer wil kunnen zetten zonder dat meneer dat om trekt en over zich heen krijgt (thee ofzo)

En ook op de kat mag hij niet klimmen! Vind ze namelijk niet zo leuk.
    Dus grensen zijn er zoiezo

En natuurlijk als hij zelf wil eten mag dat, zooitje is dan niet erg maar als het meneer te lang duurt omdat het ff niet lukt dan gooit hij alles op de grond en eet niks meer en vervolgens is het dus krijsen...

En dan niet even helaas, nee dat houd hij gerust een uur vol.

Hij kan nu zins paar weken los lopen en dat vind ie ook erg leuk en daar nemen we ook zeker de tijd voor, lekker veel buiten zelf lopen..maak niet uit dat dat lang duurt hebben de tijd,,, das niet het probleem

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #6 piccolina, 26 jun 2014
    Laatst bewerkt: 26 jun 2014
    Ja okey hier dus kunnen we alles neerzetten ze pakt niet ook op bezoek fijn ze had dat wel bij 10-12 mnd maar nu niet meer.
    Zelfs als ze broodje wil zo grappig reikt ze handjes dan stopt ze en gaat trappelen en jengelen maar pakt niet zelf zegt alleen continu "dai die": dai is geef in het russisch.
    Dat getrappel doet ze vaak als ze iets wil noemen we "duivel dans " hihi

Hier pest ze hondje ook maar als ik zeg ze rust uit dan laat ze ook met rust. Ik stel dus wel grenzen maar niet met "nee" maat meer uitleggen dat nu hondje slaapt dus even niet/koekje van mama dus eet je rijstwafel ;))) etc het kostte wel hier wat 2 maanden zeker om haar leren begrijpen waroom niet dat ze het herkent dus wat ik zeg.

Ze is hier ook trouwens al 2 weken hel met slapen ook tandje hoek zag ik en dat komt weken lang meestaal uit. En verkouden is ze ietsje nu dus dat herken ik wel in je verhaal en de andere ook maar gewoon eerder was dat hier bij ons bij sprongetje van 11 mnd was dat eigen wil en boos worden als iets niet lukte.
    Maar als het je geruststelt dan min ervaring zegt dan na 2 mnd is zeker beter dan begrijpen ze beter wat je bedoelt, en wat nee is etc. Ook zal hij over paar weken veel beter zelf eten en drinken gewoon veel meer dingen zal kunnen dus dat zal ook helpen hem.

Wat eten betreft je kan lepel geven zelf hem eten en zelf ook lepel pakken en dan een hij een jij. Misschien dat werkt beter

7. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    rond die leeftijd was t hier ook heel erg!
    Tis een fase, het gaat echt over, ook al heb je er weinig aan
    tot die tijd alles blijven herhalen..

8. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    Ik leg het hem ook uit waarom iets niet mag en hij weet echt wel wat wel en iet mag maar als hij nu iets niet mag wat normaal ook niet mag zijn we weer uur verder voordat hij weer stil is.

En is niet alleen maar trappelen of doen maar echt krijsen helaas.

Eten met 2 lepels ook al geprobeerd wil hij ook niet. Wil hjj ook de lepel hebben die ik vast heb....

Zal inderdaad wel fase zijn. Hopelijk snel voorbij!

9. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Pfff, is er ook een 14 maanden sprong?! Hier al een week of 3 in die van 13 maanden volgens mij..Ook echt krijsen bij alles, geen seconde zichzelf kunnen vermaken, drama op het aankleedkussen, geen fruit willen..noem maar op. Ik vind het echt alles behalve gezellig thuis momenteel en zit af en toe met mijn handen in het haar.

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Oh ik weet precies hoe jij je voelt!
    Hier ook de helse sprong periode!

Erg dwars en als hij zijn zin niet krijgt rolt hij huilend over de grond.
    Ik ben zelf van mening dat het opvoeden nu moet beginnen en stel dus duidelijk regels en grenzen. Ik word niet boos op hem maar leg hem telkens weer uit waarom iets niet mag.

Tijdens zo'n uitbarsting probeer ik hem af te leiden met speelgoed of door te zingen. Helpt dat niet dan mag hij even zijn frustratie uiten en laat ik hem even.

Het gejengel is vervelend maar ik hoop dat doordat ik nu de regels duidelijk maak ik over een jaar geen jengelende peuter aan mijn been heb.

11. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Mijn dochter wordt volgende week 15 maanden...het verschonen gaat sinds 2 weken weer een stuk beter, daarvoor groot drama.
    Ze kan zichzelf moeilijk vermaken nu. Continu aan mij plakken, driftbuien als ze iets niet mag of als iets niet lukt. Ik sta soms met verbazing te kijken hoe boos ze kan worden. Ze is ons ook heel erg aan het uittesten, ze weet heel goed dat ze dingen niet mag maar ze lacht me gewoon uit als ik haar corrigeer. Ik vind dit een vermoeiende fase, een dag werken kost me minder energie dan een dag met haar thuis :)
    Wandelwagen is ook niet meer leuk, na een tijdje krijsen met dikke tranen. Ze heeft een gigantische eigen wil en owee als we iets doen wat zij niet wil.

Haha, eigenlijk is ze lachwekkend. En gelukkig zijn het fases :)
    Vind deze wel echt vervelend!

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja, het is echt een fase... even geduld dus nog ;)
    Verder proberen zoveel mogelijk uit huis te gaan (niet moeilijk met dit mooie weer) en het is wel leuk om hem wat autonomie te geven. Dus zelf eten: prima, maar krijsen en ermee gooien is bord weg. Verder niet teveel corrigeren, boos worden mag, maar mama pakt je dan niet op. Kordaat zijn en verder niet teveel optreden, anders word je een soort politieagent en dat is ook niet leuk met deze fase.

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    O wat grappig zeg, mijn dochter was des duivels bij iedere verschoning en sinds een paar dagen gaat het opeens een stuk beter! Maar ik mag me dus schrap zetten voor de komende weken, en ze heeft normaliter al een willetje waar je U tegen zegt, wordt nog wat dus haha...

14. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    Heerlijk die 14 maanden sprong dus. Hij heeft vanmiddag halve boterham op en net 2 happen pasta. Wil het zelf doen en dat lukt dan niet en dan barst de bom...

Pff

15. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Oh jippie die komt er ook nog aan haha. Nog ff een maandje genieten dan maar....
    Gelukkig zijn we rond die tijd met veel familie op vakantie. Lekker veel aandacht en leuke dingen dus misschien dat t hier beter gaat. Wishful thinking...
    Sterkte Stephanie

16. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    Na eten met hem wezen lopen en kwamen thuis en was weer krijsen na 10 min weer rustig dacht geef hem nog wat meloen, slab ging om en meneer brak de tent weer af. Uiteindelijk in bed gelegd was niks meer mee te beginnen...pfff

17. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    tja, even doorbijten :)

18. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Zo herkenbaar!!!!
    Mijn zoontje is 13,5 maand en gilt en krijst ook als hij zijn zin niet krijgt. Hij eet heel wisselend en wil alles op zijn manier doen. ( bord met eten omgooien, weer op het bord leggen, ermee gooien en dan paar hapjes eten en dan ist klaar)
    Probeer het te negeren maar hij stopt ook echt niet!
    Ik pak hem bij me en leidt hem af met speelgoed of iets anders.
    Later nog een keer wat eten aanbieden en wil hij dan niet,dan niet.

Het is erg vermoeiend maar ook weer een fase wat overgaat !
    Succes!

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Mijn ervaring. Als het op zijn ergst is en je eraan denk om een weekend verlof te nemen of naar behangpapier begint te kijken stopt het altijd ineens dus nog heeeeel even volhouden :p

Dus zoveel mogelijk niet thuis zijn en als je thuis bent oberserveren. Ik merkte tijdens die sprong dat hij meer interesse in blokken, puzzels kreeg dus ging ik dat samen met hem doen. Hij heeft zitten te vloeken tegen die blokken , wow niet normaal, blij dat hij nog niet kon praten want ik wilde het niet verstaan maar toch maar willen doordoen met die blokken,puzzel, vormenstoof...;)na die sprong kon hij torens bouwen, een puzzel maken en de vormenstaaf goed doen

20. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    Vandaag dagje bij mijn ouders geweest met hem. Dan is hij heel stuk vrolijk.
    Dus was wel lekker dagje vandaag gelukkig.

Lig nu heerlijk te slapen.

Morgen weer zo een dag zou fijn zijn!

Deel Deze Pagina