Uit eten met kinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Huismuisie, 9 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    Ja je kunt het omdraaien. Het helpt wel, maar het is niet alleszeggend en het ene kind pikt het ook veel sneller op dan het andere.

Huismuisie vindt dit leuk.
  2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    Ik ga niet met mijn kinderen uit eten
    Mac etc is anders
    Maar naar een restaurant wil ik niet met kinderen vind dat niks met kinderen

Wat ik wel doe is lunchen met ze ergens

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar beleefdheid is aangeleerd. Uren kunnen stilzitten is aangeboren.

4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.723
    18.825
    113
    Vrouw
    Het zal wel alle 2 wat zijn e.

Je hebt ouders die gewoon nooit wat zeggen.
    Het is bijvoorbeeld niet omdat we in een frituur zitten dat onze kinderen zomaar wat mogen doen, rondlopen, schoenen op de stoelen,...
    Kindvriendelijk wil in mijn ogen bijvoorbeeld niet zeggen dat je als ouder lekker wat eet en uw kinderen maar laat doen (ik weet dat niet iedereen die mening zal delen).

Wij hebben een zoon die totaal niet kan stilzitten (we weten hoe dat komt) en gaan dan ook niet uren ergens gaan tafelen.
    Hij word daar nerveus van en het zou naar hem toe ook een te hoge verwachting zijn.

Wij hebben 3 kinderen en onze 2 jarige kan beter stilzitten dan onze 10 jarige.

Maar zoals ik hier al las, anderen gaan zich volgens mij niet snel storen aan de kinderen zelf maar wel aan hoe de ouders reageren.

5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.460
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haha daar heb je een punt ;)

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier (6, 4 en 3 maanden) gaan ze ook vanaf kleins af aan mee.
    Meestal maken we het dan niet te uitgebreid, maar houden het wat korter.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    Nee juist wel! Wij gaan met onze kinderen wel eens naar een pannenkoekrestaurant of wok, omdat het daar wel passend is om rond te lopen of iets meer geluid te maken.
    Maar niet naar een chique tent omdat ik dat juist niet passend vind en het ook niet nodig vind dat ze dat 'leren' voor hun 12e. Ik denk dat de meeste kinderen van 12 die een beetje opvoeding genoten hebben heus wel weten hoe ze zich dan moeten gedragen buiten huis. En ook best 2 uurtjes stil kunnen zitten. Dat hoef je niet specifiek dan aan te leren voor het uit eten gaan, dat bedoelde ik meer.

Liekje81 en suus1983 vinden dit leuk.
  8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier gaan de kinderen ook niet mee naar een restaurant. Een wok, all you can eat, pannenkoekenhuis etc. prima, maar zelfs daar zijn ze na een half uurtje wel klaar. Ze eten hun bord leeg en dan willen ze weer spelen en mopperen dat het zolang duurt. Ook het wachten op bijv. hun pannenkoek duurt ze eigenlijk al te lang.
    Ik heb ook geen zin om het ze nu al aan te leren, als het geen pannenkoekenhuis is kiezen ze toch altijd voor patat met een frikandel, nou die kunnen ze thuis ook krijgen en dan gaan man en ik wel lekker samen uit eten. :roflmao:
    Wij gingen vroeger ook nooit uit eten hoor, dat kwam ook pas toen we allemaal de tienerleeftijd bereikt hadden, dus denk dat onze kinderen nu al meer restaurantjes hebben gezien dan ik in m'n hele jeugd.:D

esklessebes en Liekje81 vinden dit leuk.
  9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    Voor wie zijn kinderen meenemen
    hoe lang zit je dan in dat restaurant en zit je kind dan steeds op z'n stoel?
    Ik zou het echt super irritant vinden als er steeds kinderen rondlopen/ rennen/ schreeuwen etc als ik uit eten ben

Huismuisie vindt dit leuk.
  10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    De duur van een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. We zitten gewoon met z’n vieren te kletsen, op normaal volume, en soms zijn ze even aan het kleuren ofzo. Rondlopen, rennen en schreeuwen mag van mij absoluut niet.

11. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Hoe lang we zitten hangt ook een beetje van de kinderen af, maar de laatste 3x hebben ze het voor-hoofd-nagerecht volledig uitgehouden met een kleurplaat en op 't eind de tablet. We zijn ook wel eens na het hoofdgerecht naar huis gegaan omdat ze gewoon heel moe waren en onrustig werden. Als er een speelhoek is mogen ze daar uiteraard heen maar anders is het zoveel mogelijk op de stoel. Soms gaan we samen even een rondje door het restaurant lopen.

12. Ballyss

Ballyss Bekend lid

18 aug 2018
    509
    598
    93
    Vrouw
    mijn kind kan helemaal niet uren stil zitten, maar ik leer hem wel dat hij zachtjes moet praten, zn bestek moet gebruiken, geen eten op de grond mag gooien, dat is opvoeden en voor ons werkt dat.

Kolibrie2 en Neuzeke vinden dit leuk.
  13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Ik denk dat iedere ouder dit wel doet, mag ik hopen althans.
    Maar hoe houd je hem in de stoel? :)
    Oprechte vraag he, geen strikvraag.;)

Shakes en suus1983 vinden dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    Vastbinden;).
    Zou bij mijn jongste wel moeten, hoe vaak ik het ook zou zeggen. Dus dat doe ik hem en mijzelf niet aan.
    Mijn oudste 2 gaan mee en blijven rustig de hele avond zitten en kletsen. Niet langer dan 2 uur trouwens hoor, want dan ben ik er zelf ook wel klaar mee.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    Oh alle andere ouders doen dat niet hoor.. eten op de grond gooien trouwens? Dat hebben ze hier dan weer nooit gedaan.

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Ja dan houd het zachtjes praten wel op hier :|
    Nou heb ik ook een peuter die eten helemaal niet interessant vind, kleuren is niet leuk (1 kras, klaa!) en dan heb ik nog een minuut en dan heeft ie z’n appelsap ook op.
    En uit!
    Kijk thuis blijft ie echt wel een kwartiertje in z'n stoel tijdens het eten, maar zo’n nieuwe omgeving vraagt erom om ontdekt te worden natuurlijk. ;)
    En dan eet ik dus ook liever thuis of in een restaurant waar het niet erg is dat er een peuter rondhobbelt, omdat er nog 10 zijn die hetzelfde doen zeg maar.

Shakes en suus1983 vinden dit leuk.
  17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.997
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    Toen ze jonger waren een uurtje... nu laatst hebben we wel 3,5 uur met ze gedineerd.
    We nemen soms een boek mee of een spelletje (bord/kaartspel, geen telefoon). Nu doen we ook vaak een spelletje “ik heb iets in gedachten en de rest moet raden wat het is”.
    Als ik zorg dat ze vantevoren goed “uitgelaten” zijn, lekker gefietst of buiten gerend, dan is stilzitten geen probleem.

18. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.975
    3.884
    113
    Vrouw
    Maar wat is eigenlijk het doel om met jonge kinderen naar zulke restaurant te gaan?
    Angst dat als ze 15 zijn ze rondjes gaan rennen in restaurants en ze daarom al op 5 jarige leeftijd aanleren dat dat niet kan?

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.513
    30.969
    113
    Vrouw
    Hahahaha herkenbaar deze. Alleen zijn ze bij ons niet lenig genoeg om de voeten in de nek te leggen.
    T is echt geen gebrek aan opvoeding, maar ze hebben er thuis al enorm moeite mee te blijven zitten tot iedereen klaar is.

Toch nemen we ze regelmatig mee. Ook weleens naar restaurant zonder speelhoek.
    Dan nemen we alleen een hoofdgerecht en toetje. Geen voorafjes en nog koffie na.
    Boekje mee. Betrekken in het gesprek. En in noodgevallen de telefoon.
    Gelukkig snappen ze wel goed dat rondrennen en veel lawaai maken echt niet mag.

Fijnste is een restaurant met terras en ruimte voor buiten spelen. Liefst ga ik dan ook op vakantie naar een camping met echt goed restaurant. Kinderen buiten spelen. En wij lekker uitbuiken op terras met koffie++
    En daarna zo de tent in rollen :p

Nataly1972 vindt dit leuk.
  20. Ballyss

Ballyss Bekend lid

18 aug 2018
    509
    598
    93
    Vrouw
    ik zie dus best wel eens ouders dit helemaal niet doen:eek:. Maar het lijkt me idd niet meer dan normaal.
    Wij kunnen maximaal 2 uur uit eten, hij lijkt het gezellig te vinden erbij te zitten en “mee te kletsen” dat scheelt een hoop. Als hij wil gaan staan zeg ik dat hij moet gaan zitten en dan doet hij dat:thumup: (meestal dan:rolleyes:)

Eppo82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina