Uit eten met kinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Huismuisie, 9 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.819
    25.917
    113
    Vrouw
    Lekker uit eten?
     
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.819
    25.917
    113
    Vrouw
    Dit idd.
    Ik heb zelf ook vele mooie herinneringen aan etentjes van vroeger. Een van de beste was niet die van een voorbeeldig gezinnetje trouwens.

    We waren onderweg naar een camping ergens in Frankrijk. Het was al laat, we waren moe, zweterig en hadden zeker niet onze mooiste kleren aan.
    Komen aan in klein dorpje aan. Er was daar 2 restaurant. Mijn moeder kijkt door het raam en zegt "dat kan echt niet. Veel te sjiek voor ons". Maar ja.... Laat, hongerig en geen ander restaurant in de buurt. Dus mijn vader zegt "ons geld is net zo goed als dat van die sjieke gasten"

    Ze keken ons wel een beetje raar aan. Wij (3 kinderen van 4, 8 en 10) werden nog even goed gewaarschuwd rustig te blijven zitten, niet aan de driedubbele rij wijnglazen te komen en vooral niet te hard te praten.
    Maar het eten was heerlijk. En we voelden ons na die lange dag super in de watten gelegd. En we mochten een extra groot toetje ergens goed gedrag.
    Dat we daarna nog in het donker de tent moesten opzetten was eigenlijk alleen maar extra spannend.
     
    mixje, Huismuisie, KleineLai en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.819
    25.917
    113
    Vrouw
    Dat lukt met die wiebelkonten van mij ook niet. Maar bij bijvoorbeeld Restaurant Dafne in Sittard kun je in de zomer lekker op het terras zitten. Terras grenst aan het plein, en dan kunnen ze tussen de gangen door lekker rondrennen en bewegen.
    En is echt lekker eten daar (Grieks)
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja in boz ook maar wij gaan naar die in Oudenbosch. Adriatico is ook goed, 2 jaar geleden geweest met de kinderen.
    2eat en lounge 8 is hetzelfde idee als 't Zusje. De sfeer bij 't Zusje is wel leuker.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier niet zulke wiebelkonten, de jongste op zich wel maar kan zich redelijk inhouden. Ze gaan wel af en toe naar de wc ;)
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.024
    25.491
    113
    Wat een leuke herinnering :D
     
  7. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.598
    11.155
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh leuk! Ga ik eens wat dingen proberen binnenkort. Zou het ook gewoon wel heel leuk vinden als we zoon zo af en toe mee kunnen nemen als ik met vriend uit eten ga. Dus eerst even oefenen met meg en vork te eten :D
     
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.598
    11.155
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

    Ooh wat gaaf! Leuke reactie ook van je pa. Lekker nuchter :)
     
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.819
    25.917
    113
    Vrouw
    Zo was hij ook *hartjes smiley*
     
    Snoopy1979 en Huismuisie vinden dit leuk.
  10. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.819
    25.917
    113
    Vrouw
    Morgen trouwens een mooie test. Diner met een grote groep (voornamelijk volwassenen) in een behoorlijk sjieke tent vanwege trouwdag schoonouders.
    3 gangen.
    Geen speelhoek.
    We nemen een stapel duckies mee en de tablet. Ben benieuwd.
    Alleen al netjes aankleden is voor oudste al drama:roflmao::roflmao:
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  11. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Wij beginnen er voorlopig niet aan. Gaan niet vaak uit eten dus als we gaan verheug ik me er op en wil ik er van genieten en dat kan ik (voorlopig) niet met die twee monsters erbij vrees ik.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  12. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Met enige regelmaat gaan we ergens uit eten. Bij de pizzeria, de griek oid.
    Niet direct voor kinderen, maar wel vaak dermate vol dat gezellig (luidruchtig) kindergeklets niet storend is.
    Ze mogen niet rondlopen en blijven ook prima zitten.
    We hebben wel altijd speelgoed & boekjes mee. Daarnaast is anderhalf/2 uur wel echt de max, langer moeten we niet doen :D
     
  13. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Gewenning, opvoeden, ik ben het daar niet mee eens. De enige restaurants waar mijn kinderen van baby af aan naar toe gaan zijn all inclusive restaurants in Turkije. Toen we voor het eerst gingen camperen dit jaar vroeg mijn zoon: waar is het restaurant? Dus gewenning is er zeker. Ze zeggen netjes asjeblieft en dankjewel dus ook op opvoedgebied doen we best wel ons best maar uit eten gaan is wat mij betreft een ramp. Ze kunnen geen 5 minuten stil zitten. Kleuren, schermpjes, alles maar een beperkte houdbaarheid. Ze willen gewoon rennen en ontdekken. En op zich met één gaat het nog wel maar die twee jongens bij elkaar.... wij laten de echte restaurants nog even voor wat ze zijn. Komt wel weer. Op dit moment reserveren we tafels naast een mooie speelhoek en gelukkig zijn er genoeg goede restaurants die dat hebben!
     
    Huismuisie, suus1983 en Solstice vinden dit leuk.
  14. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.663
    113
    Vrouw
    Wij hebben al moeite om onze kinderen thuis aan tafel te houden :roflmao:.
    Ze kunnen gewoon echt niet goed stilzitten, kleuren is voor 3 sec. leuk maar daarna willen ze op avontuur. We gaan wel eens ergens lunchen en de oudste van 3 kan nu steeds beter stilzitten als we ergens zijn maar relaxed uiteten gaan vind ik het echt niet. Zijn vooral bezig om ervoor te zorgen dat ze zonder al te veel heisa blijven zitten.
     
    Huismuisie en Lynx vinden dit leuk.
  15. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Hier gaan we wel gewoon uit eten, vaak gaan we mooi op tijd. Dan vallen ze zelf niet zo in de drukte. Eigenlijk kunnen ze zich best goed vermaken, sowieso wel 1,5 uur. We praten veel en hebben de telefoons. Als dochter zich verveelt, doet ze een spelletje op mijn telefoon. En Netflix is altijd gewillig haha. We vertellen altijd dat andere mensen ook graag uit eten willen en dan rustig met elkaar praten. Dus dat wij dat ook zo doen om ze niet te storen. Ik zou er gewoon voor gaan, je hoeft natuurlijk niet direct naar een sterren restaurant.
     
    Huismuisie en momwithcamera vinden dit leuk.
  16. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    573
    113
    Met de oudste gingen we vaker uit eten. Kon zich keurig gedragen met wat speelgoed of kleurpotloden oid.
    Nu met drie kinderen vind ik het eigenlijk gewoon veel te duur. Je bent dan toch de hele tijd bezig met entertainen etc. En dan kost het gewoon ook hartstikke veel geld en dan vind ik het zonde van het geld en ga ik liever een keer alleen met mijn man en de kinderen bij de oppas. Je kan je geld immers maar een keer uitgeven.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  17. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Wij gaan sinds geboorte gewoon met zoon uit eten. Hij kan goed blijven zitten, vaak hebben we wel wat mee ter vermaak. De tablet zetten we pas na het eten in.
    Zoon vind het erg leuk en gaat heel graag 'in een restaurantje eten'.

    Vaak vragen we een extra bordje en bestek en eet hij met ons mee. De kindermenu's (a la patat met een snack) is hij geen fan van.
     
  18. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    #118 Ligero, 13 okt 2019
    Laatst bewerkt: 13 okt 2019
    Ik neem mijn zoon (4) jaar alleen mee naar een restaurant waar hij mag rondlopen. Ofwel de mac of een all you can eat. Ik kan kleurtjes en tablets meenemen wat ik wil, of boos zijn of hem negeren of wat ook. Stilzitten en eten kan hij gewoon niet.
    Eten doet hij sowieso amper dus voor hem is het vooral wachten tot iedereen klaar is. Nja hij kan dat hooguit 4 minuten en dan wil alles in hem bewegen bewegen bewegen en is hij niet meer te houden.

    Mijn dochter van 7 kan en kon ik wel gemakkelijk vanaf peuterleeftijd al meenemen. Zij kan beter stilzitten, is niet zo beweeglijk en luidruchtig als onze zoon en was en is nog wel te vermaken met kleurtjes of een klein spelletje.

    Het is echt niet puur opvoeding. Je hebt gewoon verschil in kinderen. De ene vindt het leuk en interessant, kan zich wat vermaken aan tafel (met of zonder hulp) en de ander vindt er niks aan en wil vooral veel bewegen en kan niet aan een tafel stilzitten. Wij hebben er van allebei eentje :p onze jongste 'moet' continu rennen, springen, gillen of whatever. Er moet in ieder geval beweging inzitten en/of reactie van anderen oproepen ;)
     
  19. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.273
    113
    #119 Deedee91, 14 okt 2019
    Laatst bewerkt: 14 okt 2019
    Dochter gaat al vanaf baby af aan mee. En als wij op vakantie zijn in Griekenland zijn dan moet ze zelfs 14 dagen mee uit eten.

    Als wij echt tijd voor ons samen hebben dan gaat ze natuurlijk niet mee, dan regelen we oppas en gaan we later en langer weg. Maar willen wij als gezin er uit dan gaan we niet te laat uit eten rond 18.00. Ik neem altijd een mobieltje mee met filmpjes, iets te tekenen, sticker boek. Op vakantie in Nederland gaan wij ook merendeel uit eten en dat vinden wij erg leuk dus dat zullen wij niet zo snel laten omdat wij een kind hebben. Het moet niet langer dan 2 uur duren maar voor de rest gaat het over het algemeen prima.

    o en wij gaan uit eten omdat wij dat lekker, gezellig en een leuk uitje vinden op bijv vakantie. Maar ook spontaan uit eten na een wandeling op het strand, heerlijk toch. En dochter hoort bij ons en ze vind het ook lekker en leuk om wat uit te kiezen.

    Wij gaan niet naar all you can eat met speelplekken, puur omdat wij dat weer te druk vinden en ik geen zin heb om steeds moet kijken of dochter nog wel daar is ( ze loopt nooit weg maar dat is het gevoel)
     
    Huismuisie en cowgirl80 vinden dit leuk.
  20. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik vind mijn kinderen nog te jong om een etiquette aan te leren. Het zijn nu eenmaal kinderen.
    Chique uit eten doe ik liever samen alleen met man.
    En met de kinderen naar een pannenkoeken restaurant (ook alleen met alle 3) draai ik mijn hand niet voor om. Ik maak van te voren afspraken met ze wat ik van ze verwacht en ook kan verwachten naar gelang hun leeftijd.
    Vooral de combinatie dat ze kunnen spelen en lekker kunnen eten kan ik zo enorm van genieten en opladen.
    Dat etiquette komt thuis wel weer, dan probeer ik ze aan tafel te houden etc.
    Maar laat vooral kind zijn.
    In een restaurant waar geen kinderen gewenst zijn, ga ik ook geen kinderen mee naar toe nemen. Doe ik niemand een plezier mee en mijzelf al helemaal niet.
     

Deel Deze Pagina