Uit eten met kinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Huismuisie, 9 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.590
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    En overleefd?
     
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.851
    113
    Vrouw
    Ja!
    Het was heel gezellig en we hadden de perfecte plek. Naast ons zaaltje was een leeg zaaltje. Met precies bij onze tafel een deuropening. Dus ze konden tussendoor lekker spelen in het lege zaaltje.
     
    GroeneBomen, Athina en Huismuisie vinden dit leuk.
  3. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.590
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja dat snap ik wel, maar hoe oud zijn jouw kinderen?

    Ik zou het wel heel fijn vinden als het kan dus we gaan binnenkort eens proberen. In een iets luxere setting maar niet over de top.
    Maar goed als een kind 2x een avond in het jaar stil aan tafel moet blijven zitten en er hopelijk ook wat lol in heeft vind ik dat niet een gebrek aan kind zijn. Dat mag hij de volgende dag weer als we lekker naar buiten gaan of als hij mn de treinbaan en de blokken speelt ;)
     
  4. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    5, 3 en 1
    Bij een kind van een jaar of 8/9 zou dat best kunnen.
    Maar in deze leeftijdsfase zou ik dat niet doen.
     
  5. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.277
    2.177
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Vanaf dat ze geboren zijn gaan ze mee. Vanaf 3 jaar zelfs met kerst 8 gangen in een luxe restaurant. Veel mensen denken dat dat zielig is, maar niets is minder waar. Tussen de gangen door ga ik dan soms even met ze naar buiten net als wat rokers doen. Was ik dan voorheen zelf ook ;) Dan rennen ze even heen en weer buiten en hup weer aan tafel. Plus ik liet ze van te voren altijd slapen. Neem een boekje of kleurboekje mee en klaar.
     
    amdaa vindt dit leuk.
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind dat helemaal niet zielig. Alleen indrukwekkend en voor ons onbereikbaar :D
     
    suus1983, Zoe123, Salentein en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.851
    113
    Vrouw
    Het is denk ik ook een kwestie van langzaam opbouwen.
    Naarmate de kinderen meer luxe gewend zijn kan je ze ook naar sjiekere restaurants meenemen.
    En naar jezelf en je kinderen blijven kijken. Wat is leuk voor iedereen.
     
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.590
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haha nou in huis niet heel veel luxe. Maar mijn vriend participeert in een nieuw restaurant (hoog segment) en zou het wel leuk vinden als mijn zoon daar ook eens kan komen. Wanneer hij zich een beetje kan gedragen volgens de ‘regels’ :oops:
     
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.851
    113
    Vrouw
    Bedorldd ook niet zozeer thuis. Maar dat je eerste keer met ze naar een pannenkoek restaurant gaat. Als dag leuk was een ander kindvriendelijk restaurant met speelhoek.
    Dan eens een eetcafé. Een iets luxere tent. En zo ga je steeds een beetje luxer. Tot je de max hebt bereikt van wat nog leuk (of betaalbaar) is.

    Ons meest luxe wat nu leuk is met de kinderen is de Griek. In de zomer kunnen we uitgebreid (speelmogelijkheid op het plein en wij op terras) In de winter enkel hoofdgerecht en dessert.
     
  10. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.590
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    we zijn vorige week even met mn ouders een kopje koffie gaan drinken bij een brasserie hier ik de buurt. Buiten gaan zitten dus zoon heeft eerst even 10 min op het grasveld gespeeld en is erna aan tafel komen zitten en er niet meer vanaf gegaan. Denk ongeveer 3 kwartier.

    Ik ga eens kijken of de italiaan een optie is. Denk dat hij het wel leuk vindt.
     
  11. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.851
    113
    Vrouw
    Italianen houden in elk geval van kinderen. En kinderen (vaak) van Italiaans eten.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  12. Oranjerood

    Oranjerood Actief lid

    12 feb 2014
    128
    59
    28
    Ik zou het gewoon een keer proberen! Het ene kind is het andere niet. Mijn ouders namen ons vroeger ook gewoon mee naar duurdere restaurants. Mijn broertje liep steevast rondjes, en zat een keer vast op de wc. Ik heb echt leuke herinneringen eraan en we vonden het alrijd geweldig. (wat de rest vd gasten ervan vonden geen idee :DNeem anders wat voor hem.mee mocht hij zich echt gaan vervelen (geen tablet!!) maar een kleurboek en kleurtjes ofzo, of een spelletjes boek. Mocht het nu niet oke gaan, over paar maandjes weer proberen.. soms kunnen ze zo groeien in een korte tijd is mijn ervaring!
     
  13. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Het valt me trouwens op dat als we thuis eten het na 10 minuten vaak al lastiger word om stil te zitten, maar als we ergens uit eten zijn het gewoon goed gaat. Maargoed, we gaan het morgen weer doen en wie weet ben ik dan wel gewoon de moeder met een doorgedraaide peuter die de hele boel bij elkaar huilt ;)
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  14. breister

    breister Fanatiek lid

    9 aug 2019
    2.983
    648
    113
    Vrouw
    Ik vermoed de afleiding: je zit ergens anders, dus die kleintjes hebben genoeg andere dingen te zien. Thuis kennen ze zo ongeveer wel, maar een restaurant natuurlijk nog niet :)
     
    Salentein vindt dit leuk.
  15. Adrianna

    Adrianna Actief lid

    31 mrt 2019
    116
    36
    28
    Vrouw
    Eigenlijk gaat mijn zoontje vanaf het begin al overal mee naartoe.
    Niet zozeer een zitsessie van 3 a 4 uur, maar wel wat toegankelijkere restaurantjes toen hij kleiner was.
    Tegenwoordig doe ik speelgoed in mijn tas en hij is wel even zoet.
    Ook let ik er wel op dat er iets te doen is voor hem...speelhoekje, speeltuin, leuke omgeving enz
    Laatst hadden we een feest in een wat netter restaurant en dan ga ik gewoon af en toe met hem naar buiten of we spelen samen met speelgoed wat ik heb meegenomen...dan redt hij het wel tussen de maaltijden door.
    Verder ga ik het hem niet aandoen om echt stil te zijn en te blijven zitten voor een aantal uur, dat is op deze leeftijd nog niet nodig.
     
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Klopt! :)

    Al vermijden wij de Italiaan omdat kind pasta eet als een wilde hond hahhahaha
    Hij vindt het zo heerlijk dat hij gewoon eh vreet. Pasta vliegt in het rond, ik krijg zelfs de saus in mijn kleding en als we echt pech hebben graait ie er met zn handen in en propt het in de mond :p de enige plek waar wij dus niet relaxed kunnen eten haha
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  17. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.851
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Ik denk in plaatjes
     

Deel Deze Pagina