Ik keek daar ook echt niet naar uit. Maar,...Wij waren toevallig een weekje op Texel rond de tijd dat Evy 4 maanden was. Nou, dat was geen probleem hoor. Lekker in de wandelwagen in het restaurant. Soms deed ze een slaapje, anders even op schoot. Ze vond het geweldig! Je moet je er misschien wel op instellen dat je wat sneller weg bent en vertrekt als het echt niet gaat. Nu zijn we 2 x pannenkoeken wezen eten. Helemaal super natuurlijk want ze kan gewoon mee eten en om zich heen kijken.
wat een hoop off topic gezeik hier, iedere ouder denkt het goede te doen voor zijn/haar kind en een ander hoeft het daar niet mee eens te zijn, ieder kind is ook verschillend en je kent je kind zelf het beste dus waarom moeten we zo bitchen tegen elkaar....ik zeg slotje
Echt mee uit eten? Nee, hij trekt dat niet en ik heb geen zin om te haasten als ik al eens uit eten ben dus dan gaat hij lekker naar opa en oma. Even bij de Ikea wat naar binnen schransen doe iki heus wel. Over dat slapen, wat een onzin zeg. Dan ga ik lekker nog meer shockeren, hier ligt hij standaard pas rond 21:00 op bed. En als we op visite zijn, of de avond loop anders gerust ook wel om half 10 of 10uur. Dat is geen gewoonte maar als het zo uitkomt maak ik er geen probleem van. Voorbeeldje, de afgelopen paar dagen zijn we bij familie geweest, en een avondje hier en avondje daar. Een keer laat gegeten en laat in bad en dus laat naar bed. Dus Gisterochtend werd meneer laat wakker (11:00/11:30) dus lag ook pas rond 16:00 in bed voor zijn middagslaapje en werd pas om 19:00 wakker,toen nog eten, toen naar schoonouders, en toen was het inees 23:00... Tja laat idd. Vanmorgen moest hij rond 09:00 eruit omdat ik moest werken, en sliep vanmiddag rond 14:00, word dus ook rond 17:00 wakker en ligt vanavond gewoon weer netjes rond 20:30 in bed. Nou prima toch, als het zo lukt. Heeft NIETS met ongezond te maken, is alleen een ander ritme, maar anders is niet per definitie slecht hoor. We zijn alle avondmensen en die kleine dus ook. Wij zelf liggen ook nooit voor 01:30 op bed. Als hij straks naar de psz ov bso gaat word het slapen gaan en wakker worden vanzelf wel vroeger. Zo, opgelucht
hihi zo doen wij het inderdaad ook en ben je dan meteen slechte ouders? wat een onzin, ik respecteer verder iedereen hoor of je kind nou om 18.00 of om 23.00 naar bed gaat zal mij worst wezen doe waar jullie je goed bij voelen en wat voor jullie en jullie kindje het beste werkt!
nou ik twijfel eigenlijk of ik het zal schrijven maar toch WIj nemen de kids bijna altijd mee, ik hou niet zo van droppen bij een oppas omdat ik wil uiteten of op vakantie maar goed dat is natuurlijk ieder voor zich. Devin was nog geen 8 weken toen we een midweek met hem nar cp gingen daarbij was hij rond de 10 weken ofzo toen we zijn gaan uiteten maar dan wel bij zo'n onbeperkte vreetschuur wahaha. maar zijn al vaker gaan uiteten met beide. Kyana was 3 mnd en lag met ons in de vouwwagen en het was mei! 2 maanden later hebben we 14 uur gereden om 2 weken in frankrijk te vertoeven. Maar echt hoor ze is er niet slechter van geworden. Op vakantie houden we wel rekening met ze en zullen zorgen voor de nodige rust maar Kyana kan makkelijk door tot 23 uur als ze dat wil, heeft ook al 2 keer met oud op nieuw doorgehouden maar dan gaat ze gewoon tussendoor op bed. Tja rust en regelmaat is toch al best moeilijk bij ouders die beide in wisseldiensten werken maw onze kids gaan bijna altijd mee en gedragen zich dan ook prima, niemand heeft er last van.
Lekker mee nemen toch? WIj deden dat ook altijd. Ging prima. Nu is ze ruim 2 en kan ze moeilijk stil zitten. Lunchen gaat nog wel, maar lang tafelen zit er nu even niet in..
Ik ben vanaf baby met mijn zoon overal heen geweest. Lekker op een terrasje midden in de zomer tot een uurtje of 01:00 (was beter dan thuis in een snoeihete slaapkamer.) mijn zoontje sliep dan gewoon de hele avond in de wagen, en als hij wakker werd voor zijn flesje, dan ging hij daarna gewoon weer slapen. Ook uiteten deed ik gewoon, ff beetje goed timen dat hij op dat moment lekker sliep, voor noodgevallen flesje en een speeltje mee, en ging het een x fout (huilende baby) dan aten we wat sneller en gingen we naar huis. Nu is mijn zoon al wat ouder, en gaat naar school, dat betekend om 19:00 uur op bed en om 07:00 uur er weer uit. Als ik dit niet doe heb ik een huilend moe kindje de hele dag. Maar in de weekenden of vakanties wordt het ook wel eens 21:30 hoor, en dan lekker uitslapen tot half 10 's ochtends!! Gewoon doen wat jij het beste vind, als je kindje maar genoeg slaap en rust krijgt, dat is het belangrijkste!!
Eh.. ik vond het aanvallen en wel of geen bv wel meevallen. Heb nergens gelezen dat iemand zegt dat het een beter was dan het ander.
Jezus christus, zit ff dit topic door te lezen maar meer dan de helft is way off topic ... Waar mensen zich al niet druk om maken zeg ...
Hihi, toen ik dus mijn ontopic reactie teruglas, dacht ik eerst ff dat ik op een geheel verkeerd topic had gereageerd haha.
toen mijn kleine 3 maanden was deed ik het wel. die lag niet al om 7 uur in bed maar sliep gedurende de dag gewoon veel. vaak lag ze ook in de wandelwagen te slapen. Nu doe ik het niet meer. Ze ligt op tijd in bed s avonds en haar hele ritme is verstoord als ik het doe. Ik regel gewoon oppas, vind het ook gezelliger dan met mijn man.