Ik zou eerder mijn dochter van anderhalve maan meenemen dan mijn zoon van 2,5. Haar kan ik zoethouden met een flesje, mijn zoon kan niet stilzitten. Overigens, ik wil wel uiteten gaan met de kids, mijn man absoluut niet. Het is toch niet echt relax eten als je constant een kind moet entertainen of voeden en bang moet zijn dat ie gaat jengelen of rondlopen.
Het is wel een beetje uit de buurt maar je zou het eventueel kunnen combineren met een dagje uit; restaurant Praq in Ouderkerk aan de Amstel, kindvriendelijk restaurant en er is ook bijna altijd een kindermeisje aanwezig ze hebben ook een website dus kijk daar maar eens op
Wij hebben Aaron ook altijd meegenomen vanaf kleins af aan met 8 weken ofzo voor het eerst. Hij vind uiteten gaan geweldig en wil nu de kinderstoel niet meer uit. Hij zit met gemak 2,5 netjes aan tafel beetje eten beetje spelen en niemand heeft last van hem. Hij vind het heerlijk en wij genieten dan ook. Wij gaan ook naar chique restaurants en dan zie je mensen schrikken maar na afloop hoor je van bijna iedereen want een lief en makkelijk ventje. En 1 ding het is echt geen stil zitter en is mega actief alleen met eten blijft hij netjes zitten.
Ik werk al jaren in de horeca en dan kom je inderdaad veel gezinnen tegen met kinderen. Voornamelijk kinderen die niet stil kunnen zitten en dus gaan rondlopen/rennen. Dat is soms vervelend, vaak gevaarlijk (als je met heet spul rondloopt of i.d.). Ik probeer altijd rekening te houden met ouders en kinderen. Zo krijgen de kinderen speelgoed of kleurplaten en ik vroeg altijd aan de ouders of de kinderen hun gerecht met het voorgerecht van de ouders wilden. Ze kunnen vaak gewoon niet zo lang wachten Maar weet je wat ik eigenlijk het ergste vond? Een echtpaar met 2 kinderen van rond de 7. Die kinderen zaten netjes aan tafel maar met ieders een portable dvd speler en ze waren toch een partij verveeld. Kan me niet voorstellen dat die ouders wel een gezellige avond hebben gehad. Oh, en wat mijzelf betreft. Ik zou mijn kleine meid nog niet meenemen. Misschien nog een keer tijdens een lunch of zo, maar ik zou me gewoon opgefokt voelen en zeker niet ontspannen.
Ik denk dat het aan het restaurant ligt en aan je eigen kindje! Kun je zelf het beste beoordelen.. Uit eten gaan vind ik zelf altijd lekker een momentje met z'n 2en. Maar als jou dat leuk lijkt, gewoon proberen toch. En anders ga je eerst even lunchen, en kijk je hoe dat gaat.. Veel succes iig !