Dag Dames. Wij gaan op 30 december voor de eerste keer naar Disneyland, mijn man en ik, en onze zoon die dan net vijf zal geworden zijn. Nu stop ik volgende maand met mijn pil. Ik loop er zo met bezig, als het mij gegund is gauw zwanger te worden, hoe dat zal zijn om naar Disney te gaan dan. Neem dat ik zes maand zou zijn, is dat nog doenbaar? Ik weet wel dat ik op geen attracties meer zal mogen, maar dat neem ik er dan maar bij denk ik? Zal het niet te vermoeiend zijn als zwangere? Graag jouw eventuele ervaringen, of tips. Verzetten is voor mij geen optie... Eventueel de pilstop wat uitstellen, maar daar kijk ik ook al te lang naar uit Groetjes
Moeilijk te zeggen.. Ben nu bijna 24 weken en trek al bijna niks meer terwijl een andere zwangere tot op het einde nog aan het hardlopen is. Ik zou het er toch op wagen..je kunt tussendoor ook rusten
Ik ben met 36 weken nog geweest, maar had dan ook geen kwaaltjes oid. Kon nog goed lopen. Wel wat rustiger gelopen, maar toch goed te doen. Wat mij wel nekte was het lange zitten in de auto daar kreeg ik een giga harde buik van niet prettig. Ik mocht ook niet in alles, maar met je zoontje ga je toch niet in de harde dingen.
Als groot fan van Disneyland, ga ik er niet heen nu ik zwanger ben, maar dat komt puur doordat ik zo graag in de attracties ga en dat te veel zou missen. Als het mijn eerste keer was, en zeker met een kind, zou ik gewoon gaan. Disneyland is ontzettend leuk om ook gewoon lekker rond te lopen. Het is vrij groot, zeker als je beide parken wilt bezoeken, maar er zijn ook genoeg plekjes om even lekker te zitten. Als het kan, zou ik wel kijken naar een tijd waarop het niet al te druk is. Dan hoef je wat minder te dringen. Dus buiten de (Franse) vakanties. Er gaat ook een treintje dat in elk themagebied een station heeft. Handig als je ergens naar toe wilt maar niet al te ver wilt lopen (maar ook gewoon leuk om te doen). Verder vond ik het erg leuk om in één van de Disney hotels te zitten (Santa De en Cheyenne zijn meestal het goedkoopst), omdat je dan eerder het park in kunt. Het is dan nog lekker rustig en er lopen meer Disneyfiguren rond. Misschien vindt je zoontje dat wel erg leuk.
Als verzetten en pilstop uitstellen geen opties zijn dan blijft er weinig over. Gaan dus en er het beste van maken. Mocht je zwanger zijn dan kan je wat extra rusten tussendoor mocht je daar behoefte aan hebben.
aan de ene kant zou ik zeggen, doen. maar aan de andere kant, 30 december is echt heel erg druk. hele lange wachtrijen van soms een uur of langer bij de attractie. en dan kan je man daar wel met kind in maar waar blijf jij dan? ga je elke keer buiten staan/zitten te wachten? sowieso al niet prettig als je niet zwanger bent, laat staan als je dat wel bent. waarschijnlijk geen plek om te zitten dus dan zal je moeten staan. en midden in de winter dus grote kans dat het heel erg koud en nat is. mijn ding zou het niet zijn. persoonlijk zou ik eerder gaan, in een tijd dat het minder druk is. buiten de vakanties. in rustige tijden heb je al minimaal 3 dagen nodig om het park rustig te kunnen bekijken. en nu het zo druk is heb je meer tijd nodig.
ik zou denk ik proberen een maandje eerder te gaan... half/ eind november. Oke, het is dan wel sinterklaastijd op school - maar als hij dan nog net 4 is - mag je nog een paar dagen weg en dan kun je gewoon lekker doordeweeks gaan, lekker rustig... En wel de mooie kerstsfeer. En dan ben je zelf mogelijk iets minder ver zwanger. Ik vond het overigens met 26 weken al érg zwaar. Ik heb erg veel last gehad van mijn banden door het lopen.
Ik weet niet hoe het met de rest van de zwangere dames zit, maar ik ben meestal tussen de 22 en de 26 weken het minst 'fijn zwanger'. Mentaal en lichamelijk heb ik dan wel een flinke knauw te pakken. Tegen het einde aan begint het weer wat beter te worden, ook al kan ik lichamelijk gezien dan steeds minder. Maar ik zou het niet prettig vinden en dus ervoor kiezen om de pilstop uit te stellen zodat ik voor die tijd kan gaan.
Ik zou het lekker laten staan. Ten eerste is er zoiets als ontpillen, ten tweede ben je nog niet eens zwanger. Bij ons heeft het ruim 2 jaar geduurd (incl ivf) voordat ik weer zwanger was. Zou wat zijn wanneer ik dan alles on hold had gezet
Vergeet niet dat zwanger zijn en nog een kind hebben veel zwaarder is e hoe verliep je vorige zwangerschap?
Dat ligt helemaal aan je zwangerschap. Zelf kon ik bij de eerste niks, bij de tweede last van mij bekken en derde voelde ik me zo geweldig en voelde ik me tot op de laatste dag top. Het valt van te voren niet te voorspellen. Misschien ben je dan pas net 6 welen en mega misselijk bijvoorbeeld. Zelf zou ik je eventuele zwangerschap afwachten en zo laat mogelijk boeken.
Oh ja, dat is wel een drukke periode (maar wel heel erg mooi met alle kerstverlichting! ). Gewoon rustig aan doen. Lekker ergens binnen een warme chocomelk drinken als het koud is.
tja je bent nog niet zwanger hè .. kan zomaar best een paar maanden duren dan ben je alweer minder ver.. zou gewoon boeken maar dat heb je al gedaan. Rond die tijd was mijn enige tijd dat mijn zwangerschap redelijk OK verliep haha dus dat is bij iedereen weer anders denk ik.
Dat verliep heel goed, geen klachten gehad, juist van mijn gewicht, ik woog 50 kg als ik zwanger werd, en 85 als ik moest bevallen, dusjaaa, nu ga ik me wat minder laten gaan denk ik
Het is simpel... je hebt geboekt en je gaat gewoon. Je bent er niet in je 1tje, je man is er ook, je zoon is dan al 5 jr, ook geen klein kind meer. En je bent nog niet eens zwanger, relax het komt allemaal goed!