Tja de titel zegt het al: Denken jullie om je gewicht tijdens de zwangerschap? En hoe? Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap niet bijzonder veel aangekomen en was ook snel de kilo's weer kwijt. De tweede keer ben ik heel veel aangekomen en ruim 2 jaar er over gedaan om enigszins richting mijn oude gewicht te gaan. Nu gaan wij straks voor een 3de kindje, maar ik wil gewoon niet weer zoveel aankomen.
Ik heb zelf niet gek vee gedaan om het gewicht te beheersen. Drie zwangerschappen vrijwel gelijke dingen gegeten (normale patroon aangehouden) en de eerste keer 12kg aangekomen (eerst door misselijkheid afgevallen), tweede keer 20kg en derde keer 22kg. Dit terwijl ik toch echt de derde zwangerschap het meest actief was Wel met 9 maanden alledrie de keren weer op mijn oude gewicht van voor de zwangerschap zonder er iets voor te doen of te laten. Weet je voor jezelf wat het verschil was waarom je de 1e zwangerschap niet gek veel aankwam en de 2e keer wel? Misschien dat je dan voor jezelf het juiste 'recept' kunt vinden met betrekking tot zwangerschapskilo's en de beheersing hiervan. Of zat er geen echt verschil tussen beide zwangerschappen?
Oh ja wel.....heb me echt laten gaan tijdens de 2de zwangerschap. Was verslaafd aan broodjes pindakaas en had last van mijn bekken waardoor ik voornamelijk op de bank zat. Door verveling en stoppen met roken heel wat afgesnaaid. Bij de eerste had ik daar totaal geen behoefte aan....was ik verslaafd aan zilveruitjes en sinaasappels...
Ik had al jaren overgewicht en heb voor ik stopte met de pil er voor gezorgd dat ik min. 10 kilo kwijt was. Ik wou tijdens het 'oefenen' nog meer afvallen, maar het was eigenlijk meteen raak dus dat is niet gelukt. Omdat ik nogateeds te zwaar ben let ik goed op wat ik aankom en daarvoor goed op wat ik eet en lichaamsbeweging. Maar ik besef me ook dat genieten ook belangrijk is en dat je niet alles kunt beinvloeden. Tot nu toe gaat het met letten op wat ik eet goed: ben nu ca 3 kilo aangekomen met 22 weken.
Ik probeer er wel op te letten! Bij de eerste over de 100 kilo gegaan (lees dus 30 kilo bijgekomen!). Nu ben ik nooit mager geweest, maar echt "dik" ook niet, tijdens zwangerschap 1 dus echt DIK geworden met het idee, ach joh is er zo van af... ehm niet dus. Nu ben ik 16 weken zwanger en heb er een kilo bij. Ik let op in de zin van dat ik geen vettige dingen a la friet, pizza en snacks eet, maar ik eet wel als ik honger heb. Soms als lunch een broodje kroket (uit de oven), maar dan eet ik 's avonds niet te veel... Ik probeer er wel op te letten maar dan vooral mbt de keuzes die ik maak. Dus geen wit broodje met brie/honing/noten maar een volkoren boterham met kaas en ik let op mijn snoepgedrag. Een handje chips is ook genoeg ipv de hele zak haha!
Ik wil ook echt nooit meer zo zwaar worden! Ga over 2 weken een nieuwe spijkerbroek halen...heb ik een goede motivatie na de tijd
Ik hou het bij in een excel sheet (ja echt). Ik weet hoeveel ik gemiddeld elke week mag aankomen en probeer daar ook ongeveer bij te blijven. Dus het eerste trimester mag ik niets aankomen, daarna tot twintig weken ongeveer 400 gram per week, daarna tot 30 weken ongeveer 600 gram per week en dan tot week 36 nog 500 gram per week en dan moet het afgelopen zijn. Ik ga er niet om lijnen hoor maar wanneer ik merk dat ik teveel aankom dan hou ik me even in met het snoepen. Dat kan nooit kwaad en als ik dan alsnog meer aankom dan wat ik berekend heb dan denk ik dat de baby het wel nodig zal hebben. Dan ligt het in ieder geval niet aan mijn gesnaai! Het klinkt misschien obsessief maar mijn eerste zwangerschap heb ik er dertig kilo aangesnaaid (wel inclusief baby enzo). Dat was er met tien maanden weer vanaf maar ik heb er wel lelijke stretchmarks aan overgehouden. Plus nu ben ik niet meer zo stretchy dus wil ik een beetje strak proberen te blijven .
Haha, echt?! **ben stiekem wel blij dat ik niet de enigste ben die zich er mee bezig is* Maar jij houdt het echt bij he...hoe veel en je nu aangekomen dan? Merk je nu dat je ook anders zwanger bent...fitter ofzo? Ik ben bijna 2 jaar bezig geweest om mijn overtollige kilo's kwijt te raken. Oke, het merendeel heb ik er zelf aan gesnaaid maar ik raakte ze niet kwijt door mijn traagwerkende schildklier. En daar heb ik geen zin meer in... Om heel eerlijk te zijn....ik moet er niet aan denken! Dus deze zwangerschap ga ik er echt wel op letten.
Nu ben ik pas elf weken zwanger en sta ik op -1 kilo. Ik voel me ook niet echt fit maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog zo pril zwanger ben. Bij mijn tweede zwangerschap heb ik het ook zo gedaan en toen voelde ik me inderdaad veel beter! Bij de eerste deden mijn knieën gewoon pijn als ik vanuit hurken omhoog wilde komen en op het laatst ging dat niet eens meer *schaam*. Bij de tweede ben ik 16 kilo aangekomen waarvan 2 kilo in de laatste week dus dat leek mij vocht. Ik vond het een nette score. Oh en ik voelde me inderdaad veel en veel beter!
Zolang je bewust blijft eten en gezond is er natuurlijk niet zoveel mis met je gewicht in de gaten blijven houden. Lijnen is uit den boze en helaas is het ook niet goed te voorspellen. Bij mijn eerste ben ik ongeveer 27 kg aangekomen waarvan een heleboel vocht.. Ik was dan ook ALLES na 3 weken kwijt. Bij mijn tweede ben ik 14 kg aangekomen en daarvan is altijd een kilo of 3 blijven hangen (hield relatief weinig vocht vast) Nu (29 weken 3 dagen) 5 kg aangekomen (hou iets vocht vast door het warme weer) dus ik verwacht dat dit de minste zal zijn. Ik probeer vooral gezond te eten en omdat ik geen zin heb ik warm eten en al helemaal niet in warme groenten, eet ik veel fruit. De eerste 10 weken: misselijk: heel weinig eten maar het enige wat ik echt makkelijk kon eten was paprika chips... 10 - 20 weken: niet meer misselijk en vooral trek in gezonde dingen (fruit in het bijzonder). In de eerste 20 weken ben ik ongeveer 5 kg aangekomen. 20-30 weken: geen trek, moeite met eten maar wel zin in chocolade. Dat beperk ik dus want als je geen zin hebt om te eten moet je dat niet vervangen door snaaien. Ik ben benieuwd wat de laatste 10 weken gaan doen
Mij kan het geen fluit schelen eerlijk gezegd, na project gezinsplanning ga ik er weer op letten en nu probeer ik er gewoon van te genieten. Bij zwangerschap 1 heb ik me totaal volgevroten en ben toen 20 kilo aangekomen, een maand na de zwangerschap hingen er nog 6 kilo aan. Later is daar nog 1 kilo bijgekomen. Nu 7/8 maanden verder zwanger van de 2e, en ik ga vrij regelmatig door de KFC drive hehe. Ik heb honger als een beer en vetter eten valt als enige goed. Soepjes en lichte maaltijden vliegen er vrij snel uit. Na nr. 2 willen we een dik jaar wachten vooral we aan nr. 3 beginnen, dan zal ik wel wat opletten. Na nr. 3 laat ik me steriliseren en dan ga ik sporten en afvallen. Ik weeg nu 73 kilo bij een lengte van 1.65 en gok dat ik na nog 2 kids wel rond de 90 zal zitten. De laatste jaren kom ik al aan door maar naar eten te kijken. Voor nr. 1 heb ik 4x in de week gesport en daarmee viel ik hard af, dit wil ik na nr. 3 weer gaan doen. Nu vind ik het verspilde moeite
Ik probeer er wel op te letten ja.. bij mijn eerste ben ik 22 kg aangekomen, waarvan ik 7 niet meer ben kwijtgeraakt. Oke, eerlijk is eerlijk, ben ook niet gaan sporten want heb ik een broertje dood aan! Ik heb tijdens die zwangerschap niet echt heel ongezond gegeten, gewoon de zwangersnaaibuien af en toe hihi. Die probeer ik nu binnen de perken te houden... voor zover dat lukt. Ik ben nu ruim 13 weken zwanger en de teller staat nog op -2. Maar dat komt doordat ik behoorlijk misselijk ben geweest in het begin, en weinig kon binnenhouden. Was bij mijn eerste ook zo, en na de 16 weken ging het ineens HEEL hard. dus ik ben benieuwd....
Ik let er ook op, maar stond ook voor de zw.schap al op dieet. Van het ziekenhuis mag ik deze zw. in het geheel niks aankomen. Bij mijn zoontje mocht ik 8kg. bijkomen maar was uiteindelijk net geen 20 bij (wel een deel ervan vocht). Helaas ben ik deze zw.schap toch al ong. 2kg. "blijvend" bij (die schommelt niet meer weg) en 1 kg. die erbij/eraf schommelt, en ik heb nog 2 trimesters te gaan. Wil ik op 't einde onder de 100 blijven, zal ik in vergelijking met vorige zw.schap nu enkel de laatste maand nog mogen bijkomen...
Fijn dat dit onderwerp er is! Ik ben nu 19 weken zwanger van de 2e en 1,5 kilo eraan. Vind ik erg netjes. Maar ben er veel mee bezig, vind het soms beetje lastig om daar een balans in te vinden. De vorige controle bij de vk schrok ze van mijn grootte van mijn baarmoeder. De kans op diabetes bestaat en mijn eerste was al een flinkert . Daarom ben ik op eigen initiatief begonnen mijn koolhydraten te minderen. Het voelt erg goed!! Ik gebruik het boek Grip op koolhydraten. En hardlopen,fietsen, straks wil ik lekker gaan zwemmen. Moet goed komen toch?. Maar vind het niet makkelijk...
Ik let alleen erop dat ik voldoende binnenkrijg, veel fruit, groente volkoren brood, gezonde tussendoortjes.... Maar.... Ik eet ook zo een bakje chips leeg, of een halve chocolade reep.... Mijn probleem is echter dat ik niets aankom... Bij de eerste 6 kilo -> dysmatuur bij 41 weken... Nu +0 kilo, terwijl ik nog maar 57 kilo weeg.... Dus..... Ook niet goed zeg maar.... Dus nu meer volle producten, niet alleen een banaan tussen door, maar een beker volle yoghurt met een banaan, e.d.
Ja dat is weer het andere uiterste.. Je moet natuurlijk goed voor jezelf zorgen, of dat nou bestaat uit niet te veel snaaien of juist ervoor zorgen dat je wel genoeg binnenkrijgt. Smakelijk eten zou ik zeggen .
Ik let eerlijk gezegd niet heel erg op wat ik eet. Ik eet waar ik zin in heb en denk er niet te veel over na. Anders wordt het een obsessie voor mij (ik heb een eetstoornis gehad) mag ook eigenlijk niet op de weegschaal staan heb dat gister wel gedaan en ik vond het wel meevallen. Ben nu precies 10 kilo erbij aangekomen. Om het na de zwangerschap geen obsessie te laten worden ga ik ook na een psycholoog. Maar voor de meeste mensen geld denk ik dat je er wel op kan letten maar je kan het niet voorspellen hoeveel je aankomt. En ik zag eerder een lijstje voorbij komen maar soms kom je in het midden veel aan en soms op het eind, dat schema lijkt mij niet realistisch.
Ik let goed op wat ik eet en ik blijft veel bewegen. Ik ben bij de eerste 7 kilo aangekomen Bij de tweede 4 en bij de derde nog 1 hele kilo