Mijn bril....even gillen!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Boulevard, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Ik wil even gillen hoor :x

Ik heb altijd problemen met mijn bril. Hij zakt af, pootjes worden lam, drukt plekken in mijn neus, wimpers tegen de glazen.....:(
    Ik ben wekelijks bij specsavers te vinden maar het is nog nooit gelukt hem goed te zetten. Ben hem echt zat...

Kan iemand me vertellen wat contactlenzen per maand kosten? Of ligt het aan de opticien dat mijn bril niet goed zit?

2. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ben ik ook wel benieuwd naar, hier ook altijd brilproblemen. Heb de duurste brillen (Armani, prada en DKNY) maar ze gaan altijd stuk!
    Wil ook graag lenzen maar het komt er steeds maar niet van..

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    #3 BuffySummers, 2 sep 2009
    Laatst bewerkt: 2 sep 2009
    Ik heb vanaf mijn 12e contactlenzen (eerder mocht niet van de opticien).
    Maar ik geloof dat dat echt heeel erg verschilt per opticien. Ik zou verschillende langs gaan en gewoon vragen hoe of wat. Ik zit al heel wat jaren bij Hans Anders alleen bevalt het mij daar niet zo erg meer.
    Ik betaal daar ongeveer €45,- voor half jaar lenzen (dus 6 setjes lenzen),die vloeistof neem ik nooit ik heb die van de kruitvat stuk goedkoper:D.Ohja heb zachtelenzen

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Grappig ik doe precies het zelfde, hans anders lenzen en kruidvat vloeistof

Ik denk dat je wel een bril moet kunnen vinden die goed zit, misschien dat niet zozeer het merk uitmaakt maar of hij goed op jouw gezicht past en ja goed afgesteld is door een opticien.

Dan nog steeds vind ik lenzen prettiger dan een bril op mijn neus

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Haha grappig zeg. Ja bril moet zowiezo goed zitten want je mag lenzen ook maar een aantal uren per dag in. Ik wil ook liever lenzen bril vind ik lelijk staan bij mezelf en bijv met zwemmen ofzo kan je tenminste nog wat zien:D

6. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Heb vanaf mijn elfde een bril, heb een jaartje lenzen gehad, maar die krengen zorgden ervoor dat ik mega droge ogen kreeg, dus hoofdpijn. Enige manier om lenzen in te kunnen hebben voor langer dan een uur was elk half uur druppelen tegen droge ogen... Dus ik heb mijn bril weer terug :p Eigenlijk nooit problemen gehad met goed zetten, dus kan ook aan de opticien liggen... Wel een keer met skaten tegen een deur aan geknald waardoor de neusvleugels eraf waren ;)

7. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik heb precies het zelfde probleem met m'n bril! En heb ook lenzen geprobeerd maar dat wil helemaal niet.. Dus toch maar weer aan de bril!

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik heb zachte lenzen van specsavers a 21,- in de maand. Maar ik heb dan ook erg slechte ogen (dankjewel pap) en heb dus een aantal speciale dingetjes erin zitten zodat ze blijven zitten waar ze moeten.
    Ik heb ook n bril en ben dat ding liever kwijt als rijk. Ik word kots misselijk als ik rond loop met dat ding op mn neus. Gewoon omdat de sterkte die ik nodig heb zo hoog is en het verschil van waar geen glas zit met waar wel n glas zit dus enorm is. Word je gewoon simpel weg zeeziek. Dan zou ik dus moeten wennen aan weer kijken zoals je moet kijken met n bril (dus met je hoofd ergens heen draaien ipv alleen met je ogen) en naja...teveel gedoe voor die paar keer dat ik n bril op mn neus zal (willen) hebben.
    Heb overigens al vanaf mn 4 jaar n bril en vanaf mn 16e ongeveer lenzen (eerder mocht niet van mn moeder) En bij die lenzen zat ook n extra pakketje zelf vetrouwen die ik hard nodig had ;)

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik heb ook 10 jaar een bril gedragen, maar hebben vorig jaar onze ogen gelaserd ( turkije) de beste keuze ooit!!!
    We zijn er beiden erg blij mee, want mijn man heeft ook zijn ogen gelaserd.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja dat laseren... Dat zou ik ook wel willen. Maar het is nog best prijzig. En het achterlijke is dat je de kosten van een intakegesprek niet terug krijgt als je toch besluit het niet te doen.

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ja wij hebben het in turkije laten doen, mijn man is dan wel natuurlijk turks.
    Maar het was ongelooflijk hoeveel duitsers , engelsen en nederlanders er waren;
    hier is de pagina van hun www.talyagoz.com
    De service was echt perfect!
    De onderzoeken hebben 3 uur geduurd om echt zeker te weten dat het mogelijk was!( 90 lira voor betaald meen ik, was niet duur)
    Wij hebben 500 euro per persoon betaald.
    Echt een lachertje tegenover hier natuurlijk.

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Mijn man heeft lenzen gehad van specsavers, pearl en hans anders.
    Bij hans anders werden we het beste geholpen.
    Ook de testen waren daar veel beter.
    Hij had ook speciale lenzen en was iets van een tientje per maand kwijt ofso (2 jaar geleden)
    Hij kon alleen geen lenzen dragen op zn werk, dus hebben we gekozen om zn ogen te laten laseren.
    Ook hier, de beste keus ooit!

Voor lenzen zou ik dus Hans Anders aanraden, maar als je echt van het gedoe afwilt, dan raad ik je laseren aan.

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Dan zou ik even ergens anders heen gaan. Ik heb ook altijd last van een afzakkende bril en heb hem vorig jaar ergens anders gekocht. Uiteraard kwam ik er snel achter dat ook die weer van mijn neus gleed en terug naar de winkel. Ze heeft iets met de pootjes gedaan en draag mijn bril nu met plezier.
    Lenzen heb ik ook bij verschillende geprobeerd maar ik kan er op 1 of andere manier niet aan wennen.

14. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hoi hoi,

ik heb nu al 3,5 jaar lenzen .. deze zijn van het huis opticiens en weel bijna 200 euro in het half jaar. ( 6 setjes )
    ze zijn wel ideaal omdat je ze er nooit uit hoeft te halen ( ja 1 x in de maand om nieuwe in te doen )
    ze zijn er speciaal voor gemaakt want ik vind het niks om ze er elke avond uit te moeten halen en ochtend er weer in ..

het zijn day en night lenzen .

groetjes lydia

15. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ik heb al vanaf me 13de lenzen. elke 2 jaar krijg ik nieuwe. het zijn harde lenzen. ze laten ook beter zuurstof door. ze zeggen dat dat beter is voor je ogen. de lenzen kosten. ongeveer 80 euro per lens met de ziekenkosten eraf. sinds ik me lenzen heb is de bril de prullenbak ingegaan. heb vanaf me 9de tot 13de een bril gehaat ik haatte dat ding. ik ben nu 22 en heb dus bijna 10 jaar lezen. perfect!

xxxx sky

16. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    wij hadden lenzen van hans anders, maar zijn over gestapt naar een optometrist. die heeft onze ogen bekeken en zag gesprongen aders door zon apparaat, heeft ons dat ook laten zien. heeft toen een paar speciale lenzen gedaan om dat probleem op te lossen en bij iedere controle zag je die aders minder worden. we hebben nu gewonen goede lenzen en geen problemen meer.
    dus dan kunnen die lenzen van hans wel goedkoop zijn, goed zijn ze niet altijd.

17. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik had dat ook steeds met mijn bril, toen ik nog bij specsavers zat. Was het heel snel zat, en ben naar een andere opticien gegaan, zit nu bij het huis, en dat bevalt me stukken beter! Mijn bril zakt totaal niet meer af. Ik zou ook graag lenzen willen hebben, helaas krijg ik er een allergische reactie op :(

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik had ook ZO'N hekel aan m'n bril, dus ben ik jaren geleden (als tiener) overgestapt op lenzen. Dat beviel de eerste jaren prima. Ik heb ze gehaald bij een opticien, met standaard half jaarlijkse controle. En als dat nodig was, tussendoor ook. Persoonlijk vind ik het heel onverstandig om lenzen te halen bij een drogist omdat je die controle dan niet kan. Je kunt je ogen zo echt kapot maken! Dan liever iets meer betalen.

Na een paar jaar kon ik m'n lenzen steeds minder goed verdragen. Ook al had ik extra zuurstof doorlatende en speciale vloeistof. Een jaar of wat geleden heb ik mijn ogen laten laseren. Als je dat wilt; laat je goed voorlichten. Het is niet 100% zonder risico. Ik vind dat je daar wel bewust voor moet kiezen. Maar ik ben er nog elke dag blij mee. Echt heerlijk dat ik geen bril / lenzen meer nodig heb!!

Overigens is mijn zicht 's nachts er minder goed van geworden (ten opzichte van bril of lenzen.)

19. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Vraagje voor de lenzendragers onder ons, kan je gewoon in je ogen wrijven als je lenzen hebt? Ik vind het zo lekker om in mijn ogen te wrijven :)->) maar ben bang dat dat niet meer gaat als ik lenzen zou dragen.

Ben mijn bril ook hartstikke zat. Ben gezegend met lange wimpers, maar die komen altijd tegen mijn bril aan. Bril is altijd vies, hoe vaak ik hem ook schoonmaak, zakt af. En ik vind het superlastig als het mooi weer is om steeds van bril te moeten wisselen als de zon schijnt (wisselen tussen zonnebril en gewone bril).

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn lenzen kosten 12 euro per 3 maanden en ze zitten perfect. dit samen met een fles vloeistof dus 15 euro per maand. heb het merk van kruidvat.

heb ook de jaarlenzen gehad van hans anders maar dat was rozooi, rode, dikke en pijnlijke ogen

daarna maandlenzen van pearl maar ook hier kon ik niet mee overweg en nu dus de zachte lenzen van kruidvat. ik heb ze ooit voor nood moeten kopen en draag ze ondertussen al 5 jaar met veel plezier :).

Deel Deze Pagina