hey dames, ik ben nu ruim 4 weken zwanger en daarvoor was ik een echte roker. nu ik zwanger ben wil ik echt stoppen , ik rook ook bijna niet maar neem toch nog is af en toe een hijsje van iemand! ik weet dat dit slecht is maar ik heb er zoooo moeite mee! ik vroeg me af of er meer dames zijn die er zo moeite mee hadden en waarbij het toch gelukt is ..misschien nog handige tips??? xxxxjes
Het is voor mij ondertussen alweer 8 jaar geleden, en was ook niet tijdens een zwangerschap, maar moeilijk is het altijd. Je moet op de een of andere manier een knop omzetten en zeggen, nu niet meer. Ik heb de eerste weken echt heel veel moeite gehad, maar geen sigaret of gedeelte ervan gerookt. Daarna zijn het voornamelijk momenten waarbij die drang opeens erg sterk is en die moet je dan ook steeds weer trotseren. Zodra zo´n moment voorbij was voelde ik me ook echt even bevrijd. Al met al heeft het een jaar (sorry) geduurd dat ik er een hele dag niet aan had gedacht om te roken. Nu heb ik er echt geen behoefte meer aan en kan met gerust hart zeggen dat ik het echt een vieze gewoonte vindt. Maar voordat ik zover was heeft dus echt lang geduurd. Adviezen blijven adviezen. Het enige wat je steeds tegen jezelf moet zeggen is dat je het niet nodig hebt. Je moet jezelf steeds opnieuw bewijzen dat je sterker bent dan de gewoonte. Ik drink zelf normaal graag een glas wijn. Nu kan dat niet. Dat vond ik ook moeilijk in het begin, maar geleidelijk aan wordt juist dat de gewoonte en voel je je trots dat je het kan. Succes!!
Ben ook gestopt na mijn positieve test. Heb de eerste dagen bijna het behang van de muren geknaagd van frustratie, maar geen hijs meer genomen. Want je bent zo snel weer om. Ben nu zo vreselijk blij dat ik er vanaf ben! Als je gestopt bent ruik je pas hoe erg het stinkt. Dat had ik echt niet door toen ik nog rookte.
aan je baby denken als je zin krijgt in een sigaret..... en aan je placenta, klinkt misschien raar, maar het feit dat ze daaraan kunnen zien of je wel/niet gerookt hebt vind ik persoonlijk wel schokkend.
ik had er ook heel veel moeite mee en ben de nicotinepleisters gaan gebruiken, dat werkte bij mij heel goed. wel in overleg met de huisarts hoor!!!! heel veel succes met stoppen en natuurlijk ook met de zws
Ik ben ook gelijk gestopt met roken nadat ik een positieve test had! Ik rookte ook erg veel! Dit is nu alweer 2,5 jaar geleden! Elke keer als ik zin in een sigaret had ging ik op internet kijken wat er kon gebeuren met je kindje door te roken! Nou dan verdween mn trek in een sigaret meteen! Vaak had ik nog wel zin in een sigaret hoor maar dat idd trotseren en daarna ben je trots dat je het niet hebt gedaan! Ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar nu vind ik het gewoon vies en stinken bah haha! Zet 'm op meid, je kunt het!!!
Ik ben 3 keer gestopt geweest met roken, en 2 keer weer begonnen. De eerste keer heb ik een boek (allen carr) gelezen, dat hielp mij goed om de knop om te schakelen. Maar na 6 maanden toch op een feestje een sigaret genomen en direct weer verslaafd. De 2e keer op eigen kracht gestopt, wanneer ik zin had in een sigaret ging ik het gewoon uitstellen, tot de zin over was en dan was ik blij dat ik niet had opgegeven. Die keer vond ik het wel heel moeilijk, zeker om de eerste paar dagen door te komen. Die vind ik zelf het ergst, dan had ik volgens mij wel om de 5 minuten zo'n zin in een sigaret. Later had ik nog wel zin, maar minder vaak en het werd ook makkelijker om het niet te doen. Weer op een feestje begonnen. De derde keer dacht ik echt dit lukt me niet nog een keer. Maar toen kreeg ik een zware longinfectie en was ik fysiek nieteens in staat om te roken. Ben toen niet meer begonnen en dat is nu bijna een jaar geleden. Ik denk dat het belangrijkste is dat je een manier vind er positief in te staan. "Hé fijn, ik hoef niet meer zo nodig een sigaret te roken" of "Gelukkig, straks stink ik niet meer naar peuken". klinkt een beetje suf, maar als je genoeg van die mantra's hebt kun je het volgens mij beter volhouden. Dan kun je ondanks dat het moeilijk is, echt vanuit jezelf blij zijn dat je het doet. Stoppen omdat het moet, wordt een lijdensweg. Probeer reden te vinden wat je met het stoppen met roken wint, maak daar je dagspreuk van. Veel succes!
hallo dames, jaaa vannochtend had ik zooo zin in een sigaret heb het niet gedaan,maar idd ik word wel gek weet echt niet wat ik moet doen zodat ik geen sigaret opsteek,ik ben heel mijn huis aan het schoonmaken hahahah maar ja dat is ook een keer klaar
Dat is inderdaad een goede! Als je het 'alleen' maar doet omdat je zwanger bent dan is het extra moeilijk. Als je je slagingskans zo groot mogelijk wilt maken dan moet je het in eerste instantie voor jezelf doen, met een extra boost dat je zwanger bent.
Haha, maar wel goed dat je afleiding zoekt! Na het huis kan je bijvoorbeeld beginnen aan lijstjes maken van wat je allemaal nodig denkt te hebben voor de baby. Kan je eindeloos mee doorgaan hoor .
hahaha ja dat is een goed idee ga ik daar straks mee beginnen! maar dan wil ik ook ales gelijk kopen hahah dat is nog een beetje te vroeg! en ik word gek van die reclamefolders alles vind ik leuk!!!
Die reclamefolders zijn inderdaad verschrikkelijk ja. Ieder product is weer mooier en beter dan de voorgaande. Maar ik krijg er altijd wegdroom momenten van.
ik ben gestopt met roken.... maar moet eerlijk zeggen als het me zelf zo niet was gelukt dan had mijn lijf me wel gedwongen.... ik ben zoooo vreselijk misselijk geweest de 1e 13 weken... kon de rooklucht van mijn man aan zijn kleding niet eens verdagen dan ging ik al spugen....dus al had ik willen roken... ik had het waarschijnlijk niet eens gekund.... dat kan dus ook zomaar gebeuren... dat er binnenkort heel snel een tijd aanbreekt dat je er gewoon niet aan moet denken.... en daarna is het makkelijk, want dan rook je al zo lang niet meer.... dan stinkt het dus ook gewoon echt he??? gr Jose
Mij hielp het ook echt om van die anti rook sites te bezoeken en te kijken wat voor risico's eraan zitten, elke keer als ik weer zin kreeg. En ik heb dozen tic tacjes weg gesnoept. De eerste maand mocht ik van mezelf ook lekker snoepen wat ik wilde, daarna mezelf weer aan banden gelegd. Ook had ik een stop-met-roken-dagboek ergens online. Kreeg hier vaak positieve reacties op van mede-gestopten en dat hielp me dan ook weer even.
idd... afleiding zoeken en de confrontatie aangaan door op internet te zoeken naar de gevolgen van roken werken ook heeeel goed! en als dat even niet kan; denken aan je lieve kleine iniminiekindjein je buik, of het heel hard maar wel effectief: stel je voor dat je rook uitblaast in het gezicht van een minimensje.. te zielig! dan was bij mij de zin ook wel weer over. het moet maar net de goede manier zijn voor jou natuurlijk en het blijft moeilijk maar veel aan je kindje denken helpt volgens mij nog het beste. sterkte en succes!
Ik ben een paar dagen later nadat ik wist dat ik zwanger was gestopt met roken. Nu zeg ik dat het me 100% is meegevallen, maar dat heeft niet altijd zo gevoeld. HIhihihi Ik ben naar de huisarts gegaan. Bij ons in de praktijk zit een coach die helpt met stoppen met roken. Ik ben naar haar toe gegaan en dat was voor mij voldoende stok achter de deur. Ik wilde namelijk niet naar haar toe gaan en dan zeggen dat het me niet gelukt was. Dus ik stopte. Nu ben ik er erg blij mee. Heel veel succes!!
Ik heb voordat ik mijn test heb gedaan snel een sigaretje gerookt (heel snel want ik moest zo ontzettend nodig naar de wc haha) Ik testte positief en heb daarna geen sigaret meer aangeraakt tot helaas 2 weken na de bevalling... Maar in mn zwangerschap was ik zo ontzettend misselijk tot 18 weken dat ik niet eens had kunnen roken, al had ik gewild... Voor mijn gevoel moest ik weer helemaal opnieuw stoppen met roken en de nachtvoedingen vielen me zo ontzettend zwaar dat ik (helaas) er weer eentje opgestoken heb... Ben nu weer aan het afbouwen want gelijk stoppen met 2 veeleisende mannetjes lukt me gewoon niet... Het afbouwen gaat me gelukkig wel goed af en rook niet zoveel als dat ik gedaan heb... Rook wel netjes buiten want ik vind niet dat mn kereltjes er last van moeten hebben...
Ik rook zelf niet maar wil alle stoppende moeders graag een compliment geven! Was mijn schoonmoeder maar zo sterk geweest, dan was de kans op de chronische ziekte die mijn vriend heeft een stuk kleiner geweest! Misschien ook een goede om bij na te denken als je zin hebt in een sigaret...
Ik ga nu iets hier neerzetten wetende dat ik een hoop op me afkrijg aan reacties...... Het is mij nog niet gelukt om te stoppen met roken en zie mijn banner ik baal hier zo van en voel me zo schuldig. Er is dan ook geen excuus of redenen, behalve dat mijn vk zei liever een paar sigaretjes per dag als stress van het stoppen. Maar dan nog vind ik het waardeloos en zwak van mezelf. Ik heb na het lezen van deze topic samen met mijn vriend overlegt om echt te gaan stoppen vanaf morgen, en ik hoop stiekem op jullie steun. Nogmaals ik wil het niet en hoop zo dat het me lukt. Ik zie het toch niet zitten om met een dikke buik door te paffen wetende dat het slecht is etc etc....
Ben bewust even dingen aan het opzoeken om mezelf zo sterker te maken. Pfff eerder was het struisvogel politiek en er niet over na willen denken, plus dat mijn ouders en souders ook stevige rokers zijn en dat hun de motto hebben ach vroeger deed men het ook. Alleen is dat gewoon een achterhaalde feit, en laten we wel wezen dit werkt zo niet. Dit al gevonden op internet de gevolgen