hoi ik ben gister na de verloskundige geweest en nu blijk me bloeddruk wat aardig aan de hoge kant te zit... ik moet volgende week donderdag weer terug komen voor me bloeddruk te meten en urinie aftegeven... en als die dan niet goed is zeiden ze dat ik na het ziekenhuis moet niet leuk.... aangezien ik pas 35 weken zwanger ben. maar ken de hoge bloeddruk niet van het warme weer ook komen... of wat kan ik eraan doen om het weer een beetje na benee te laten komen... zout eten doe ik niet veel... dus daar lig het niet aan.. en waarom moet je dan na het ziekenhuis wat willen ze of gaan ze dan met je doen... (dat ben ik vergeten te vragen aan me verloskundig)... maak me nu wel zorgen zodrek moet de kleine gehaald worden of zo... ik ben ook nog nooit eerder zwanger geweest en weet er ook niet echt heelveel van af.... HELPPPP!!!!!!!!
hmmm aan zwangerschaps hoge bloeddruk kan je niet veel doen, behalve je een beetje rustig houden. In het zkh gaan ze kijken of er eiwitten in je urine zitten en of je bloedwaardes nog goed zijn. Het ligt aan de hoogte van je bloeddruk of ze je opnemen in het ziekenhuis. Ik heb vanaf 32 weken in het zkh gelegen en uiteindelijk is met 34 weken de baby gehaald ivm de hoge bloeddruk.
Rust houden...! Als ze je opnemen, zullen ze je gaan onderzoeken, maar willen ze ook dat je verplicht rust houdt, volgens mij. Succes!
oke dank je wel maar rust houden doe ik tog zowie zo wel ben meer met ontspannen bezig dan dat ik iets doe... alles word voor me gedaan eigelijk. maar hoe hoog moet je bloeddruk zijn als je in het ziekenhuis moet belanden dan( beetje apart gezeg)... en volgende week donderdag moet ik terug komen voor me bloeddruk en urinie afgeven bij de verloskundige....
Idd rust houden kan helpen, hoop dat het de volgende keer mee valt. Een hoge bloeddruk kan wijzen op zwangerschapsvergiftiging en dat is niet goed voor jou of je kindje. Volgens mij is een onderdruk boven de 95 te hoog (maar dat weet ik niet meer zeker). Dat is het getal wat vooraan staat. Normaal is tussen 80/90 onderdruk en zo 110/120 bovendruk. Dan zou je dus bijvoorbeeld 80/110 krijgen als bloeddruk. (volg je me nog )
Dan is je bovendruk (147) wel vrij hoog ja. De onderdruk valt wel mee volgens mij. Maar het kan ook gewoon een momentopname geweest zijn hoor. Was je heel druk voor ze het hadden gemeten misschien?
nee ik ben altijd lekker vroeg bij de verlos.. want bij ons word je eerst na kantoor geroepen voor afspraken enz... en toen heb ik nog 20 min gewacht in de wachtkamer.. en was daar ook lekker koel dus niet te warm neit de koud..
147/89 valt mee. Je bovendruk is wel hoog, maar volgens mij is onderdruk belangrijker voor zwangerschap. Bij mij was hij volgens mij telkens rond de 120/100 toen ik werd opgenomen en 170/120 toen ze mijn dochter gingen halen.
Het kan ook een momentopname zijn hoor! Bij mij was de bovendruk steeds rond 115/125 en de onderdruk 65 of 70.. Ze hebben 1x mijn bloeddruk gemeten met een automatisch ding, en toen was ie 145/85, en schrok er zelf dus van! Maar de controle erop was er iemand anders die m'n bloeddruk ging meten, en weer gewoon met de hand, want de band van dat apparaat is dus gewoon te smal voor m'n arm (heb behoorlijke bovenarmen), waardoor het dus niet goed gemeten wordt. Dus hier mogen ze volgende week ook weer gewoon met de hand gaan meten, wil wel graag een goede meting, en niet van zo'n ding wat dan niet klopt.