Uit het AD: creche kind stuk slimmer

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Rosao, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Mijn zoontje heeft dat best lang gehad, dat ie alles maar toe liet. Maar toen ie 2 werd en naar een groep met grotere kinderen ging, zag ie ook wel dat ie ervoor moest 'vechten' en toen kwam de assertiviteit veel meer.

Mijn dochter is nu bijna 2 en is helemaal niet meer van het delen. Maar wij zien dat echt als een fase, waarin ze leert dat niet alles volgens haar wetten en normen gaat en dat niet alles van haar is. Ze is wat dat betreft een echte diva. Maar we moeten gewoon even door deze lastige fase heen. We vinden het ergens wel goed dat ze zo'n sterk ik-besefje heeft. Maar ze moet het wat beter leren proportioneren.

Maar wat Yukl en mamavanjuul ook zeggen: PSZ/chreche/KDV of niet: de is van mij-fase hoort er gewoon bij hoor!

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Psies! Daarom denk ik niet dat het wat te maken heeft met de kdv/psz of thuis blijven.

Mijn dochter is ook nooit naar een kdv geweest, maar toch heel sociaal. Maar heeft daar soms ook geen zin in. Dus dan mag een ander kindje niet met haar pop spelen. Zoeken ze maar lekker zelf uit, hoort erbij hoor! Dan komt inderdaad "is van mij" voorbij.
    Aan de andere kant kan iedereen een chipie van haar krijgen, geen probleem hoor.

Ze gaat nu sinds een half jaar 1 ochtend in de week naar de psz, omdat ik vind, dat ze moet leren, dat het universum niet alleen om haar draait. Er zijn ook nog andere kindjes, helemaal nu met haar zusje opkomst.

Of ze hier door verandert is? Mwah..ze komt misschien wat meer voor zichzelf op. Laat haar pop niet afpakken, duwt een keer terug....
    Maar ja, of dat nou komt door de psz of door de leeftijd?

Weet wel dat ze het LEUK vindt, vol met verhalen zit als ik haar ophaal en dat vind ik het belangrijkste!

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Het zal idd ook veelal leeftijdsgebonden zijn. Alleen viel het mij op dat ze dat nu meer doet dan eerst. En het valt toevallig net samen met het naar de psz gaan

Er staat toch ook nergens dat het slecht is! Het was een constatering van mij bij mijn dochter die nog maar pas naar de psz gaat. En die ik hier even wilde delen.

En tuurlijk is het goed, zo leren ze voor zichzelf op te komen, wat in de huidige maatschappij erg belangrijk is.

4. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    creche is peuterspeelzaal kdv is heel iets anders als creche, toevallig gevraagd nog voor een tijd terug.

maar vind sommige dingen zo'n onzin, maar de reden waarom ik mijn kinderen naar de psz breng is omdat ze idd met andere kindjes kan leren omgaan, en dat de overgang naar de bassischool dan niet zo groot is.

Deel Deze Pagina