Alleen en zwanger 6 weken

Discussion in 'Alleen en zwanger' started by tammie01, Oct 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tammie01

tammie01 Nieuw lid

Oct 15, 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Lezers:D

Graag wil ik mijn ervaring met jullie delen, ben tenslotte ook alleen.

Afgelopen woensdag ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben, ik was intens verdrietig en waarom:

Ik heb sins Februari een Jongen leren kennen die heel leuk is en vooral knap daar ging ik opaf, ik kreeg er gevoelens voor en ook heel sterk.
    We hebben nooit echt een relatie gehad en weet ook dat hij geen kinden wil.. Sins een week heb ik geen contact meer met hem omdat het hem echt alleen op sex uitdraaide en dat wou ik niet meer, deze week kom ik er achter dat ik zwanger ben en wel 6 weken.
    Heb nu besloten om het te houden omdat ik al 31 ben en op mijn 27ste een miskraam heb gehad.
    Ik sta er alleen voor maar heb wel mijn lieve vrienden werkgever en familie die achter me staan..
    Die jongen wil ik het pas vertellen met ongeveer 12 weken als alles goed gaat.. as donderdag heb ik bij de verloskundige een echo om te kijken of het goed is en goed gaat...
    Het voelt nu goed om mijn verhaal even verteld te hebben aan jullie lezers en hoop op een reactie...

Tot snel

Tammie

2. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    hoi Tammie,

van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop dat je een mooie tijd tegemoet gaat

3. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Tammie
    Hoop dat je je gevoelens voor die jongen kunt afsluiten en je lekker kunt gaan richten op het wondertje in je buik. Je gaat een hele mooie tijd tegemoet, met of zonder man aan je zijde. Fijn dat je familie hebt om op terug te vallen en een fijne werkgever.
    Ontzettend gefeliciteerd met je zwangerschap! Lekker genieten!

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Gefeliciteerd met de zwangerschap meid!
    Hoop voor je dat de jongen goed reageert.

5. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    gefeliciteerd meis wat goed en knap van je

6. 1tobe2

1tobe2 Nieuw lid

Oct 16, 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Tammie,

Ik zit in exact dezelfde situatie als jij, alleen ben ik geen 6 maar 5 weken zwanger...dus wij hebben vast heel wat om over te kletsen samen.
    Ik ben 33 jaar en dit is mijn eerste zwangerschap.

Groetjes

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Hoi Tammie,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!:)
    Ik zit ook in dezelfde situatie als jij, alleen ben ik al iets verder.
    Fijn dat je mensen hebt die je steunen, dat is zo belangrijk!

Misschien is het leuk om hier ervaringen uit te wisselen met andere single mama's to be? We zijn nu al met z'n 3en :p

Groetjes!

8. 1tobe2

1tobe2 Nieuw lid

Oct 16, 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Chiggie,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Jij ook natuurlijk Tammie, dat vergat ik in mijn vorige post te doen..sorry...

Chiggie, jij bent inmiddels al 13 weken zie ik. Lekker de eerste spannende maanden voorbij, super!
    Hoe oud ben jij? En waar komen jullie vandaan?

Groetjes

9. tammie01

tammie01 Nieuw lid

Oct 15, 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat denk ik ook dat we veel kunnen bij kletsen, echt lieve reacties hier op dit forum, maar er zijn er dus meer met dit probleem, ik denk ook met jullie mee en mischien kunnen we in onze zwangerschap de mindere dagen, met elkaar communiceren..
    En onze ervaringen delen..

Groetjes tammie

10. 1984Wen

1984Wen Actief lid

Jun 28, 2010
    200
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Heerlen
    Hoi Tammie,

gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat fijn voor je dat zoveel mensen achter je staan. Geniet van deze mooie en leuke tijd.

Gr Wendy

11. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    Gefeliciteerd meis, wat ontzettend dapper en goed dat je voor de zwangerschap gaat. Wat top dat je zulke lieve mensen om je heen hebt, dat gaat helemaal goedkomen.
    Veel succes bij de echo, hoop dat alles goed is met de kleine frummel.

12. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Hele erg gefeliciteerd! Hoop dat alles goed is en blijft gaan..

Alleen ben ik vast heel erg kort door de bocht; Ik vind echt dat een vrouw het altijd zelf beslist, maar vind je niet dat je het die jongen ook moet vertellen nu al? Misschien is het een eikel die alleen voor de seks gaat, maar je weet niet wat hij zou doen als je zwanger blijkt. Misschien steunt hij je wel...

13. Wendy2007

Wendy2007 Actief lid

Mar 29, 2007
    254
    0
    0
    secretaresse
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ik zit ook in hetzelfde schuitje, ben alleen al een stuk verder.
    Je redt het wel met al die mensen om je heen. Dat heb ik ook.
    Probeer er lekker van te genieten.
    Tja, misschien moet je de vader van het kind het nu wel vertellen. Hij is tenslotte de vader... dan kan hij je ook nooit verwijten dat je het hem pas later verteld hebt. Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
    Suc6 met de echo!

Liefs Wendy

14. tammie01

tammie01 Nieuw lid

Oct 15, 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej mensen...

Lief jullie berichtjes... even op terug te komen om het de vader nog niet te vertellen.. Ik heb eerder een miskraam gehad en de angst dat ik er nu weer 1 krijg is groot.. de vader van deze ken ik door en door.. als ik het nu ga vertellen en ik krijg een miskraam dan wrijft hij met zijn handjes overelkaar en zijn familie en vrienden verwijten me vanalles .. dit wil ik voorkomen... wachten tot 10 a 12 weken.. zodat ik een beetje zekerheid heb.. die krijg je natuurlijk nooit.. maar weet echt omdat ik hem ken.. dat hij hier niets mee te maken wil hebben

15. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    ben het hier mee eens!
    Ik snap echt dat je bang bent voor zijn reactie en voor het feit dat het misschien mis kan gaan. Maar meid, dit is niet alleen jou kindje. Natuurlijk draag jij het maar ik vind dat hij even veel recht heeft om het te weten als jij! Dit is nameljk ook iets wat hij bij jou kan inwrijven en kan verwijten. Ook al zal zijn reactie misschien niet leuk zijn.. hij heeft recht om de waarheid te weten. En ook het recht om mee te gaan naar de echo of verloskundige je weet maar nooit.
    Mensen kunnen veranderen en soms verrassen mensen je echt!
    ik zou zeggen probeer het.

16. anja007

anja007 Nieuw lid

Oct 29, 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Tammie,

Ik vind dat je de vader toch moet laten weten dat je zwanger bent. Dan kan hij jou nooit iets verwijten. Ik neem aan dat je wilt wachten tot de twaalfde week omdat hij je niet zou dwingen om abortus te doen maar toch. Hij heeft dit recht meid, vertel het hem en kijk wat zijn reactie is, wil hij niets meer met je te maken hebben, het zij zo, dan ga je verder alleen maar het kan ook zijn dat hij met dit nieuws er helemaal anders over denkt? Ik ken hem natuurlijk niet dus is het maar met een vinger in de lucht oordelen...

17. Ennas

Ennas Fanatiek lid

Dec 23, 2008
    1,469
    0
    36
    Gefeliciteerd!!!

Ik meld me ook maar.. :)

18. dudette11

dudette11 Nieuw lid

Nov 12, 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    hai dames!

Ik ben debby en ben 30 jaar oud en ik ben nu 5 weken zwanger en alleenstaand...de vader vh kindje laat niets meer van zich horen en ik blijf hem ook niet bellen enzo...Ik weet voldoende en ik en de kleine redden het prima zonder hem...Doet me alleen zeer dat ie alleen maar aan zich zelf denkt en niet aan ons...Maar ik heb het in korte tijd naast me neergelegd.. Ik wil op dit moment alleen maar positiviteit om me heen en daar valt hij dus absoluut niet onder....fijn om te weten dat er meerdere in dezelfde situatie zitten...kennen we elkaar helpen en steunen!
    Dames wij redden het wel zonder de mannen!!!! Ik ben zo superblij met mn zwangerschap..het ken me niet snel genoeg gaan haha...ik ga 9 dec naar de vk..
    Tot snel dames en ukkepukken natuurlijk ;)

19. lincy40

lincy40 Lid

Aug 1, 2010
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ben wel geen singel mama. Maar ik begrijp Tammy ook wel ergens dat ze het niet wilt vertellen. Ze moet nu zo weinig mogelijk stress om haar heen vermijden. Vorig jaar werd ik ook onverwachts zwanger en mijn vriend probeerde me een abortus aan te praten. Dat deed me echt pijn, door nog andere omstandigheden kreeg ik een miskraam. In juli ontdekte ik weer dat ik zwanger was, en ik besliste ook voor mezelf wat er ook gebeuren zal of zou ik ga er voor, ik laat me door niemand nog iets aanspreken wat ik niet wil. Natuurlijk moet een man ook mee kunnen beslissen, is ook zijn leven, maar toch een moedergevoel schakel je niet uit.
    Ok voor mij is het nu goed uitgedraaid, maar ik hoop dat jullie er ook heerlijk van genieten van jullie wondertje in jullie buik.
    groetjes

20. jilly1979

jilly1979 Lid

Nov 15, 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

Ben inmiddels 6 weken en ook single mom. De reden is dat de persoon van wie ik zwanger ben een relatie heeft. Dus heb ik er voor gekozen mn kindje alleen op te voeden. Ik heb nog aan niemand iets verteld, alleen de vader van het kindje. Eerlijk gezegd kijk ik er wel tegenop, want ik weet nu al hoe de buitenwereld gaat reageren, dat ik gek ben het kindje te houden en te kiezen voor een single moederschap. Maar goed, eigenlijk moet ik daar dus la aan hebben en genieten van mn groeiende buikje en vooral niet naar de meningen van anderen luisteren.
    Groetjes Jilly

Share This Page