Voordat ik nog dacht dat zwanger worden en zijn leuk was, fantaseerde we erover om twee kids te mogen krijgen. Maar toen de dag aanbrak met het oordeel dat zwanger worden überhaupt zowat onmogelijk zou worden al helemaal een eigen biologisch kind van mijn eigen vriend dan valt dat ideaal beeld uitelkaar....... Mijn ideale gezin is zoals het nu is met een fantastische dochter waar we ontzettende nare tijd van achter de rug hebben maar we vreselijk dankbaar voor zijn dat ze er is. Broertje of een zusje zal er niet komen dat is niet mogelijk meer. Dus mijn vroegere ideale gezin zal er niet komen maar man wat zijn wij ongelofelijk blij en compleet met onze lieve dochter.
Wat fijn dat je ondanks alles toch nog een mooie dochter hebt gekregen. En dat je niet kijkt naar wat je niet je hebt maar naar wat je wel hebt!
Wij gingen voor 1 gelukkig na 4 jaar gelukt....wij hadden toen zoiets van daar houden we het bij, moeten blij zijn dat het is gelukt. maar toen gingen bij mij de kriebels komen voor een 2de maar bij mijn man niet........nu maaden later wil hij er ook voor gaan, eerst het huisje verkopen dan weer op de wachtlijst voor IVF. Dus het kan ook wijzigen, maar 2 zou ik wel super vinden! hopelijk gaat het ook lukken want dat is ook maar afwachten in de mmm.
4 kindjes, mooi even getal... Maar we hebben er 3 en de kans is heel groot dat het daarbij blijft! Dit is nu wat we goed kunnen handelen.
Ik heb gestemd op 4. Nu zwanger van de 3e, en het is zo fijn! We hebben al 2 kinderen, de oudste wordt volgende maand 7 en de jongste wordt in maart 6. We hebben er bewust voor gekozen om er een aantal jaren tussen te laten. Hopelijk na de 3e ook nog een 4e! Dat blijft nog even afwachten, dit wordt nl de 3e keizersnee en die kunnen helaas niet oneindig...
Drie.. en ik heb er drie mogen krijgen en voel me daar enorm mee gezegend (mede ook vanwege mijn leeftijd en fysieke gestel) Als ik jonger was geweest dan had ik misschien wel meer kinderen willen krijgen.
3 of 4... Als het aan mijn man ligt, 5...6? Hij is gek op grote gezinnen. Is alleen niet te realiseren voor ons denk ik. Wat ik me alleen afvraag: hoe is dit financieel te doen voor de doorsnee familie? Dan bedoel ik geen luxe levensstijl, maar elk seizoen tikken de kosten aan nieuwe kleding, voeding etc. gewoon door en zelfs basisbehoeften kosten gewoon al flink wat... hoef je niets extra's te ondernemen. Daarbij zou ik de kinderen wel graag de mogelijkheid kunnen geven te sporten, bijvoorbeeld. Idealistisch zou ik er misschien ook wel meer willen, alleen is het financieel gewoon niet te doen voor ons.
Ik droom van 2 kindjes en mijn man ook, alleen laten we eerst maar hopen dat 1 kindje ons gegund is, dan ben ik al onwijs gelukkig
Wij zijn compleet met onze zoon. heel soms kriebelt het bij mij voor een 2de maar mijn man wil er echt maar 1. Dat weet ik al lang en ook voordat we trouwde.
In mijn waarschijnlijk onrealistische droomgezin zou ik wel 5 kindjes willen, vriendlief heeft altijd gezegd dat die 3 wel goed vind, dus ik stem maar op 4 hhi Maar nu eerst maar proberen voor nummer 2!
Ik had graag 3 of 4 kindjes gehad. Het blijft bij 2, manlief heeft er 5 en is gewoon op leeftijd. Financieel is dit wel beter
Ik zou best nog wel een vierde willen mijn man niet omdat We dan groter moeten gaan wonen etc. Dus ik heb gezegt als jij geen kinderen meer wil moet je je laten helpen. En dat begrijpt hij ook. Ik moet ook zeggen ik ben wel realistisch en met vier kinderen komen We een slaapkamer te kort en een plek in de auto. Daarom zou ik toch eigenlijk wel bij drie blijven
Diep in m'n hart 3. Maar als ik dan weer een keer de inkomsten en uitgave zit te bekijken op t internetbankieren, dan weet ik t zeker,2 is klaar. Zo kunnen we nog redelijk makkelijk leven, en onze kindjes met regelmaat eens iets extra's geven, of iets leuks met ze gaan doen. Dat is voor ons ook belangrijk......
Vroeger riep ik 4, het liefst 2 zoons en 2 dochters. Wij hebben nu 2 dochters. Ik zou heel graag een 3e willen, maar mijn man vindt het zo wel goed. De kans dat nr 3 komt is nu wel erg klein aangezien ik inmiddels 38 ben.