uit hoeveel kinderen bestaat jouw (ideale) gezin?

Discussie in 'De lounge' gestart door frummelk, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

uit hoeveel kinderen bestaat je (droom) gezin?

1. geen kinderen

2. 1 kind

3. 2 kinderen

4. 3 kinderen

5. 4 kinderen

6. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Och wat sneu. Ik hoop dat het jullie gegund zal zijn.
    Ik ben het helemaal eens met dat je kinderen krijgt ipv neemt
    Knuffel

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Lief van je! Maar natuurlijk niet alléén de dames die wachten op een tweede wondertje. De groep mensen die al een kindje hebben maar graag een tweede of derde willen hebben hetzelfde verdriet!

Ik had overigens bewust de titel hierop al aangepast....
    Ik kan me ook heel erg goed voorstellen dat dit pijnlijk kan zijn.
    Hele dikke knuffel voor jullie allemaal!

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Sjips, meende dat ik alles quote in één bericht.... handige harry :)

4. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Ik heb altijd niet meer dan twee gezegd en daar blijf ik ook bij nu geniet ik nog even van me mannetje en later in de toekomst zien we wel :D

5. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik zal duimen. Knuffel

6. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Wij hebben best lang moeten wachten op een blijvende zwangerschap van ons dochtertje. De zwangerschap was heftig. De bevalling was heftig. De nasleep is nog steeds gaande. Ons dochtertje was het eerste jaar heftig.

Ik wilde er altijd 5. Nu ben ik al ontzettend blij met ons dochtertje.
    Er komt er vast nog wel 1, maar pas als ik daar aan toe ben. voor nu voelt ons dochtertje gewoon genoeg :)

7. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.267
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    Mijn gezin bestaat uit twee gezonde dochters en met mn hele hart kan ik zeggen het is goed zo! Hier ben ik zo dankbaar mee! Nog een bevalling zou niet verstandig zijn en ook de babytijd van mn meiden hebben ons genoeg gekost op emotioneel gebied. Het is zo klaar en ben zo blij met mijn 2 meiden!!

8. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd geroepen dat ik twee kinderen wilde, dat was het ideaalbeeld :)

Nu zijn we twee kinderen verder, en ik weet nu ook zeker dat er geen kindjes meer bij gaan komen. Zowel de eerste als tweede waren huilbaby (om verschillende redenen). Ik ben er bijna aan onderdoor gegaan en onze relatie ook :( Gelukkig hebben we nu alles weer redelijk op de rit.

Nog steeds ervaar ik het als pittig met twee moeilijke slapers en temperamentvolle kindjes. Ook met het oog op het huis/auto/financiën is het beter om het bij twee kindjes te houden. Het is goed zo!

9. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Onlangs de diagnose autisme gekregen, waarbij grote kans dat het erfelijk is. Mijn moeder en broer (en ik) hebben alle drie dezelfde trekjes hierin.

Ik denk dat als we meer kinderen gaan krijgen dat we het ons misschien te moeilijk maken en we het niet meer aan kunnen met zijn tweeen.. nou moet ik wel zeggen dat de jongste vrij moeilijk was met een huilbaby zijn in het begin.. nu klaart het wat op

Misschien dat over 5-10 jaar onze meningen nog veranderen ;)

10. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Wij hebben 3 kinderen.
    Ik wil wel graag een 4de .....

11. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik zou er wel graag 6 hebben gehad :D
    Maar helaas werkte moeder natuur daar niet aan mee.
    Ik heb wel het geluk mogen hebben om 3 kinderen te krijgen.
    (8 keer zwanger geweest)
    Ik ben gisteren 40 geworden en we willen niet nogmaals door de MMM. Ik ben niet aan de ac, maar gezien ons verleden is de kans miniscuul om zo nog een kleine te krijgen.

Ik ben gelukkig met mijn 3 lieverd en het leven is goed zo.

12. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik wist van te voren niet hoeveel kinderen ik 'wilde'. Eerst maar eens zien of het allemaal ging lukken. Na twee meiden vond ik ons gezin kompleet maar na een paar jaar begon het weer te kriebelen, toen mochten we nog een (B)engeltje krijgen. We zijn zeer kompleetmet alle drukke die het met zich meebrengt. We zijn gelukkig met onze meiden.

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb de laatste 10 jaar gedacht dat mij een gezin met 2 of 3 kinderen heel mooi leek. Na de eerste was ik zwanger van een tweeling dus voor mij is uiteindelijk de keuze gemaakt. :)

ik mag ook niet meer zwanger worden. zeer onverstandig na de vroeggeboortes.

14. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Het is bij ons al een wonder opzich dat we een 2e kindje krijgen dus denk dat het hierbij zal blijven en daar zijn we dan ook erg blij mee.
    Kom zelf uit een gezin van drie als Jongste vond ik dat geweldig kreeg alle aandacht van mijn broers maar hoor mn oudste broer weleens wat anders zeggen....Dus voor ons dus 2!

15. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ik riep altijd ik wil 2 kinderen 'later' maar nu heb ik er 1 en daar blijft het bij.

Gek he hoe je gevoel ineens kan omslaan maar heb totaal geen kriebels meer voor een tweede en voel me compleet met mijn zoontje.

16. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik droomde als klein meisje al dat ik later met een man die op Ken lijkt zou trouwen, we in een villa aan het water zouden wonen en we een zoon en een dochter zouden krijgen.
    Helaas die villa aan het water is het niet geworden, die Ken wel overigens :p:D
    en die dochter is een 2e zoon geworden.Misschien maar goed ook, ik ben een echte jongensmama (vind ik)

Dus al met al mijn droombeeld redelijk waargemaakt!

Ik ben trouwens erg blij dat ik niet die twijfel heb voor nog een kind.
    Voor mij is het heel duidelijk waarom het nu helemaal klaar/compleet is en gelukkig heb ik ook echt geen behoefte aan meer.;)

17. Yc86

Yc86 Actief lid

15 jul 2012
    295
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik zou er graag 3 willen. Maar na een zware zwangerschap met extreem erg HG is t nog de vraag of k wel een 2e aandurf laat staan 3...

18. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    Voor nu vinden we het prima met 1! Financieel en qua ruimte is een tweede nog even niet haalbaar, buiten dat zijn we toch nog steeds bang dat het nog een keer zal misgaan en weten we niet of we dat een derde keer aan zouden kunnen.
    Ook is ons zoontje nogal een driftkikker en handenbindertje. Pas afgelopen 2 weken begint het wat rustiger te worden en heb ik vooral het gevoel dat alles een beetje op zijn plek begint te vallen. Zindelijk worden lukte ineens vorige week, eten deed hij niet en nu ineens weer wel, driftbuien zijn makkelijker af te leiden... ik wil nu dan ook eindelijk eens even kunnen gaan genieten na pnd, angststoornis, liesbreuk, helmpje, bijna een jaar ontstoken amandelen en peuterpubertijd! Als hij volgend jaar naar school gaat sta ik er wel voor open om nog een laatste kindje te krijgen! Dan hoop ik ook wat meer te kunnen genieten, wat minder stil te staan bij alles wat fout kan gaan en hoe alles volgens de boekjes zou moeten!
    Man denkt er hetzelfde over!

19. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Ik wou er altijd eentje. Leek me meer dan genoeg. Maargoed, ik gun die dan ook een broertje of zusje dus heb ik dat een tijdje geleden bijgesteld naar 2. Maar dat vind ik zat haha.

20. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Vroeger vond ik 3 of 4 ideaal, ondertussen bijgesteld naar 2 kinderen en wij zijn dus klaar. Mijn kinderen zijn niet de gemakkelijkste, en
    Hoewel ik heel graag nog een keer zwanger zou willen zijn is het voor ons denk ik toch klaar.

Deel Deze Pagina