Hoi Meiden, Jullie frustraties zijn voor mij ook zo herkenbaar! Naast de gebruikelijke opmerkingen (Je bent nog jong, je bent in ieder geval vruchtbaar, dan is het vruchtje niet goed geweest), kreeg ik ook de vraag van mijn baas toen hij belde hoe het met me was:'oh, is dit de eerste keer dat je een miskraam hebt?' Ik begreep zijn vraag eigenlijk helemaal niet?! Eeh ja, het was de eerste keer..... Groetjes!
en deze dan: heee hij groeit al goed zo te zien..... nouja zeg! ik ben niet de dunste maar toch.... en idd ook: je hebt bewijs dat je zwanger kunt worden ja. ik wou nu idd zwanger zijn en nu moet je nog maar wachten wanneer het weer zover is.
ik heb er weer 1: vandaag weer even op mijn werk geweest, daar een ouder gesproken. die ouder bedoelde het allemaal heel erg goed daar twijfel ik niet aan maar ze maakte een opmerking dat ik dacht van : niet naar luisteren, niks mee doen! ze zei: hou er rekening mee dat 1 op de 3 zwangerschappen mis gaat! zit je op te wachten om zoiets te horen, dat geeft moed voor de volgende keer
Hallo allemaal, Wat een heerlijk topic is dit. Ik heb ook al de nodige stomme opmerkingen gehoord. Een aantal staan hier al vermeld op de site. Een vriending van me zei, toen ik haar de dag van de miskraam vertelde dat het misgegaan was. Oh, was het wel gepland? NEE, DIE MISKRAAM WAS NIET GEPLAND! :x En toen ik een aantal weken niet op de sportschool geweest was, werd ik gebeld door een instructeur. Mw. u bent volgens ons systeem al 4 weken niet geweest. Waarom niet? Ik twijfelde of ik het zou zeggen, maar ik dacht ach, dan snapt hij het vast wel. Dus ik vertelde dat ik me lichamelijk niet fit gevoeld had door m;n miskraam bij 10 weken zwangerschap. Ik verwachtte toen een beetje begrip, maar dat werd al snel: Ja, mw. we bellen u, want het is toch zonde, u betaalt er wel voor om te sporten. PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF lekker sympathiek he! Vervolgens ben ik weer weken niet gegaan, omdat ik geen zin had in mensen zoals hij. Dat stomme gebel van zo'n sportschool werkt averechts. Nou, dat was het dan weer. Groetjes Ellen
Ooooohhhhh! Wat herkenbaar allemaal! Vooral die van: je bent nog zo jong, en: je weet in iedergeval dat je wél zwanger kunt raken! Opknopen die mensen Sorry hoor..., maar op dat soort opmerkingen zit je gewoon niet te wachten :x ... Wat me nu vooral erg kwetst, is dat de wereld om me heen gewoon doorgaat, alsof er helemaal niks is veranderd..... Voor hun misschien niet, maar voor mij doet het nog steeds verrekte zeer dat ik 11 weken terug ons lieve, kleine, oh zo gewenste wondertje ben verloren ......
Oh, ik had ook een hele leuke twee weken na mijn curretage (we kregen twee weken vakantie) De opmerking: "fijn hè die vakantie, nu kunnen jullie twee weken goed oefenen" En inderdaad de bekende: * jullie zijn nog jong * jullie weten nu dat je in ieder geval kinderen kunt krijgen * als het verder was gegroeid, was het kindje ook niet gezond geweest etc. Afgelopen dinsdag ook nog een leuke tijdens de bekendmaking van de zwangerschap van een collega tijdens een teamvergadering van een andere colega: "het lijkt hier wel een virus (ze doelde op zwanger worden), als het mij maar overslaat". Heel fijn als je ernaast zit. Al met al kunnen we een top 10 samenstellen met de meest domme en kwetsende opmerkingen die gemaakt kunnen worden bij een mk.
zo herkenbaar allemaal he.. ik kan dan niet spontaan zonder hormonen zwanger worden, en dan krijg je ook opmerkingen als: geduld is een schone zaak (na 20 maanden pas 2 kansen gehad!) geniet maar van elkaar nu zijn jullie met zijn 2en, straks niet meer (ik doe een MOORD om met zijn 3 of 4 en te zijn) als je straks je kindje in je armen hebt ben je dit allemaal vergeten (ja, maar ik heb hb nauwelijks kansen gehad, ben nog niet eens zwanger, dus kan ik nog niets vergeten) en Je moet er niet zo veel mee bezig zijn (om de dag naar zhuis voor inwendige echo, elke dag spuiten tot eisprong.tja dan MOET je er wel mee bezig zijn, ) Maar meiden: Kop op, we zijn sterk, en we komen er allmaal uiteindelijk wel hoor knuf bengel
al deze dingen komen mij zo bekent voor maar ik ben maar een keer echt woest geworden belt er een verzekeringsman op van de rvs stelt zich voor en zegt nou gefeliciteerd met de kleine ik helemaal verbaasd wat bedoel je. zegt hij oh je bent nog niet bevallen! toen ik het zei was hij even stil had hij mijn gegevens van die baby boxen gebeuren (ben de naam even kwijt) nou ik heb me noet aangemeld en heb het aan iedereen gevraagd en weet het nog niet. maar dat ze zo met je gegevens omgaan vind ik schandalig. heb de boel af laten zeggen maar krijg nog steeds boekjes binnen van nieuwe collectie baby artikelen.
hoi ik heb een gezond kindje van 5 jaar en nu willen we graag een tweede kindje maar dat wil niet lukken ik heb inmiddels al 4 miskramen gehad en de gynacoloog zegt gewoon doodleuk tegen mij je hebt toch een kind stel; je niet zo aan , en je bent nog jong en dat zegt een gynacoloog had ik echt niet verwacht zo.n opmerking ik heb inmiddels een andere gynacoloog gevraagt en die zegt niet dat soort rare dingen gelukkig maar we hopen in 2008 een gezond kindje in onze armen kunnen sluiten gr helen
hallo allemaal, ik heb afgelopen zaterdag een miskraam gehad, en wat me echt opvalt, is dat mensen voor hun gevoel iets moeten zeggen zoals. je bent nog jong, je hebt een gezond kindje, dus je weet dat je zwanger kan worden. Ik heb het allemaal al 10 x gehoord of zo en dat in 1 week. waarom kunnen ze gewoon niet zeggen: wat ontzettend verdrietig voor jullie. en dan verder hun mond houden! groetjes marlin
Ik kreeg een echo bij 8,5 week, toen bleek de beeb nog maar 5,6 week oud te zijn... hartje klopte wel. Voelde me er toch niet gerust op. Mocht de volgende week terugkomen voor een nieuwe echo om te kijken of het gegroeid was. Bij deze 2e echo was de opmerking van diegene die de echo nam: ja, ik dacht het al, het is DOOD. Hoe kan ze zo iets zeggen.. alsof er een mes in mijn hart werd gestoken! Beetje respect en medeleven mag dan ook wel...
Van alle frusterende opmerkingen kreeg ik gisteren toch de ergste. Ik was bij de huisarts voor mijn vermoeidheidsklachten ( Heb Pfeiffer gehad ). Ik had het over mijn klachten en zei toen ook dat mijn zwangerschapshormoon ook weer goed was en dat dat er niets mee te maken kon hebben. Vraagt hij aan me : GEEF JE BORSTVOEDING ? Ik zei toen, maar ik heb een miskraam gehad hoor.... Ben hierna bijna gelijk weggegaan. Was helemaal beduusd.... Thuisgekomen weer een flinke huilbui gehad. Mijn mannetje zei gelijk, we gaan een andere huisarts zoeken.... Groetjes Monique
heel herkenbaar allemaal. ik heb gisteren te horen gekregen dat ik een vroege miskraam heb gehad (met 5.5weken) nadat ik 3weken in spanning heb gezeten na een bloeding. ik heb nu al (1dag later!) vreselijk vaak gehoord, je nu weet nu wel dat het kan. (ivm medicijnen van mn vriend) lekker belangrijk! ik wilde gewoon alleen maar dat het goed zou gaan met uk. ik weet ook wel dat ik het positief moet bekijken en dat probeer ik ook wel, maar het is moeilijk als anderen dan zo`n opmerking maken. ook de opmerking dat ik wel erg snel zwanger was (2maanden nadat ik gestopt was met de pil) komt me nu al mn neus uit. het bloeit me niet, uk zat wel in MIJN buik. ze bedoelen het allemaal goed, maar ik heb liever dat ze niks zeggen dan zoiets tenzij ik er zelf over begin. zo dat lucht aardig op. liefs doris