poging tot afbouwen nu lichaam helemaal in de war :(

Discussion in 'Borstvoeding' started by Lindy, Jul 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lindy

Lindy VIP lid

Jan 16, 2007
    5,390
    1
    36
    ben fulltime mama
    hallo meiden

Mijn kleine man krijgt al een tijdje bv
    nu wou ik gaan afbouwen en heb keurig gedaan
    zo als ze het op het cb hadden aangeraden
    ik geef nog 4 voeding smorgens 6.30
    11.00 16.00 en 22.30
    heb eerst de voeding van 11.00 laten vallen
    maar nu is mijn lichaam helemaal in de warm
    op de tijden dat ik moet voeden heb ik zowat geen voeding
    lege borsten en hoef ik niet te voeden dan plof ik zowat :(.
    gister avond robin zelf nog gevoed om 23.00 en werd vanmorgen wakker om 6.30 en ik had helemaal niks :(???
    snap er niks meer van :(..

Hoe kan ik dit nu doen?
    moet ik nu gewoon meteen stoppen en niet meer aanleggen?

Mijn bedoeling was eigenlijk smorgens en savonds voeden als dit zou lukken,, maar ben bang dat het niet gaat lukken :(
    baal er een beetje van,

Misschien dat iemand hier mij kan helpen?

2. Lindy

Lindy VIP lid

Jan 16, 2007
    5,390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Vannacht heeft robin prima geslapen om mijn borstvoeding..
    alleen vanmorgen had ik weer helemaal niets.. heb hem
    wel aangelegd en hij dronk hooguit 5 min en daarna viel hij in slaap
    om half 9 werd hij echt helemaal in paniek wakker huilen huilen
    dus ik nam aan dat hij honger had.. weer aangelegd.. daarna was hij wel te vreden maar dit is toch geen doen?

Heb hem nu maar wat extra fruithap gegeven vind het zo zielig..
    ik hoop dat iemand tips heeft?..
    zit echt in dubio wat ik nu zal doen.. volledig afbouwen..
    en robin meteen over op flesvoeding( drinkt hij trouwens wel onwijs goed :) 180cc) of eerst mijn lichaam weer in balans laten komen en dan 1 voor 1 afbouwen..

hoop dat iemand mij advies kan geven,. want het zit mij echt dwars..

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb je bericht wel gelezen, maar weet niks van afbouwen.
    Wel weet ik dat jouw kindje als het straks wat meer bijvoeding gaat eten, vanzelfsprekend minder gaat drinken. Toen mijn zoontje rond een jaar oud was at hij als een dijker en voedde ik 2x per dag; alleen 's ochtends en 's avonds. Maar dat was na 9 maanden en pas dan is bij de meeste moeders de borstvoeding gereguleerd en dan maakt het niet meer uit hoe vaak je per dag voedt; 2x of 4x; je borsten hebben altijd melk en je hebt dan geen stuwing meer.
    Daarna kwam er weer een mindere periode met eten en ik voed nu al een tijdje weer 3x per dag.
    Borstvoeding is allemaal gebasseerd op vraag en aanbod!
    Ik voed op verzoek, maar als je af gaat bouwen, is dat effect weg; je kind wil wel, maar jij geeft het hem niet en ipv daarvan een fles opvolgmelk en je borsten snappen dat niet.
    Geef het de tijd zou ik zeggen of wacht nog even tot 9 maanden met afbouwen.

4. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,553
    0
    0
    ik denk ook dat het ook nog erg vroeg is op 2 voedingen te gaan zitten. Zoals je beschrijft kan je productie dat nog niet aan. Ik zat met 9 maanden pas op 2 voedingen en hoefte ook niet meer te kolven om alles op gang te houden.

Je kunt eens kijken op www.borstvoedingsforum.nl daar staan veel van dit soort vragen en zijn er bvdeskundigen die snel reageren.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lijkt me het beste als je aanlegt als je voelt dat je vol zit.

Wel erg vroeg inderdaad voor maar 2 voedingen. Met 3 voedingen hoef je verder geen zuivel aan te bieden. Veel handiger.

6. Juttel

Juttel Actief lid

Apr 29, 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Hoi, ik ben rond de 6 maanden ook gaan afbouwen en zit nu al een tijdje op 2 x borstvoeden ('s ochtends en 's avonds). Mijn tip is om het erg rustig af te bouwen. Ik ben begonnen met de voeding van rond 17.00 u er af te halen, dit denk ik 2 a 3 weken zo gedaan en toen de voeding van rond 12.00 u er af gehaald.Geef wel flesvoeding erbij nu,maar dat lijkt me logisch, 2 melkvoedingen is nog wat te weinig.
    Misschien de volgende keer als hij 's ochtends zo weinig drinkt toch even gaan kolven,omdat je wilt dat je lichaam dan melk aanmaakt.
    Welke tijden wil Robin op dit moment drinken?Wat is je schema op dit moment? Probeer naar het schema toe te werken wat je wilt. En als je geen melk hebt op dat moment dan maar kolven (om te stimuleren). Snap je een beetje wat ik bedoel?

7. zogelukkig

Ik zat nog even te denken dat je kindje nu 7 maanden is en dus nog 500cc melk nodig heeft. Dat levert 3 goede voedingen en dan kan je die fles van 200cc opvolgmelk weg laten, ik begrijp dat dat vult en dat je zoontje dan minder trek heeft in jouw borstmelk.

Extra gaan kolven om meer melk te gaan produceren in een afbouwfase? Nee.

8. Lindy

Lindy VIP lid

Jan 16, 2007
    5,390
    1
    36
    ben fulltime mama
    haj meiden
    bedankt voor jullie berichtjes,

robin krijgt op verzoek hij geeft zelf heel goed aan wanneer hij wil drinken.

we hebben wel ongeveer een schema

smorgens tussen 6a7 uur een bv voeding

fruit om 9 uur.

11 uur bv voeding

16 uur bv voeding

17.30/18.00 groente

* soms om 19.00 nog een voeding
    alleen zit hij erg vol van het eten en wil hij dan niet aan de borst. dus gaat hij slapen en wordt hij pas rond 23 uur wakker

23.00 bv voeding

Vandaag heb ik gekolfd op de tijd stippen dat ik normaal zou voeden en helaas de opbrengst was maar 30 cc..
    ik heb helemaal geen voeding meer :(
    heb hem ook nog een paar keer aangelegd met als gevolg een baby die helemaal overstuur raakt omdat er niks komt..
    ben bang dat het gedaan is :(

vind het aan de ene kant erg jammer.. maar ja heb he toch 7 maanden vol gehouden.. had niet verwacht dat ik het zo lang zou redden :D

9. Juttel

Juttel Actief lid

Apr 29, 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    He vervelend dat je maar zo weinig kolft...Maar zeker goed dat je het al zo lang hebt volgehouden!!!:D Mag je trots op zijn hoor!
    Tja, lijkt me idd wel lastig wat je nu moet...Als je het nog een kans wil geven,moet je misschien even flink gaan kolven, maar aan de andere kant was je ook al van plan om af te bouwen. Moeilijk....wat denk je zelf?

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat klinkt eerder als een toeschietprobleem. Syntocinonspray kun je in zo'n geval ook gebruiken vlak voor het aanleggen.

Enne...over het algemeen kun je voor dit soort tips liever even met iemand van VBN of LLL bellen (gratis) dan afgaan op tips van het CB. Het gros is helaas niet echt gespeend van veel bv-kennis.

11. zogelukkig

Heel veel mensen kolven slecht, waaronder ik; zo'n machine en mijn borsten zijn niet voor elkaar gemaakt! Ik heb nog steeds voldoende voeding, maar als ik kolf zonder neusspray komt er niks, nakkes , nada!

Als je voedt op verzoek, dan ga je gewoon door met 3x live voeding geven, die van 11 uur laat je schieten en je geeft geen kunstvoeding bij, want dat is zorgen voor problemen. Vraag = aanbod, als je kunstvoeding gaat geven, dan is er minder vraag naar jouw moedermelk en dus zal je ook minder aanmaken, snap je dat?

Ik geloof niet dat als je van 4 voedingen komt, je opeens "leeg" kunt zijn.

Share This Page