uit ledikant gevallen/gesprongen in woede.. wat nu?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Athina, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hoi allemaal,

onze dame is inmiddels 21 maanden. De planning lag er in, om rond december, over te gaan naar een ander bedje, zodat 3 maanden later haar broertje/zusje haar ledikant kon krijgen.
    Ze maakte totaal geen aanstalten om uit haar bedje te klimmen ofzo, dus niets wees erop dat dat niet zou gaan.
    Tot vanacht...
    Laatste weken is het bij vlagen af en toe weer rommelen, met flinke driftbuien, zowel gewoon tijdens het spelen af en toe (als ze iets niet mag) , als onmiddellijk na het wakker worden.
    Dan is er niets met haar te beginnen, wil ze niet vastgehouden worden, dan wil ze álles, en eigenlijk ook weer niets... En ondertussen wordt er keihard gebrult.
    Voor haar 'veiligheid' legde we haar dan weleens gewoon terug in bed, om uit te razen, ook omdat het nog al eens een teken van vermoeidheid was en dan waar bedje ook het meest prikkelvrij zeg maar.
    Vanacht dus ook, meermalen brullend wakker en om een bepaald moment was er dus niets meer met haar te beginnen. Dus maar terug in bed gelegd (het was 4.30 uur) . Maar we zijn de kamer nog niet uit of we horen dus een doffe klap...
    Waarschijnlijk heeft ze een beetje in woede staan springen en is toen over de rand gegaan, maar het is zó snel gebeurd!
    M'n man kreeg haar daarna uiteindelijk wél kalm -waarschijnlijk nu ook van totale uitputting en schrik van het vallen.
    En toen ze bijna helemaal in zijn armen sliep, heeft hij ze toch terug in bed gelegd, terwijl ik snel van te voren wat 'val-bescherming' op de grond gelegd heb.

Maar wat nu? Tijd voor een ander bedje toch? Of zou het eenmalig zijn geweest omdat ze zó boos was? Dus kussens onder het bed en als ze boos naar bed gaat deze voor het bedje leggen?
    Ze wil eigenlijk nooit naar bed, dus ik ben bang dat als ze een bed heeft waar ze (op de normale manier ;) ) uitkan, dat ze dus niet blijft liggen... Maarja ,ik hoor hier ook weleens dat dat onverwachts gewoon goed gaat...

Twijfel dus... Maar ik wil zoals vanacht natuurlijk niet nog eens meemaken... Ik dacht écht dat ze vol op haar hoofd terecht kwam...

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

alvast bedankt!

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik zou het gaan proberen in het grotere bed... Lukt het niet dan toch nog maar even in het ledikantje. En als ze er vaker uit klimt nu dan idd maar over naar het grotere bed, komt ze daar uit dan valt ze tenminste niet ver naar beneden... Lastig he over gaan naar het grote bed... mijn zoon slaapt nog in het ledikant en dit gaat prima zo maar gezien zijn lengte duurt het niet lang meer en dan moet hij ook over naar een groter bed. Ik denk dat dit ook problemen gaat opleveren want hij gaat zijn vertrouwde knusse nestje missen. Maar goed zover is het nog niet maar ik zie nu al apen en beren hahaha.

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik zou het ook gaan proberen in het grote bed.
    mijn dochter van 14 maanden liet zich nog voordat ze kon lopen uit bed vallen.
    ik had er dus een matras ondergelegd.
    maar hier ook inderdaad alleen als ze boos was en dus eingelijk niet in bed wou.
    naar verloop van tijd was het wel over.
    maar die van jou is al veel ouder.
    ik zou gewoon het andere bed proberen.

4. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
  5. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Ilya is bij ons met 2.5 naar een juniorbed gegaan. Hij is wel een keer uit zijn ledikantje gevallen met 1.5 maar daar is hij zo van geschrokken dat hij dat nooit meer heeft gedaan.
    Hij lag altijd wel lekker in zijn ledikantje. Met dat juniorbed hebben we een week of 3 last gehad van elke keer een roepend kind bovenaan de trap.... Erg vermoeiend, maar zoals ik als zei was dit na een week of 3 over.

Deel Deze Pagina