Uit ledikant gevallen, welk bedje is nu veilig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stitchie, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    Grote schrik gisterenavond.. Mijn dochtertje lag net op haar bed (ledikant normaal, bodem op zijn laagst) en had moeite met in slaap komen. Het was dan ook 25 graden op haar kamertje, ook met het raam open. Daarom lag ze ook alleen in haar rompertje. Ik wilde net naar boven lopen omdat ik haar hoorde huilen toen ik opeens een harde klap hoorde (soort stuiteren) en vlak daarna een oorverdovend gekrijs. Op haar kamertje aangekomen lag daar een klein platgeslagen vogeltje op de grond naast haar bedje...

Het viel uiteindelijk gelukkig wel mee. Maar nou durf ik mijn klauteraapje eigenlijk niet meer zo goed in haar ledikantje achter te laten. Wie heeft hier ook ervaring mee en/of goede tips?

Bedankt alvast!

2. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Hier hebben wij de zijkant van het ledikantje eraf gehaald, zodat we een soort peuterbed gecreeërd hebben. We hebben er een uitvalbeveiliging opgezet tegen het uit bed vallen. Misschien kan dat bij jullie bedje ook?

Gelukkig dat alles lijkt mee te vallen na haar val!

3. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    toch slaapzakje aandoen?
    je hebt van die hele dunne, van lakenstof. en dan gewoon alleen met de luier erin. en geen deken of lakentje!
    dan gaat het klimmen ook niet!

gelukkig viel het mee! maar wat schrikken zeg!

4. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Ik haalde ook de zijkant van het bedje af.Als ze eenmaal beginnen met klimmen blijven ze dat vaak wel doen.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ook de zijkant eraf gehaald toen ze een jaar of anderhalf was. Ze kon namelijk binnen de kortste keren met slaapzak en al uit bed komen.. ;)

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

aawwwwhhh dat is schrikken he mijn zoontje klauterde er ook uit maar dat deed hij omdat hij het een leuk spelletje vond en als hij eruit viel zei hij alleen auwiiee en deed het daarna nog 20 keer!
    wat je mischien kan doen is een matrasje naast haar bedje leggen, mocht ze er weer uit klimmen en vallen dan valt ze op het matrasje en niet op de harde grond. mischien is dat een ideetje?

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Of eerst de lattenbodem eruit halen en matrasje op de grond. Ligt er wel aan hoeveel ruimte je aan de onderkant hebt.

8. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    hier was Nikita 18 maanden toen ik in ene door had dat ze uit bed kon klimmen. omdat ik bang was dat ze eruit zou vallen hebben we de zijkant eruit gehaald en een plank met een kleine verhoging tegen t ,eruit vallen in haar slaap ,ertussen gezet;) nooit geen problemen mere gehad en toen we gingen verhuizen meteen een normaal bed gekocht. mede omdat ik zwanger was van de 2de;)

9. girl21

girl21 Niet meer actief

hier hetzelfde probleem, maar dan ook MET een slaapzak.. als ze eenmaal beginnen te klimme, gaan ze t vrij gauw ook proberen met slaapzak hoor..

wij hebben hem nu op een gewoon 1 persoons bed, hij moet er even aan wennen, en klimt er nog vaak af, maar we zullen wel even moeten doorzetten.. wil ook geen ongelukken..
    hij heeft er nu 3 nachten op geslapen, gaat best goed vind ik..

10. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    Dank voor jullie reacties en tips. Ik denk er i.d.d. aan om maar een groter bedje met valbeschermer te kopen. Of twee spijlen ertussenuit te halen...

Deel Deze Pagina