help dreumes van 1,5 luistert totaal niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sunny03, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunny03

sunny03 Actief lid

16 feb 2009
    144
    0
    0
    Ons dreumesje is een zeer ondernemend type, ze haalt op tijd van 3 minuten tijd het hele huis op zijn kop.
    Ze luistert niet gaat gewoon door, heel actief, wilt niet in box en slapen lijkt mevr ook niet nodig te hebben, slaapt amper een uurtje overdag ze is veel te druk.

Wat kan ik doen om te zorgen dat ze toch echt haar middagdutje fantsoenlijk doet?

Gaat deze fase over?

Ik kan me dat niet herrineren van mijn andere dochter, ook zij is erg aanwezig maar zij ging wel slapen 2 a 3 uurtjes, luisterde ook wel eens niet maar onze dreumes maakt er toch echt wel een potje van ze is echt een doordrammertje wat de laatste tijd gewoon lekker hard huilt en doorzet totdat ze haar zin krijgt.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Grenzen stellen.... hier ook een zeer eigengereid dreumesje van 19 maanden die zelf al graag 'nee en oh nee' zegt en dit van ons ook te horen krijgt. En ja dan volgen er heerlijke driftbuien maar op een gegeven moment is dat klaar. Ze hebben grenzen nodig en die zoeken ze ook graag op. Is ze wel moe? Hier slaapt ze gelukkig wel goed in de middag. Anders toch in bed leggen en zachtjes een kindercd'tje aan. Doen wij ook wel eens als ze niet wil/kan slapen. Heel zachtjes dat je het maar net hoort. Dit helpt dan goed bij het inslapen. Hier is bijv. 19u echt bedtijd en dat wil niet zeggen dat ze dan ook meteen slaapt maar dan wel naar bed.

3. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig hè, hier ook een driftkikker af en toe als hij iets wil wat niet mag! En zelf nee zeggen als hij weet dat hij fout zit, draak!

Blijven corrigeren.

Middagdutje.. Mijn zoontje is nooit een echt goede slaper geweest overdag, we zitten nu al een paar dagen op 1.5u... Dus dan echt voor 19u in bed!

4. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ik kan met jullie mee praten. Hier nog zo een. Het is inmiddels de deugniet van het kdv. Daar heeft ie een leeftijdsgenootje. En samen halen ze van alles uit. En maar kijken hoe ver ze kunnen gaan. Als je hem op zijn donder geeft, geeft ie commentaar terug in zijn brabbel taal. En schud hij net zo hard nee met zijn vinger. Wanneer hij niet luisterd gaat hij even de box in. En laat hem uitbrullen op de grond als hij zijn zin niet krijgt. Hij probeert echt uit, maar de kunst is nu om consequent te blijven. Hoe lastig dat ook is :)

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Herkenbaar hoor. Het is volop grenzen testen. Mijn dreumes luistert niet (en mijn bijna 4-jarige al helemaal niet, pffff :x). Dit is een fase en het wordt vanzelf beter.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zie een groot verschil tussen de jongste en oudste.
    De oudste kon met anderhalf al erg goed praten en luisterde ook beter.
    De jongste is soms echt een kleine heks, ze praat nog niet goed en luisterd totaal niet.
    Is ook erg snel driftig en alles moet op haar manier gaan....zucht...

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Herkenbaar.

Hij heeft hier denk ik wel 2 maanden heel slecht geslapen overdag. Soms 1 uurtje, soms 15 min. Nu hij 1,5 is gaat het gelukkig weer beter. Slaapt beter door 's nachts en overdag ook weer lekker 1,5-2 uur.

Deel Deze Pagina