Hoi moeders, Onze dochter is bijna 10 maanden en vanaf gisteren heeft ze weer iets nieuws uitgevonden. Ze gaf mij gisteren zomaar ineens een aantal keer een kopstoot zeg maar. Later op de dag had ze een fles in haar handjes en daar stoot ze ook haar hoofd expres een aantal keer tegen aan. Vandaag deed ze het weer, maar dan met de muziektv en met een afstandsbediening. Is dit nu een nieuwe fase of moet ik me zorgen maken en heeft ze misschien hoofdpijn ofzo. Soms heeft ze gewoon rode plekken op haar hoofd
denk eerder een fase, als ze het weer doet steeds nee blijven zeggen dat het niet mag wie weet stopt ze er dan mee.
kan een fase zijn, maar houd het wel in de gaten, kinderen trekken vaak aan hun oren als ze er pijn aan hebben, en stoten hun hoofd bewust tegen iets als ze daar last van hebben (kan hoeft niet) gewoon even in de gaten houden, en anders even langs de ha.
youame deed dit dus ook we hebben het af kunnen leren niet meer tegen ons hoofd te doen maar als ze boos is doet ze het tegen de muur of de deur tot bloedens toe is helaas ook een geval van aandacht vragen
zij doet het niet omdat ze boos is ofzo, en volgens mij ook niet om aandacht te kort, ze doet het namelijk als wij bij haar zitten. Toen ze tegen mij hoofd aanstootte vond ze dat niet echt leuk, maar toch deed ze het
Volgens mij is het een fase. Ik hoorde laatst ook over een jongetje die in zijn slaap heel hard met zijn hoofd tegen zijn bedje gaat bonken. Volgens mij doen veel kindjes dat in mindere of meerdere mate. Deel van het leerproces denk ik, maar als je je zorgen maakt (zou ik doen, ohoh, ze zal toch geen hersenschudding krijgen?), kan je toch je huisarts bellen?